Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Organisering og roller i Lp modellen PPT sine roller
Advertisements

PPT som ressurs i skolens utviklingsarbeid
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Hvordan kan vi arbeide med innovasjonsarbeid i egen kommune?
Kartleggingsprøver på godt og vondt- hva gjør vi? Tove Mathisen og Kurt Henriksen Hvorfor kartleggingsprøver? Begrepsforståelse? Hvilke kartleggingsprøver.
-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.
LIKEVERDIGE HELSETENESTER. «Likeverdige tjenester betyr at alle har tilgang til tjenester av like god kvalitet som er tilpasset det enkelte menneskets.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Oktoberseminar på Solstrand hotell oktober 2009 Familiens Hus Familiens Hus Familiens Hus i Øygarden kommune.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
STUDIEFORBUNDET FUNKIS I TELEMARK. Styret 2015/2016.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
NAV Arbeidslivssenter Hordaland For gamal for arbeidslivet ? Kva skal til for å kome godt i gang med dei rette prosessane? Arbeidsmiljøkonferansen i Ulvik.
Egil Hartberg-læringsleiing og vurdering for læring Bør starte med å vise elevane kvar dei skal kunne til slutt. Løfte blikket og sjå på den lange kompetansereisa.
Direktørens rolle ved universitet og høgskular. Høgskuledirektør Hans Jørgen Binningsbø UHR sin direktørskule 27. nov
Vel møtt!.  155 elevar dette skuleåret, 81 elevar på småtrinnet og 74 elevar på mellomtrinnet  Rundt 18% framandspråklige  Fleirkulturell skule  17.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Landsdelssamlinga for Statped og PPT i Nord Norge Ta ufordringen!
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Voss kommune Regionsenter Ca innbyggarar
Prosjekt Betre Læringsresultat (BLR)
Arbeidsgruppemøte 2.desember 2010
Prosjekt Betre Læringsresultat
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Skolebasert kompetanseutvikling
Kort om implementering
STORFORELDREMØTE
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Oppdrag før prosjektstart
Forventingar til foreldre frå skulen
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Kort om implementering
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Valgfag innsats for andre
Inkluderende praksis – for alle Tone L. Mørk
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Psykisk helse -Psykososialt team
Den matematiske samtalen
Hvor er vi nå og hvor vil vi?
Status lærlingordning
alle barna sin rett til god omsorg
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar
Skolebasert kompetanseutvikling
Møre og Romsdal fylkeskommune – vinnar av arbeidsmiljøprisen 2016
Folkehelsetiltak i regi av Hordaland fylkeskommune
Diskusjonsframlegg frå styret
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Verdighetskonferansen Kreativ omsorg 2019 Oslo,
Overordna del – verdiar og prinsipp i grunnopplæringa
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
ATV 14.desember 2018.
Utskrift av presentasjonen:

Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Endring som kjem ovanfrå… Kommunestyrevedtak i 4 kommunar Stor organisasjonsendring og organisasjonsutvikling PPT må endre seg og dei rundt må endre seg Lovkrav, nasjonale føringar og forventningar Tilpassa, likeverdig og inkluderande opplæring for alle Forsking – spesialundervisning/ etikk, barn - elevmedverknad Vi må arbeide forskingsbasert/ felles verkty Arbeide etter plan for internt og ekstern endringsprosess Store endringar tar mellom 5 - 7 - 10 år Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Framtidsbilde – Saman for utvikling og læring Vi skal lage ein ny organisasjon og representere PPT utad Målet er å bli best i landet på - kompetanseheving og organisasjonsutvikling Vere på overordna nivå Arbeide førebyggande Tydelig og tilgjengelig Kome tidleg inn - ikkje ha ventelister Utarbeide gode sakkunnige vurderingar der lova krev det Autoritativ leiing Sjå barnet, eleven og ungdomen som ressurs Støtte og hjelp kvarandre, men og ha krav og høge forventningar til å nå mål og oppnå resultat Gjere kvarandre gode - det skal bli «VI» og «OSS» bygge felles plattform/ arbeidsmåtar Ta med oss det som er bra vidare Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Ta med oss det som fungera godt og slutte med det som ikkje fungera Samarbeid med overordna nivå - utviklingsarbeid Organisasjonsutvikling og kompetanseheving barnehage/ skule Tverrfagleg samarbeid Fagleg og kompetent teneste - internt utviklingsarbeid PPT som leverandør – fagområder Medverknad frå elevar /barn og føresette PPT skal vere «navet» i arbeid med gode opplærings - og oppvekstvilkår Implementering av autoritative perspektiv God kvalitet på sakkunnig vurdering Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Noko av det vi har gjort så langt Tilsett 12 nye frå 14. august Fysisk, psykisk og praktisk tilrettelegging Arkiv/ Skarpt skilje – Visma flyt PPT Organisering – stort team – teamleiarar – utvikle effektive team Smarte arbeidsmåtar og nå fleire tidlegare Verdigrunnlag, godt arbeidsmiljø og opplæring I full gang med individ og systemarbeid Kontakt med alle einingane, mange dyktige folk/ støtte Vi skal lage ein ny organisasjon – Alt skal endrast Samarbeidsorgan Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Dette vart framheva i samarbeidsorganet Betre tilpassa opplæring i det ordinære, meir fokus på førebyggande systemretta arbeid Tilgjengelig PP teneste og det må vere VI Kompetanseheving og organisasjonsutvikling – døme mobbing og kompetanseløft Tiltaksmøte/ tidleg inn Be om bistand - døme Overgangar Mobbing/Åtferd/ Høgt fråvær – komplekse saker Vere på leiarnivå og sikre forplikting Formalisere leiar sitt ansvar Bygge relasjonar og faste personar i einingane

