Intervju Intervjuets formål Etiske spørsmål Anonymisering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Om evalueringen av eksportprogrammet aldri støtte til lønnsom virksomhet? Prinsipper versus pragmatikk ”I utgangspunktet kan det virke paradoksalt at det.
Advertisements

OBSERVASJON.
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
UTSPØRRING AV RESPONDENTER
Hvordan samle inn/produsere de data jeg trenger
Hva trenger jeg av data, og hvordan skal jeg innhente disse?
Gruppebasert livsstilsendring for sykelig overvektige
Hva er audit? Et redskap for å stimulere og fremme kvalitetsutviklingen Audit innebærer et tilbakeblikk/vurdering av et hendelsesforløp for å avdekke tilfredstillende.
Dokumentasjon som grunnlag for refleksjon og læring
Forstå bruk og datainnsamling
Reidun Tangen og Steinar Theie
INTERVJU SOM METODE VEKS II
Kvalitativ metode i markedsforskning
Veiene videre for Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
Lærerprofesjonens etiske plattform
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Reidun Olstad NNPF Innføringskurs i klinisk forskning
STRATEGIER FOR DATAKOMBINASJONER
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
Hva er rekruttering? Å fylle ledige stillinger i bedriften
Prosjekt- og porteføljestyring i Telenor Nett
Grunnleggende pedagogikk,
Forstå bruk og datainnsamling
Testing, måling og forskningsdesign.
PowerStudent. StudentWeb WebMail "PowerStudent skal være et hjelpemiddel som bidrar til å strukturere studiehverdagen, og forenkle planlegging av studiet.
PSYC april 2008 Framgangsmåter i kvalitativ forskning Hovedoppgaven i fokus.
Oppsummerende kommentarer til Masterskolen Dag Wiese Schartum.
Testing, måling og forskningsdesign.  Hvor får vi vår informasjon om personligheten fra?  Hvordan evaluerer vi kvaliteten på disse målene?  Hvordan.
Skoleledelse og skoleutvikling
Samfunnsvitenskapelig forskningstradisjoner
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
Opplegg for prosjektarbeid i mediekunnskap 07/08
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Om metoder Skolevurderingsprosessen Om metode «Før jeg ved, hvad jeg skal undersøge, kan jeg ikke vide, hvordan jeg skal gjøre det» (Jette Fog, 1979)
Forstå bruk og datainnsamling INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 29 august 2011.
M&L2 Kap. 5 - ver.1 Spørre- skjemaer Oslo, okt 2010.
Høgskolen i Sørøst-Norge Forlesning A Samtale Observasjon Kildehenvisning og litteraturliste GLU 5 – 10 H2016.
”Veilederspråk og veilederholdninger” Kort innføring i verdigrunnlag og noen språkbevissthetskrav når man skal være veileder September 2005 Bjørn Damsgaard.
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Noen sentrale komponenter i NVivo, ord og uttrykk m.m.
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Verktøy for å kartlegge holdninger
ERFARINGER MED KOLLEGASTØTTE Legeforeningen Støttelegers syn på støttekollegaordningen Tidsskr Nor Legeforen nr.4, 2016 Psykologforeningen Retningslinjer.
Hvilket planstadie er klubben på?
Hovedavtalen Hva, hvorfor og hvordan?.
Forstå bruk og datainnsamling
Undersøke bruk Kapittel 7
Enkle løsninger for utelivsbransjen
Undersøke bruk Kapittel 7
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Prosjektkanvas introduksjon
FORSKNINGSMETODE Foreleser: Rakel K.R.Næss
Eldre og moderne teknologi
Snakker vi med hverandre eller forbi hverandre?
Elevintervju B – Samarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Læreplanforståelse B – Samarbeid
Lars Sletten Utdanningsetaten i Oslo
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Intervju Vi skal se på tre varianter av intervju…
Skoleutvikling B – Samarbeid
Videoforelesning.no - En videobasert ressursbank for deg som vil lage korte undervisningsvideoer med god kvalitet 
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Elevinstruksjon 2018/19.
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Intervju Intervjuets formål Etiske spørsmål Anonymisering Bruk av opptak

Intervju 7 stadier Tematisering Planlegging Intervjuing Transkribering Analysering Verifisering Rapportering .

Intervju Intervjutyper Strukturert intervju Ustrukturert intervju Semi-strukturerte intervju Gruppeintervju

Intervju 7 stadier Tematisering Planlegging Intervjuing Transkribering Analysering Verifisering Rapportering .

Gjennomføre et intervju Vær profesjonell!! Vær bevisst deg selv, ikke bare intervjupersonen

Intervju Et intervjus stadier: Introduksjon Oppvarming Hoveddel Avkjølningsperiode Avsluttning

Intervju Transkribering Bli enige om en måte å gjøre det på dersom dere er flere. Gjør gjerne et kort intervju og øv på transkribering på forhånd Notater fra selve intervjuet kan være nyttige, men kan virke forstyrrende Vær bevisst at man tolker ting når man transkriberer