Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

System for godt læringsmiljø

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "System for godt læringsmiljø"— Utskrift av presentasjonen:

1 System for godt læringsmiljø
HMS for elevar

2 Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle Endres i topp-/bunntekst

3 Maria Endres i topp-/bunntekst

4 Kva er HMS-system? Helse – miljø – sikkerheit Systemet skal:
Førebygge sjukdom og skade på skolen Sikre at elevane blir involvert i arbeid med skolemiljø Sikre eit godt miljø som fremjar helse, læring og trivsel Endres i topp-/bunntekst

5 Mål 2011-12 Skolane skal ha eit system
Systemet skal fungere i ein årleg syklus med: Kartlegging/vernerunder/risikovurdering Lage handlingsplan og behandle avvik HMS årsrapport skal behandlast i arbeidsmiljøutvalet og skolemiljøuvalet Skolen skal gjennomføre årleg risikovurdering med elevdeltaking Endres i topp-/bunntekst

6 Førebygge sjukdom og skade på skolen
Arbeidsplassen skal tilpassast elevane Sikkerheit på verkstad og elles på skolen Førebygge sjukdom gjennom eit godt arbeidsmiljø Reinhald, temperatur, luftkvalitet, lys, solskjerming, støy, arbeidsplass m.m Endres i topp-/bunntekst

7 Førebyggjande arbeid Elevane skal delta i vernerunde
Basistid/klassens time, elevsamtale og elevråd Elevundersøkinga og undervisningsevaluering Lage ein plan for kva som bør bli betre på skolen Endres i topp-/bunntekst

8 Sikre at elevane blir involvert
Elevane skal få opplæring i rett og plikt til eit godt arbeidsmiljø og varsling - plikt til å delta i arbeid med godt skolemiljø - rett og plikt til å varsle om dårlig arbeidsmiljø Deltaking i råd og utval på skolen: Skole-miljø-utval Elevane si plikt: i klassa/gruppa (i undervisninga og i det sosiale miljøet), for heile skolen og andre arrangement i regi av skolen Elevrådet vel representantar til skolemiljøutval og skoleutval. Elevane skal få nødvendig opplæring til å delta aktivt i elevråd, skolemiljøutval og skoleutval. Elevane skal vere i fleirtall i skolemiljøutvalet. Elevråd Skole-utval Arbeids-miljø-utval Endres i topp-/bunntekst

9 Organisering Alle klasser skal ha valgte tillitselevar
Skolemiljøutvalet Arbeidsmiljøutvalet Skoleutvalet NB! Elevrepresentantane har teieplikt! Elevrådet skal velje eigne elevrepr. Til skolemiljøutvalet der elevane er i fleirtal, repr. Til arbeidsmiljøutvalet og til skoleutvalet Endres i topp-/bunntekst

10 Skolemiljøutval Rådgivande organ i arbeidet med skolemiljøet
Kan be om tiltak skolen fattar enkeltvedtak klagerett Deltek i planlegging og gjennomføring av det systematiske arbeidet Mobbing Undervisningsopplegg Prioritere forslag Forebyggande arbeid Prioritet: mobbing, diskriminering, vald, rasisme og utestenging! Elever og tilsette – Elevar i fleirtal Endres i topp-/bunntekst

11 Skoleutval Næringsliv + tilsette + rektor + 2 representantar valgt av elevrådet Uttalerett i alle saker som gjeld skolen: Oppfølging av kvalitetsarbeidet ved skolen Brukarundersøkingar Kartlegging av læringsmiljøet Godkjenne mål- og tiltaksplan og årsmelding Ta initiativ til utviklingsarbeid Cirka 2 gonger i året Skal sjå skolen utanifrå og bestemme retning Endres i topp-/bunntekst

12 Arbeidsmiljøutval Elevar har møterett med inntil 2 skolemiljørepresentantar ved behandling av saker som vedkjem skolemiljøet for elevane Resultat frå HMS-undersøkingar Vernerundar Tilsyn Kontrollar Saker frå andre råd og utval osb. Elevane har talerett, men ikkje røysterett Endres i topp-/bunntekst

13 Sikre eit godt miljø Arbeidsmiljøet skal fremje helse, læring og trivsel System for førebyggjande arbeid System for akutte hendingar Førebyggjande arbeid: vernerunde, kartlegging, oppfølging, evaluering og liknande Akutte hendingar: kva gjer ein når noko akutt oppstår? (f. eks mobbing, brann, m.m) Endres i topp-/bunntekst

