Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FAU Berger Skole Barbro Nordland Johannessen, FAU leder
Advertisements

MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Samarbeid hjem-skole, v/seniorrådgiver i FUG Randi H. Jørgensen
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Salhus Skole Et trygt sted for læring hvor alle opplever mestring og utvikling i et inkluderende fellesskap.
Skolens styringsform Driftsstyre FAU Klassekontakter Alle foreldrene
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
FORELDREUTVALGET FOR GRUNNOPPLÆRINGA, FUG
Hva er en foreldrekontakt?
Hvorfor FAU? Opplæringsloven § 11-4
FAU - Lysarkene ligger på MEDLEM AV FAU - HVA NÅ? - Hva gjør FAU? - Hvordan jobber FAU? - Hvorfor har vi FAU? Alle foreldre som.
Nittedal 19. sept
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
Foreldrekontaktenes rolle
Møte med klassekontaktene
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Det viktige samarbeidet
Handlingsplan mot mobbing
Klassekontakter Fire foreldrekontakter på hvert trinn. Det er ønskelig at alle gruppene er representert. To foreldrekontakter er fast i Fau og to er vara.
Foreldreråd og elevråd i kulturskolen Foreldrekontakter og elevtillitsvalgte er rekruttert: Hva nå! Vi reflekterer over utfordringer og muligheter. organisering.
Vi leker, vi lærer , vi trives!!
Foreldremøte Iglemyr skole 02. Februar 2016 Christian Asserson, Leder FAU.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Visjon for bergensskolen: «Kompetanse for alle i mulighetens skole»
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
1 Hvorfor FAU? Opplæringsloven § 11-4 FAU skal være et bindeledd mellom foreldrene og skolen FAU skal være et forum for erfaringsutveksling.
Samling for nye foreldrekontakter og FAU- representanter Tirsdag 27. september
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Velkommen til FAU Sammen skal vi: Jobbe for et godt skolemiljø Ta initiativ til sosiale aktiviteter for elevene Informere og høre alle foreldre om aktuelle.
SAMARBEIDSMØTE – KONSTITUERING FAU Onsdag Vestmyra skole.
Inspirasjon, Engasjement og Motivasjon
FFK møte
Velkomen til informasjonsmøte før skulestart
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
ER SINE BARNS FØRSTE OG VIKTIGSTE LÆRERE
møte for foreldre/føresette, 1.trinn
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Mål for skoleåret – «indremedisin»
Samling for nye foreldrekontakter og FAU-representanter
Generell oversikt over gjeremål for Vaulen skule
Hvorfor FAU? Opplæringsloven § 11-4
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Velkommen til FAU-møte
Skole/hjem-samarbeid
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Foreldremøte September 2017.
Oppstart SU Jevnakerskolene
Kjære foreldre Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Velkommen til foreldremøte
Informasjon om FAU (Foreldrerådets arbeidsutvalg) og klassekontakter
System for godt læringsmiljø
System for godt læringsmiljø
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Rådgivar Harald Johnny Tomren - Utdanningsavdelinga
Opplæringslova kapittel 9A Lovendring fra 1. august 2017
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Tilhørighet, kunnskap og glede!
Samling for nye foreldrekontakter og FAU-representanter
Samarbeidsmøte – konstituering fau
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
STORFORELDREMØTE
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Kurs for klassekontakter Rossabø skole
Utskrift av presentasjonen:

Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem, mindre fråvær, gode relasjonar til medelevar og lærarar, betre arbeidsvaner, ei meir positiv haldning til skulen, betre leksevanar og arbeidsinnsats og høgare ambisjonar med omsyn til utdanning» (Epstein et al. 2002; Epstein 2005; Fan & Chen 2001; Semke & Sheridan 2010). Vi på skulen ønskjer at elevane skal ha eit trygt og godt skulemiljø med gode føresetnader for læring. For å lykkast med det er vi heilt avhengige av eit tett og godt samarbeid med dykk!

Foreldra er viktige Er du engasjert, gjer barnet ditt det betre på skulen både fagleg og sosialt. (Thomas Nordahl: Hjem og skole, hvordan skape et bedre samarbeid, 2007) I opplæringslova er det gjort klart at opplæringa skal skje i samarbeid og forståing med heimen. Alle foreldre kan gjere ein forskjell for sitt eige og andre sine barn. Når du er engasjert, bryr deg om og viser interesse for skulen, trivst barnet betre. Samarbeid med dei andre foreldra har òg mykje å seie. Å ha eit «lag» rundt eleven er viktig.

Foreldrerådet Alle foreldre som har barn ved skulen, er automatisk medlem av foreldrerådet. Ein god dialog mellom heim og skule er heilt avgjerande for at elevane skal lære og trivast. Samarbeid mellom heim og skule er heimla i opplæringslova § 11-4. Det er skulen som skal ta initiativ til dette samarbeidet og sørgje for at rådsorgana på skulen fungerer etter intensjonen. Samarbeid mellom heim og skule er heimla i lov og forskrift.

FAU Foreldrerådet vel eit arbeidsutval: FAU. Korleis FAU blir organisert, varierer frå skule til skule. Ofte er det foreldrekontaktane som utgjer FAU. Gode tips finn du på www.fug.no. Foreldre som deltek i FAU, får eit godt innblikk i verksemda til skulen og har høve til å påverke og medverke. Skulen er avhengig av at de som foreldre tek på dykk tillitsverv til beste for elevane.

