Ungdomstrinn i Utvikling 4. samling i pulje 2

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
Oppsummering av erfaringer fra Lærende Nettverk basert på nettverkenes rapporter.
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Forventninger og videre arbeid…...
Fylkesvise samlinger høsten 2013
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
Møte med RKK Info -Dialog -Samarbeid De beste skolene ligger i Nordland.
Læringsledelse - prosess
2B: Nåværende empirisk analyse
Skoleeiere og skoleledere skal kunne kombinere elementer fra temaene* i videre planlegging og ledelse av utviklingsarbeidet i egen organisasjon. * Evalueringen.
Fafo Nettverk for kompetanseutvikling 22. oktober 2004 Forskningsstiftelsen Fafo Anna Hagen.
Melding til Stortinget…
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Norges Beste Barnehage
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Ungdomstrinnsstrategien Hva er nytt? Personalmøtet GFU – Vibeke
Prosjektleder Stein R. Hagen/GNIST
Strategi for ungdomstrinnet -motivasjon og mestring for bedre læring
«Ungdomstrinn i utvikling»
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Ungdomstrinn i utvikling
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
F Skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolen Forskning på piloteringen.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Utvikling av samarbeidsformer mellom lærerutdanningen og skole- og barnehageeier 6 mill til prosjektet 27 søknader –Variasjon ift innfallsvinkel, omfang,
UFD Kompetanse for utvikling Strategi for kompetanseutvikling i grunn- opplæringen St.meld 30 ( ): 2-3 mrd. - Aktørene: skoleeier/KS,
NTL Forskningsinstitutter Nettverkssamling Holmen Fjordhotell mai 2011 Informasjon fra landsforeningen.
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
VFL i Lister Vår strategi i Lister: ALLE skoler med! Skolefaglig ansvarlige «ansvarliggjort»! Info om VFL og forankring gjort i ulike sammenhenger Enkel.
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Praksiseksempel fra Lørenskog
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Ungdomstrinn i utvikling
Lokalt arbeid med læreplaner og vurdering, KRS FYLKESMANNENS UTVIDEDE UTDANNINGSMØTE TEMA: LOKALT ARBEID MED LÆREPLANER OG VURDERING.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
LÆRENDE NETTVERK - KØBENHAVN 2008 REKTORUNDERSØKELSEN 2007 Erik Eliassen, LU/HVE Jan Sivert Jøsendal, ILS/UiO Ola Erstad, PFI/UiO.
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Prosjektplanen og rolleavklaringer
Læringsmiljøprosjektet – Et prosjekt som er målrettet mot mobbing.
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Utviklet av pedagoger i
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
U Ungdomstrinn i utvikling Noen forskningsfunn Pulje 2, samling 4 Høsten
Om presentasjonen Presentasjonen er bygget opp på følgende måte: Lysbilde 2-4: Om Kultur for læring. Vi mener det er vesentlig å ta med dette for å si.
Ungdomstrinn i utvikling Om den nasjonale satsingen og arbeidet ved vår skole.
Informasjon om kompetanse- program - For handels- og servicenæringa i Nordkapp.
CoP (Sett inn navn på fagnettverket)
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 2, 4. samling Høsten 2015.
Skolebasert kompetanseutvikling
Kvalitetssikring GSI-samling 21. september 2017
GSI-samling 22. september 2015
Skolebasert kompetanseutvikling
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 4, 1. samling Våren 2016.
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Hvordan jobber FBA med internasjonalisering?
Skolebasert kompetanseutvikling
Brukerundersøkelsen 2018 Har du deltatt?
Velkommen til workshop 1: Digital kompetanse i kommunene
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Inkluderende barnehage og skolemiljø
Utskrift av presentasjonen:

Ungdomstrinn i Utvikling 4. samling i pulje 2

Formålet med 4.samling er å gi informasjon, faglige innspill og utveksle erfaringer som grunnlag for skoleeierne og skoleledernes fortsatte ledelse av lokalt utviklingsarbeid.

Questback etter 3.samling Generelt god tilbakemelding Gode eksterne forelesere, men litt forelesningstung samling Gruppearbeidene «overlappet» hverandre «Nyttige temaer og veldig gode forelesere! Kunne ønsket meg at skoleleder også kunne delta på et av temaene som ressurslærer deltok på på dag to. Veldig bra at ressurslærer og ledelse deltar på samme kurs - kunne gjerne hatt oppstarten slik for lettere å komme i gang i høst..»

Hva blir annerledes når dere går ut av pulje 2? Midler til ressurslærere Midler til universiteter og høgskoler Invitasjon til samlingene for skoleeiere, skoleledere og ressurslærere

Men det er fortsatt muligheter!! Hovedvirkemidlene: Fortsatt skolebasert kompetanseutvikling? Fortsatt bruk av ressurslærerne? Fortsatt samarbeide med universitet og høgskoler? Fortsatt støtte fra utviklingsveilederne? Nettressursene lever i beste velgående! Lærende nettverk?

Sluttrapportering Alle skoleeiere skal levere sluttrapport Sluttrapporten gjennomføres digitalt Eksempelskjemaet kan brukes som støtte til forberedelse og gjennomføring av lokal prosess; http://www.udir.no/Utvikling/Ungdomstrinnet/Pulje- 2/sluttrapport-fra-skoleeiere-i-pulje-2/ Bruk utviklingsveilederne! Tidsfrist: Skoleeier får tilsendt lenke til det digitale skjemaet i januar 2016 Fristen for å levere ferdig utfylt skjema er 15. februar 2016