Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Elevinstruksjon 2018/19
2
Hvem skal jobbe sammen? - Kompetansemål etter 10.klasse:
3
Kompetansemål Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar frå ulike aktivitetar. Ein uttrykkjer seg munnleg i utforminga av reglar for leik, ulike typar spel og anna samhandling. Det betyr å kunne lytte til andre og gi respons og vere bevisst på mottakaren når ein snakkar. Evne til munnleg formidling er òg nødvendig når ein skal vere med å organisere aktivitetar. - Kompetansemål etter 10.klasse:
4
Kompetansemål .. i kroppsøving inneber å kunne bruke digitale verktøy, ulike medium og ressursar føremålstenleg og forsvarleg for å løyse praktiske oppgåver. Det inneber mellom anna å innhente og behandle informasjon, planleggje og gjennomføre aktivitet og trening, og kommunisere og dokumentere dette. - Kompetansemål etter 10.klasse:
5
Øktplan Innhold: Mål for timen Oppvarming, hoveddel, avslutning
Øktplanskjemaet finnes på Moodle (fra skolens hjemmeside Mål for timen: Fritt valg. Skal forbedre en fysisk egenskap – For eksempel utholdenhet, styrke, hurtighet, spenst, osv. Kan også være en spesifikk ting som en spesiell finte i håndball/fotball, baggerslag i volleyball, framlengs rulle, en dans, etc. Aktivitetsvalg: Hvilke øvelser/spill som er valgt i de ulike delene. Hvordan øvelsene skal gjennomføres m/forklaringer. Hvorfor dere legger opp til nettopp disse aktivitetene. Leveres via e-post Senest fredagen før Se Moodle for skjema - Send øktplan til Innhold: Mål for timen Oppvarming, hoveddel, avslutning Aktivitetsvalg Hva? Hvordan? Hvorfor?
6
Husk rammefaktorer Cirka 80 minutter Utstyr til rådighet
Oppstart etter opprop ca 13.50 – – felles evaluering Effektiv tid til disposisjon = 75 minutter Fordeling oppvarming – hoveddel – avslutning ( 15 – 50 – 10) Cirka 80 minutter Utstyr til rådighet Gruppestørrelse Gruppens nivå
7
Evaluering – hva ser vi etter?
Forarbeid øktplan Tidsbruk ulike deler Beskjeder Plassering, stemmebruk Intensitet oppvarming Aktivitet Veiledningsmomentet Evaluering – hva ser vi etter? Aktivitet: hvordan få flest mulig i aktivitet? Mye venting er ingen fordel. Stafett..f.eks færre lag kan hjelpe. I forbindelse med timen bør det legges inn momenter av instruksjon (teknikk, regler, korrigering, spesielle treningsmål/øvelser, etc). Legges det opp til kun spill i hoveddelen, vil man ikke kunne oppnå mer enn en middels vurdering. Husk at her skal dere vise at dere kan vurdere/korrigere og rettlede andre.
8
Evaluering – hva ser vi etter?
Evne til korrigering underveis Engasjement Kreativitet Arbeidsfordeling Når dere målet for timen? Evne til korrigering av egen planlagt aktivitet
9
Evaluering – hva ser vi etter?
Godt humør Engasjement Tar oppgaven på alvor God oppførsel Evne til korrigering av egen planlagt aktivitet
10
Lykke til!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.