Nokre av arbeidsoppgåvene til FAU: Jobbe for eit godt skulemiljø Informere og høyre alle foreldre om aktuelle saker Samarbeide med elevrådet og andre rådsorgan ved skulen, rektor og lærarar Ta initiativ til sosiale aktivitetar for elevane Arrangere samlingar for foreldre og lærarar, til dømes storforeldremøte med ulike tema Uttale seg om relevante saker frå kommunen eller skulen, til dømes ordensreglementet Skape kontakt mellom skulen og nærmiljøet Ha enkle mål som samlar foreldra og gir resultat

FORELDREKONTAKTAR Kontaktledd mellom foreldra i foreldregruppa (klassen) Kontaktledd mellom foreldregruppa og FAU Kontaktledd mellom foreldra og skulen, spesielt kontaktlæraren Foreldrekontaktar eller klassekontaktar er viktige for å skape eit godt skulemiljø. Forsking viser at når foreldra kjenner både kvarandre og kvarandre sine barn, skaper det tryggleik og auka trivsel. Når foreldregruppa kjenner kvarandre, er det lettare å ta opp saker og finne gode tema til diskusjon, og samarbeidet med skulen blir betre.

Oppgåvene til foreldrekontaktane: Bidra til eit godt og positivt klassemiljø Planleggje foreldremøte i samarbeid med læraren Førebu og gjennomføre praktiske oppgåver i samband med møte og arrangement Halde seg oppdaterte på kva foreldra i klassen/gruppa er opptekne av Vere bindeledd mellom FAU og foreldregruppa

Samarbeidsutvalet, SU Samarbeidsutvalet er det øvste rådgivande samarbeidsorganet på skulen. Utvalet har rett til å uttale seg i alle saker som gjeld skulen (SU kan erstattast av eit driftsstyre). FAU vel to representantar til SU, FAU-leiaren skal vere ein av desse. SU består elles av to representantar for undervisningspersonalet, éin representant for andre tilsette, to representantar for elevane og to frå kommunen. Medlemmene skal verne om interessene til gruppene dei representerer.

Saker som SU kan jobbe med: Planar for heim-skule-samarbeid Forslag til budsjett Oppfølging av elev- og foreldreundersøkingar Skuleutvikling Ordensreglar Verksemdsplan for skulen Disponering av undervisningstimar Informasjonsverksemda til skulen

Skulemiljøutval (SMU) Alle elevar i grunnskular og vidaregåande skular har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar helse, trivsel og læring. (kap. 9a i opplæringslova) Samansetjinga i SMU skal vere slik at foreldra og elevane er i fleirtal. Utvalet er eit rådgivande organ og har uttalerett i saker som gjeld skulemiljøet. Det er FAU som vel representantar til SMU.

Driftsstyre (DS) Eit driftsstyre er eit styre for den enkelte skulen og kan samanliknast med eit styre for ei bedrift. Målet med driftsstyret er at alle partane i skulen skal vere representerte i eit vedtakande organ. Driftsstyret kan erstatte samarbeidsutvalet.

Det er den enkelte kommunen som vedtek å innføre driftsstyre ved skulane, og som vedtek kva myndigheit driftsstyra skal ha. Driftsstyret kan til dømes uttale seg om budsjettforslag verksemds- og utviklingsplanane til skulen planar for heim-skule-samarbeid fagplanar skulevurdering

Forventingar Det er viktig å avklare kva forventingar vi har til kvarandre. Tillit blir stava likt begge vegar. Skulen er den profesjonelle parten Alle foreldre må føle seg inkluderte. Foreldra og skulen bør stå fram som eit vi med tydelege mål for eleven. Fleire kommunar har laga ein standard for heim-skule-samarbeidet. Her er nokre døme på forventingar:

Fag/læring Foreldra kan forvente at skulen gir undervisning etter lovverk og planar stimulerer til læringslyst har tilsette som er gode rollefigurar gir elevane tilbakemeldingar om den faglege og sosiale utviklinga har gode og innhaldsrike utviklingssamtalar har gode og innhaldsrike foreldremøte Fag/læring Skulen kan forvente at du som føresett følgjer opp heime tek kontakt ved behov sørgjer for at eleven møter tidsnok og utkvilt på skulen passar på at eleven viser respekt for alle på skulen passar på at eleven følgjer reglane til skulen

Tryggleik og trivsel Skulen kan forvente at du gir barnet ditt positive haldningar til skulen at du tek kontakt dersom barnet ikkje trivst at du deltek på foreldremøte at du samarbeider med dei andre føresette Foreldra kan forvente at dei kan ha ein jamleg dialog om den faglege og sosiale utviklinga til eleven at skulen er open for samarbeid at skulen har nulltoleranse for mobbing, vald og rasisme at skulen tek kontakt ved behov

Dialog og samarbeid Skulen kan forvente at du deltek på foreldremøte og utviklingssamtalar at du svarer på brukarundersøkingar frå skulen at du informerer skulen om hendingar som kan påverke eleven på skulen at du viser respekt for elevane, dei tilsette, skuleleiinga og dei andre foreldra Foreldra kan forvente at skulen har gode informasjonskanalar at du blir kalla inn til (minst) to foreldremøte kvart år at skulen er interessert i synspunkta dine og gir deg svar på det du spør om at du som føresett kan påverke gjennom samarbeidsorgana til skulen

Skulen treng dykk! Skulen ønskjer samarbeid! Til beste for elevane!