Arbeid i endringsprosessar intern og eksternt, krev kompetanse, god leiing og systematisk arbeid i alle fasane Initiering Implementering Vidareføring Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

PPT har mange interessentar – alle nivå er viktige for at «VI» skal skape ein vel fungerande organisasjon saman Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Tal på einingar er 72 med Møre barne og ungdomsskule/ vaksenopplæring Kommune Barnehage Skule Einingar Ulstein - 4,31 8 6 + 1 VGO 15 Hareid - 2,09 4 5 9 Volda - 4,20 13 9 + 1 VGO 23 Ørsta - 5,20 11 8 + 1 VGO 20 36 28 + 3 VGO 67 Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Saker Ca 650 individsaker Mange systemsaker Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

PPT sitt mandat - opplæringslova Opplæringslova. § 5-6. Pedagogisk-psykologisk teneste Tenesta skal hjelpe skulen og barnehagen i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å leggje opplæringa betre til rette for elevar med særlege behov. Den pedagogisk-psykologiske tenesta skal sørgje for at det blir utarbeidd sakkunnig vurdering der lova krev det Ingrid Evebø Haug PPT for Ulstein og Hareid

Stortingsmelding/ kvalitetskriteria PPT skal vere ei fagleg kompetent teneste PPT er tydelig, tilgjengeleg og medverkar til heilskap og samanheng PPT arbeidar førebyggande PPT bidreg til tidleg innsats Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Systemperspektivet (Utdanningsdirektoratet) K - Kontekst Læringsmiljø Verdigrunnlag Relasjonar Organisering Reglar Overgangar Beskjedar Handlingsplan Læring/TPO VFL Språk Leik – sosial kompetanse A - Aktør Verkelegheitsoppf. sjølvoppfatning og meistringsstrategiar I - Individ Eleven sine individuelle føresetnadar, heimetilhøve, særlige sterke sider, intr og behov, medverknad, sjølvbilde, motivasjon meistring S - System Eleven i samspel med ulike sosiale system. Omfattar alle perspektiva K S A I

Langsiktig arbeid Ansvarsfullt og arbeidsamt felles oppdrag Målet må vere å sikre gode og likeverdige teneste No har vi muligheita til å arbeide på betre og meir effektive måtar - arbeide smart Større fagmiljø God og likeverdig organisering Utvikle felles teneste og tilpassa arbeidsmåtar Vi må støtte kvarandre, tenke langsiktig og arbeide godt i alle fasar i denne store endringa Prioritere kompetanseheving og organisasjonsutvikling i barnehage og skule Fokus på tiltak i systemet rundt barnet/eleven Meir samarbeid på tvers av kommunane Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

”Å høyre til” Tilpassa, inkluderande og likeverdig opplæring for ALLE Kven er det som skal høyre til? IGP

Likeverdig opplæring – Inkludering – Tilpassa opplæring Alle omgrepa gir signal om kva som er viktig for å skape eit godt læringsmiljø. Fokus på pedagogisk praksis, På elevsyn, På undervisninga, På læring og læringssyn, På variasjon og fleksibilitet Går frå fokus på eleven sin eigenskap og til korleis skulen møter elevane sine føresetnader på best mogleg måte. Alle omgrepa heng saman, det eine føreset dei to andre

