Sammen får vi ting til å skje

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Forskningsrådets policy for FoU ved høgskolene Møte med Høgskolen i Telemarks styre 19. september 2013 Spesialrådgiver Berit Hyllseth.
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
– Løsningen er kunnskap: Verdiskaping – hvem, hva hvor? Et innovativt Nord-Norge Markedsinnovasjon er og merke- varebygging i Nord-Norge; hvordan få det.
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
INNOVASJONS- MILJØER Tommy Hernes og Sten Celius, KS Kritiske suksessfaktorer i kommunalt næringsarbeid.
Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene.
Vårt samfunnsengasjement
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Formell kompetanseheving og høyere utdanning i distriktene – utfordringer og muligheter Gunnar Grepperud, UiT.
Mål/hensikt Å skape verdi for eierne Ikke likegyldig hvordan Nye muligheter.
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Hva er viktig for næringslivet når sponsorobjekter velges ? Jacob Lund Sponsorsjef DnB NOR.
Demokratisk fornyelse Lokale praktiske erfaringer og mulig implementering i nasjonal politikk. Tone Tellevik Dahl-bydelsutvalgsleder Morten Nordlie-kultur-
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
Hvordan forsterke merkevaren?
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Den anbefalte banken! Presentasjon på RAFF Seminar V Erik M Throndsen.
Strategiplan
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Idrettsglede for alle – en åpen og inkluderende idrett
Presentasjon Regionplan Agder Regionplanens hovedmål Utvikle en sterk og samlet landsdel som er attraktiv for bosetting og næringsutvikling både.
Husbankens boligsosiale utviklingsprogram
Aktivitetsmiddelsøknadene Samhandling mellom AIR og klubbene.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Så hva skal man gjøre?.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
KOMMUNIKASJON.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Forskningsbasert Kompetansemegling i Nordland – organisering og status Et samarbeid mellom: Nordland fylkeskommune Innovasjon Norge – Nordland Nordlandsforskning.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Partnerskap og styring Kommunens behov for ledelse, styring og oppfølging i NAV-modellen Rådmann Hans-Petter Christensen KS 11. mai 2011.
Regionale forskningsfond
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
1 Odd Godal Seniorrådgiver Norske kommuner og fylkeskommuner som internasjonale aktører – har det noen betydning.
Politisk påvirkning.
Bibliotek på dagsorden! Om å bli hørt i kommunale prosesser Ruth Ørnholt Bodø, 5.otober 2011.
Personalutvalet i Bø kommune Mandag 26. april 2010.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Verdiskapingsforum Østfold Forventninger Aktuelle saker Aktuelle arbeidsmetoder.
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
Regionreform og kulturpolitikk
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
Regional plan for bærekraftig arealpolitikk (RPBA)
Overskrift framside.
Årets Sponsor.
Kurs for tillitsvalgte i Norges Husflidslag
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Omdømmebygging for kristne friskoler: Hvordan sikre at skolen oppnår og bevarer en positiv differensiering? Prof Magne Supphellen.
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Utvikling av merkevaren Toftøy Barnehage
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Overskrift framside.
Overskrift framside.
Award-konsept.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Utskrift av presentasjonen:

Sammen får vi ting til å skje Aina Sandvik Konsernmarkedssjef SpareBank 1 SR-Bank @AinaSa

Vårt samfunnsengasjement har historisk forankring 1822 Norges første sparebank Selveide institusjoner SpareBank 1 Alliansen etablert 1996 352 kontorer

Tildelinger fra gavefond og sponsing I fjor brukte vi over 416 millioner kroner gjennom sponsorater og gavefond, og ga støtte til lokal næringsutvikling, idrett, kultur og organisasjonsliv. Rundt 120` på sponsorater.

Sponsing som virkemiddel Merkevare og forretningsmål Mediemix - Økt synlighet i nedslagsfelt - Økt salg og inntjening - Økt preferanse Intern og ekstern stolthet

Slik oppnår vi målene våre Samarbeid med sponsorobjekter med utnyttelse for begge parter Synliggjøre bankens brede engasjement gjennom konsistent markedskommunikasjon Tydelige retningslinjer, rammeverk og krav til måloppnåelse ved nye sponsorater Analyseverktøy til grunn for beslutning av veivalg (Needscope)

utvikling i nærmiljøet Hva gjør SpareBank 1 til en god sponsor? Større nærhet til sponsorobjektene Større lojalitet til sponsorobjektene Bedre kjennskap til lokale forhold Mer relevante arenaer for utnyttelse Et genuint engasjement Skape aktivitet og utvikling i nærmiljøet

Vi fronter ikke vinnerne Prinsipper Vi fronter ikke vinnerne Aktiviteten er viktigere enn hvem som vinner Vi tar ikke æren (- med mindre vi har den….). Sammen får vi ting til å skje. Vår motivasjon er ikke å få klistre logoen vår på ryggen til flest mulig lilleputter og skolekorps. Vi gjør det fordi slike aktiviteter skaper uerstattelige verdier på lokalplanet.

Sammen får vi ting til å skje! SpareBank 1 CSR kampanje 2011/2012

Hva har vi ønsket å formidle? Vise at mange bekker små… For at det skal bo folk ”her” må vi ha et levende nærmiljø – en positiv samfunnsutvikling og bankens resultat henger sammen De lokale prosjekter fortjener stor oppmerksomhet

Hva skal vi oppnå Kommunisere verdigrunnlag overfor definerte målgrupper Vise vårt lokale og totale samfunnsengasjement Styrke positivt omdømme Kapitalisere nasjonalt på vårt brede lokale engasjement. Vise at vi er nasjonale OG lokale Styrke vår posisjonering og merkevare Differensiere oss fra konkurrentene Skape troverdighet i forhold til våre nære verdier Nær og Dyktig. Engasjement som bevis for nærhet

Kampanjepresentasjon

Regional boardskampanje Regional boardskampanje – SpareBank 1 SR-Bank

Stemfrem.no