Sammen får vi ting til å skje Aina Sandvik Konsernmarkedssjef SpareBank 1 SR-Bank @AinaSa
Vårt samfunnsengasjement har historisk forankring 1822 Norges første sparebank Selveide institusjoner SpareBank 1 Alliansen etablert 1996 352 kontorer
Tildelinger fra gavefond og sponsing I fjor brukte vi over 416 millioner kroner gjennom sponsorater og gavefond, og ga støtte til lokal næringsutvikling, idrett, kultur og organisasjonsliv. Rundt 120` på sponsorater.
Sponsing som virkemiddel Merkevare og forretningsmål Mediemix - Økt synlighet i nedslagsfelt - Økt salg og inntjening - Økt preferanse Intern og ekstern stolthet
Slik oppnår vi målene våre Samarbeid med sponsorobjekter med utnyttelse for begge parter Synliggjøre bankens brede engasjement gjennom konsistent markedskommunikasjon Tydelige retningslinjer, rammeverk og krav til måloppnåelse ved nye sponsorater Analyseverktøy til grunn for beslutning av veivalg (Needscope)
utvikling i nærmiljøet Hva gjør SpareBank 1 til en god sponsor? Større nærhet til sponsorobjektene Større lojalitet til sponsorobjektene Bedre kjennskap til lokale forhold Mer relevante arenaer for utnyttelse Et genuint engasjement Skape aktivitet og utvikling i nærmiljøet
Vi fronter ikke vinnerne Prinsipper Vi fronter ikke vinnerne Aktiviteten er viktigere enn hvem som vinner Vi tar ikke æren (- med mindre vi har den….). Sammen får vi ting til å skje. Vår motivasjon er ikke å få klistre logoen vår på ryggen til flest mulig lilleputter og skolekorps. Vi gjør det fordi slike aktiviteter skaper uerstattelige verdier på lokalplanet.
Sammen får vi ting til å skje! SpareBank 1 CSR kampanje 2011/2012
Hva har vi ønsket å formidle? Vise at mange bekker små… For at det skal bo folk ”her” må vi ha et levende nærmiljø – en positiv samfunnsutvikling og bankens resultat henger sammen De lokale prosjekter fortjener stor oppmerksomhet
Hva skal vi oppnå Kommunisere verdigrunnlag overfor definerte målgrupper Vise vårt lokale og totale samfunnsengasjement Styrke positivt omdømme Kapitalisere nasjonalt på vårt brede lokale engasjement. Vise at vi er nasjonale OG lokale Styrke vår posisjonering og merkevare Differensiere oss fra konkurrentene Skape troverdighet i forhold til våre nære verdier Nær og Dyktig. Engasjement som bevis for nærhet
Kampanjepresentasjon
Regional boardskampanje Regional boardskampanje – SpareBank 1 SR-Bank
Stemfrem.no