14 Elevtillitsvalgt – kva no?
Du representerer klassa/gruppa di i saker som omhandlar lærings- og arbeidsmiljøet til elevane: Melde frå om avvik til elevrepresentantane i skolemiljøutvalet: Inneklima Støy Lys Temperatur Sikkerheit osb. Samarbeid mellom elevar Samarbeid mellom elevar, lærarar, leiarar og andre tilsette Trivsel/mistrivsel Mobbing, vald, diskriminering og rasisme Rusmiddelbruk m.m. Endres i topp-/bunntekst

15 Rett til opplæring og fritak frå undervisningstimane for å skjøtte oppgåvene
Men elevane har plikt til å avtale dette med lærarane Elevane skal: ha kunnskap og ferdigheiter slik at dei kan gjere det dei skal på ein tilfredsstillande måte ha kunnskap om korleis dei skal oppføre seg i kritiske situasjonar Skolen skal gi alle elevtillitsvalgte særskilt opplæring Endres i topp-/bunntekst

16 Andre oppgåver Bidra til: Nødvendig opplæring og instruksjon
Samarbeid om læringsmiljø Å ivareta interessene til elevane Årlege HMS-kartleggingar/vernerunder på skolen Endres i topp-/bunntekst

17 Kartlegging/vernerunder
Vernerunde av det fysiske arbeidsmiljøet skal gjennomførast i alle lokala til skolen og på uteområda Skolemiljøutval skal inviterast med i planlegging og gjennomføring Det psykososiale arbeidsmiljøet blir kartlagt gjennom f.eks. Elevundersøkinga Undervisningsevalueringa o.l. Vernerunde skal gjennomførast minst 1 gong i året Endres i topp-/bunntekst

18 Risikovurdering Kva kan gå gale? Prioritere tiltak
Kva kan vi gjere for å hindre at det går gale eller for å avgrense skaden? F.eks: Er alle rømningsvegar frie for alle? Kva kan skje ved brann? Kva kan vi gjere for å redusere konsekvensane eller hindre at det skjer? Skolemiljøutvalet kan ta initiativ til ei brannøving - uvarsla Endres i topp-/bunntekst

19 Handlingsplan Vernerunde Risikovurdering Prioritering Handlingsplan
Skolemiljøutvalet (SMU) og Arbeidsmiljøutvalet ( AMU) Beredskapsplan Mobbing Rus Seksuelle overgrep Inneklima osb. EVALUERING Endres i topp-/bunntekst

20 Rapportering Årsrapport Status på systemarbeidet Status på resultatmål
Status på arbeidsmiljøfaktorane Statistisk informasjon Forslag til betringar eller endringar Elevane bør skrive eit eige avsnitt om korleis dei har vore involvert. Skal underskrive årsrapporten. LES! Endres i topp-/bunntekst

21 Kva skal skje ved akutte hendingar?
Alle tilsette ved skolen har ei plikt til å handle Skoleleiinga skal varslast Leiinga vurderer om dei skal sette inn tiltak Foreldre skal informerast Skolemiljøutvalet skal informerast Tiltaka skal evaluerast Hugs teieplikt! Sjå skolereglementet. Endres i topp-/bunntekst

22 Eksempel akutte hendingar: mobbing, ulykke, sikkerhet o.l.
Rektor Under-søkjing Enkeltvedtak Evaluere Endres i topp-/bunntekst

23 Når kan du be om tiltak? Svikt i systemet
Det psykososiale miljøet til gruppa Det psykososiale miljøet til enkeltelevar Systemretta arbeid: manglande rutiner for arbeid med det psykososislae miljøet, rutiner som ikkje er innarbeidd (t.d. mot mobbing) Det psykososiale miljøet: dårleg psykososiale miljø i klassa, dårleg klasseleiing, oppførsel til læraren, bråk og uro i klassa Det psykososiale miljøet til enkeltelevar: mobbing, trakassering, diskriminering osb Endres i topp-/bunntekst

24 Klagerett Eit enkeltvedtak kan du eller foreldra dine klage på dersom:
Meiner at skolen har gjort saksbehandlingsfeil Skolen ikkje gjer det dei seier i vedtaket at dei skal gjere At skolen ikkje fattar vedtak i tide Send klaga til skolen som så sender den til fylkesmannen Kontakt for hjelp Fungerer tiltaka? Skolen skal evaluere! Endres i topp-/bunntekst

25 Endres i topp-/bunntekst

26 Nyttige ressursar www.dubestemmer.no www.personalomsorg.no
Forskrift om miljøretta helsevern i barnehagar og skolar Barneombodet Utdanningsdirektoratet – Bedre læringsmiljø Spørsmål? Ta kontakt med eller Endres i topp-/bunntekst


Laste ned ppt "System for godt læringsmiljø"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google