Samarbeid om innhald, arbeidsmåtar og organisering «Saman for utvikling og læring» Samarbeidsorganet – nivå 1,2,3 Arbeidsgrupper – førskule – barneskule – ungdomsskule - VGO Pilotar Føresette Samarbeidspartar Politikarar m.fl Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug

Rammeverk for implementering Implementering handler om å sette i verk og gjennomføre et endringsarbeid. Denne modellen visualiserer prosessene som skjer i implementeringsarbeid. Disse prosessene må vi være oppmerksomme på. Kilden (gul rubrikk) er det som skal implementeres, Kjernekomponentene oppsummerer det innholdet som skal omgjøres til praksis. I vårt sitt prosjekt, kompetanseløft i barnehagen er det den autoritative vaksenrolla som er kilden kjernekomponentane blir då innhaldet, det som vi legg i kva den autoritative vaksne er. Innhaldet dvs vår forståing av autoritativ vaksen vil vere det som skal omgjerast til praksis, korleis vaksenrolla skal vere i vår barnehage. Kvar barnehage må etter dette definere / dele opp begrepet den autoritative vaksne for å finne dei ulike kjernekomponentane. Det må diskuterast og reflekterast over dei ulike begrepa og forståinga for desse . Ein må ha gått gjennom kva til dømes relasjon betyr, kva anerkjenning betyr, kva varme betyr osb. Ved å dele opp / konkretisere begrepet vil kjernekomponentane kome klarare fram kva som skal endrast og korleis det skal gjerast skal vere meir tydeleg meir diskuterbart Når den enkelte tilsett har klart kva som er målet / kva skal endrast / korleis skal eg gjere er ein klar til sjølve gjennomføringa. Når vi var på besøk i dei ulike barnehagane såg vi at dette arbeidet er alt starta med. Kommunikasjonsforbindelsen (rød rubrikk) handler om gjennomføringa, altså korleis vi skal jobbe for å gjere innhaldet til ein del av vårt arbeid i barnehagen: Destinasjon (blå firkant) viser til barnehagen / destinasjonen som har beslutta å gjennomføre eit endringsarbeid. Destinasjonen er alle tilsette i barnehagen   Som dere ser står disse tre firkantene i sammenheng. For å få kilden (pek på gul firkant) over i destinasjonen (pek på blå) må vi gjennom kommunikasjonsforbindelsen (dra fing fra gul til rød til blå). Kommunikasjonsforbindelsen er altså kjempeviktig! For å kunne lykkes med å få kilden over til destinasjonen kreves det at: Vi trener nok på kjernekomponentene / vi må ha tryggheit i innhaldet i kjernekomponentane felles forståing (så langt som det er råd) Vi får nok veiledning og støtte eller ros og oppmerksomhet til å holde oppe motivasjonen Vi har hatt sterk nok ledelse til at arbeidet drives fra begynnelse til slutt God implementering vil medvirke til at mest muleg av innhaldet i kilden blir overført til destinasjonen. Korleis ein jobbar med trening, veiledning(administrativ støtte) vil vere avgjerande for kvaliteten. Og deres deltakelse, arbeid og innsats er avgjørende for resultatet i destinasjonen! Det vil si at hvis alle tar ansvaret for å delta i oppgavene vi skal jobbe med i felleskap, så vil vi klare å være en barnehage som jobber sammen om å utvikle kunnskap og ”arbeide” kunnskapen inn i vår felles praksis. Interkommunalt PPT 2017 Ingrid Evebø Haug Fig. 1 Rammeverk for implementering Fixsen m.fl. (2005) oversatt og presentert av Pål Roland i Roland, P. & Westergård, E. (2015) * Modellen er gjengitt med tillatelse av forfatterne

Mål og resultat – PPI ( PPT sitt journalsystem) MÅLEINDIKATOR RESULTAT 2016 MÅL 2017 MÅL 2018 Avvik mot budsjett   Tal på sakkunnige vurderingar til saman 350 Tal på individsaker som fører til systemarbeid/ tiltak i einingane 100 Tal på tiltaksmøte 80 Tal på einingar som deltek i organisasjonsutvikling 25 Tal på einingar som deltek på kompetanseheving 200 Tal på førespurnad om bistand 50 Tal på samarbeid med overordna nivå i kommunane 20