Rekrutteringskampanjen 2015

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
AftenpostenTV Til stede i storbyen. AftenpostenTV viser inntrykkene fra storbyen: Nyheter, kultur, innsikt og serier:
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
Vi kjøper seere Gross Rating Points og Target Rating Points er den offisielle valutaen i markedet personer over 12 år har tilgang.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
GFU Holmsbu 2.-3.februar 2012 HH Strategiplan HiOA - fra GFU.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
Økt omsetning, økt lønnsomhet og
Studentrekruttering til UiO Situasjon & tiltak, kommunikasjon med søkere VELKOMMEN! Velkommen; utrolig flott at dere er interesserte i rekruttering av.
1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens.
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Tall og fakta: Unge mediebrukere
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Studieweb, Elisabeth Josefine Lackner
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
Sykkelkommunikasjon – hva gjør vi?
Kampanje uke SMART Bedrift Internal /Relation/Identifier 0.1 Draft.
And Together. Free your energies Tormod Fjeldberg/Nina Borgersen 11 th February 2011 ”Jentekveld” ved VGS.
Nyhetskrigen. Uke 46 2, Vinne dagens store sak Nyheter Sport Kultur Underholdning.
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?
BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
#allemannsretten Oppdal 2.desember 2015 Terje Qvam seksjonsleder.
Thon Hotels Mobil Strategi Thon Hotels  Del av Olav Thon Gruppen  3. største hotellkjede i Norge  Omsetning 2011: NOK 2,1 mld  Nettsider.
Kommunikasjonsstrategi
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Brief liten kampanje ( f.eks. arrangement på Facebook):
UiO – Studentrekrutteringskampanje Q1-Q2, 2016
Demensaksjonen 2017 Bøsseaksjonen og innsamling.
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
VI HAR VÆRT SVÆRT SYNLIGE I MEDIA SÅ LANGT I 2014.
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Gode venner som hjelper andre
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Demensaksjonen september
Seniornett Norge             Det glemte gullet – ingen har mer kapital og tid enn eldre, og de er på nett. Hvordan kan du utnytte dette til din fordel?
Brukerundersøkelse, vår 2017
Gode digitale vaner tanker og tips
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Rekruttere elever til å lage innhold
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Rekrutteringskampanjen 2015 Sluttrapport Kjetil Angell Kjerstad kjetil.kjerstad@remedia.no

Agenda Kampanjeoversikt Mediekanaler Resultater

Kampanjeoversikt Media Kampanjetrykk uke 1 - 15 Budskap Utendørs 6 11 Hovedbudskap Webtraffic Google Display MSN 3 - 6 11 - 15 Hovedbudskap 1 - 15 Bli kjent med UIO Facebook 1 - 15 Storby Kontekstuell annonsering KOMMENTARER Hovedtrykk i kampanjen legges til uke 3-6 for å styrke andre aktiviteter i perioden En mindre kampanjepuls mot slutten av perioden Kontinuerlig påvirkning gjennom kontekstuell annonsering og Facebook Kombinasjon mellom alderssegmenterte annonser og bredde

Medieplan

Utendørs Oslo: digitale boards

Annonsenettverk sikrer bredde i kampanjen Dagbladet Nettavisen Sol.no Startsiden ABC Nyheter Lokale nettaviser Utvalgte nisjenettsteder VG Aftenposten Bergens Tidende Adressa Fædrelandsvennen Stavanger Aftenblad Finn.no Dn.no E24 Etc KOMMENTARER Målgruppe: Treffer både foreldre, ansatte og studenter Formål: Bygge dekning og skape interesse Løsninger: Bredde, segmentert på adferd og IP-styring mot UiO.

MSN og Facebook segmentert KOMMENTARER Målgruppe: Studenter Formål: Rekruttere interesserte studenter og bygge relasjon for å vise hva UiO kan by på Løsninger: Segmentert kampanje på web og mobil. Følges opp med sponsored stories gjennom perioden. Wallpaper på MSN

Eksempler

Storby kontekstuell annonsering KOMMENTARER Målgruppe: Treffer både foreldre, ansatte og studenter Formål: Utnytte kontekst, innhold og profil på Storbyavisene til å informere om relevante studier - studiebredde Løsninger: Essens kontekstuell annonsering

Fordeling av visninger per fakultet

Studier med flest eksponeringer

Oppsummering for 2015 Kampanjen har en noe endret miks: Søk er nedprioritert til fordel for kontekstuelle plasseringer Endret mediemiks har gitt en dreining i resultatene: Annonseeksponeringer har økt Trafikk inn til uio.no er noe lavere enn 2014 Klikkrater er fallende på generelle plasseringer, og spesielt Webtraffic leverer lavt Økt konkurranse på Facebook drar opp prisene vs 2014, men fremdeles gode tall Kontekstuelle plasseringer gir relativt høy dekning og gode klikkrater, men vanskelig å styre hvilke studier som får eksponeringer Kontekstuelle annonser og annonser med bilder av mennesker gir best effekt

Læring og anbefalinger fremover Facebook og Google display leverer relativt gode tall og er effektive for å treffe segmentert Det er muligheter for å gjøre enda mer ut av Facebook gjennom aktivt bruk av levende bilder og oftere rotasjon av nyheter MSN og spesielt Webtraffic bør revurderes ifht effekten disse kanalene gir med dagens segmenteringsmuligheter Bør vurdere bildebruk vs tekst i noen av annonsene