Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon 1.11-2007 For Informasjonsforum Oslo kommune.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Presentasjon 1.11-2007 For Informasjonsforum Oslo kommune."— Utskrift av presentasjonen:

1 Presentasjon 1.11-2007 For Informasjonsforum Oslo kommune

2

3 Ordet reklame kommer av latinske «reclamare», som betyr rope og skrike. Reklame er altså en kunngjøring for å henlede allmennhetens oppmerksomhet på en vare, en forretning, en bedrift, et sted osv. Reklame

4 Mange ulike tilbydere av tjenester innen faget Søk på reklamebyråer: Gule sider:529 treff Nettkatalogen:719 treff Bransjen

5 Kreativ Forum er bransjeforeningen 32 byråer er medlemmer Det stilles strenge krav for å bli medlemsbyrå i Kreativt Forum – bl.a til økonomi, kompetanse samt at byråene må forholde seg til etiske retningslinjer. Når et byrå er medlem i Kreativt Forum er det et kvalitetsstempel for deg som annonsør. Harpun Euro RSCG er medlem nr 05 Forening

6 KF reklamebyråer -Fordelt etter omd i 2006 (uoff) 13 8 9 3 Byråstr

7 Kundefordeler Er store nok til å Ha tung faglig kompetanse Tilby alle tjenester innen markedskommunikasjon Ha bred erfaring fra ulike bransjer og etater Ha kapasitet til både små og store oppdrag Er små nok til å Gjøre flesteparten av kundene ”store” Være fleksible Ta raske beslutninger og utføre effektive løsninger Gå ”rett på mål” der dette er riktig Mellomstort

8 Viktig å vektlegge Har byrået riktig og tung nok kompetanse? Snakker vi samme språk; kan det bli en god samarbeidsrelasjon? Er det god økonomisk og administrativ styring Byråvalg

9 Samarbeid Viktige prinsipper Definere mål med aktiviteten – hva er det vi skal oppnå? Hvem er det vi skal snakke til? Hva er mottakerens situasjon? Hva vet de, hva vet de ikke, hva er de interessert i? Hva er hovedbudskapet? Hva skal være etterlatt inntrykk?

10 Harpun Euro RSCG -Det passe mellomstore byrået

11 Beskrivelse av oss Vår filosofi er å skape verdier gjennom kommunikasjon. Vi har en genuin tro på den gode idé. Gode analyser kan legge grunnlag for riktige beslutninger, men gode analyser alene er ikke nok til å skape en suksess. De virkelige suksessene skapes gjennom gode idéer. 24 mennesker som arbeider innenfor følgende områder: Strategi/merkevareutvikling Markedskommunikasjon: Annonser, DM, film, radio, etc. PR/informasjon Intern-kommunikasjon Web/interaktive medier Sisteledd Design Byrået

12 Enheter

13 Arbeidsprosess Vi tar gjerne uforpliktende møter for å diskutere muligheter. Deretter utvikles en briefing og et budsjett. Hva er utfordringen, hva skal oppnås? Ingen jobb iverksettes før budsjett er godkjent. Vi tilbyr ulike økonomiske avtaler: Timepris Prosjektpris Fast måneds fee Timepriser fra kr. 850,- til 1140,- pr time (eks.mva) Prosess

14

15

16

17 Kampanje eksempler Oversendes på forespørsel


Laste ned ppt "Presentasjon 1.11-2007 For Informasjonsforum Oslo kommune."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google