Forståelse, reaksjoner, tilpasning og behov Overlege Siri Sandvik Psykologspesialist Sigrid Vanberg

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Landskonferanse LEVE Lillehammer 28. mai 2005
Advertisements

Behandlingsansvarlig i spesialisthelsetjenesten
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Når småbarnsfammiliar blir ramma av alvorleg sjukdom
De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Relasjoner, tilknytning og psykisk helse
Med et nyfødt barn i våre hender
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n Tema 2.
Psykiske utfordringer ved MS
May Britt Drugli Førsteamanuensis, RBUP, NTNU
Tilknytning og tilknytningsvansker i barnehagen
”Jeg kan, jeg vil, hjelp meg å få det til..”
Mette Grytten, prosjektleder for BIRUS 2009 – 2012
Systemarbeid – barnehage faggruppen Psykisk helse
God barnehagekvalitet for de yngste barna
Rolighetsmoen barnehage
”Jeg har ikke gjort leksene mine-min mor fikk kreft i går” Hvem ser og hvem tar ansvar når barn blir pårørende? Randi Værholm, spesialrådgiver i Kreftforeningen.
Barn i sorg og krise Hva er Sorg?
OTH – Åfjord 30.april. 2 faktorer som er kritiske for motivasjonen, og som læreren kan påvirke:
Kurs i leiing Kommunikasjon.
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
-om tilknytning og relasjonskompetanse
Jobb med hindringer og barrierer i fredstid! Å ta opp tabuiserte temaer krever et trygt arbeidsmiljø! Forankring i ledelse! Arbeid over tid! Og en god.
Vi vil «være sammen»; for barna…
Et godt sted og være, leke og lære…
SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
Hvordan mestre livet med myelomatose ? Seminar Scandic Hotell City Dr. Tor Jacob Moe Lege / Psykiater.
DETTE MÅ JEG KUNNE - gode tjenester til personer med utviklingshemming Del 1 Hva er utviklingshemming? 1.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
BOF Barneorientert familieterapi
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Barn & smerter Å møte barn- forberedelser og samspill Psykologspesialist Ingrid Hyldmo St. Olavs Hospital 3. mai 2010.
Barn & smerter Å møte barn- Forberedelser og samspill Psykologspesialist Ingrid Hyldmo Rikshospitalet 19. oktober 2009.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Helse Førde Resultat frå Multisenterstudie «Barn som pårørande» Kjellaug K. Berntsen Koordinator BSP.
KRISETEAM Informasjon om PSYKOSOSIALT Hva er et kriseteam
Eigenvurdering og sjølvregulering
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
Eigenvurdering og sjølvregulering
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Uteseksjonen i Stavanger
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Masfjorden sjukeheim Masfjorden kommune prosjekt stjernestunder.
SAMSPILLMETODEN DIALOG
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Psykologisk førstehjelp, mellomtrinnet
Vennlig selvsnakk Foreldremøte for elever på 5. og 6. trinn
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Kapittel 1 SAMSPILL.
KRISETEAM Informasjon om PSYKOSOSIALT Hva er et kriseteam
Psykologisk førstehjelp
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Tittel Å være redd Eliessa Rivas Oslo
Born som pårørande Fagdag Hildegunn Fauske
Sosial kompetanse og psykisk helse.
COS arbeid i en kommunal barneverntjeneste
Foreldremøte Laksevåg barnehage « Gode voksne for barn»
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Å bygge selvfølelse hos ungdom ved å lytte til dem
HVORDAN FORSTÅ OG STØTTE FORELDRE OG BARN SOM HAR OPPLEVD SEKSUELLE OVERGREP?
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Forståelse, reaksjoner, tilpasning og behov Overlege Siri Sandvik Psykologspesialist Sigrid Vanberg

Barns behov i relasjon til viktige andre Asymmetrisk. Den vaksne er den som skal ivareta, beskytte Barnets trygghet, utvikling, vekst og trivsel er avhengig av trygg relasjon til vaksne For at barnet skal ha det bra, må den vaksne ha det bra.

Trygghetssirkelen Omsorgsgjevar er merksam på barnet sine behov Ta i mot meg når eg vil til deg Eg treng deg til å  Pass på meg  Gled deg over meg  Hjelp meg  Gled deg med meg © 2000 Cooper, Hoffman, Marvin & Powell Eg treng deg til å Hjelpe meg til å utforske og leike  Beskytt meg  Trøyst meg  Gled deg over meg  Få orden på kjenslene mine STØRRE STERKERE KLOKERE GOD

Et barn treng omsorgspersoner for å: kunne gje uttrykk for sine behov både på veg ut i utforskning, og når det treng trøst / støtte Ha tillit til at nokon er der ved behov Oppleve at omsorgsperson er en trygg base Oppleve seg sett og bekrefta Kjenne at det er trygt å utforske verden, fordi en trygg vaksen er tilgjengeleg for barnet når barnet treng å kome tilbake

Hendene: Gjennom trygge vaksne Kan barnet får hjelp til å gjenkjenne følelser, og lære å regulere følelser Samregulering  sjølv-regulering Handtere følelsar inni seg uten å bli overvelda av dei

Når kriser / sjukdom /død påverkar foreldre si tilgjengelighet © Cooper, Hoffman, Marvin, & Powell, 1999

Når begge hendene mangler

Ulike grunnar til at «hendene» på sirkelen manglar Foreldre er fysisk utilgjengelege T.d. Sjukehusinnleggelsar over tid Foreldre er emosjonelt utilgjengelege grunna t.d. Rus Depresjon Psykisk sjukdom Fysisk sjukdom Bekymring Sorg Redsel

Kva betyr dette for barnet? Den som skal beskytte kan vere ute av stand til det Den trygge er redd / engsteleg Når mamma er redd blir eg redd Når mamma er sjuk blir pappa redd Barnet merker stemning, fordi barnets verden avhenger av den trygge vaksne. Kanskje påverkar det kvardagen i form av at rutiner må endrast og barnets behov kjem i andre rekke i høve forelderens behov

Dersom hendene mangler Kan gje ei oppleving av at verden er uforutsigbar / utrygg. Kaos og behov for kontroll. Det trygge kan plutselig bli utrygt Ingen kan hjelpe meg når eg treng det Eg må sjølv passe på at nokon kan ivareta meg Mangler strategier / vekslande strategier overtilpassing Ulike måtar å ta kontroll Atferd Bli usynlig, forstrekke seg

Meistringsstrategiar Barnet sender feilsignal / villedande signal © Cooper, Hoffman, Marvin, & Powell, 1999

Barns strategier for å mestre pårøranderolla Kan handle om at dei ikkje vil belaste foreldre som allereie er belasta Redde for å vere grunnen til at mamma eller pappa blir sjuke, lei seg eller redde Opplevelse av å ikkje nå fram, foreldre kan ha lite kapasitet til å vere emosjonelt tilgjengelege Ivaretar eigne behov, viser villedande signal på eigne behov

Fare for overtilpasning Fare for å forstrekke seg for å ivareta rollereversering

Kva treng barn Tilstrebe en normal tilværelse. Barnet treng noko normalitet. At vaksne tar ansvar. At foreldre får «hente seg inn». Praktisk hjelp til daglege oppgåver, så foreldre har meir overskudd til å vere foreldre. (Kvar er husmorvikaren?) Avlastning / besøksheim ved behov. Sleppe å vere eksponert for bekymring heile tida. Informasjon om realiteten. Barn føler på frykt for å miste viktige andre. Fantasien overgår ofte realiteten «Vere med» barnet i følelsen

Å vere saman med Å møte barnet på barnets følelse, og vere saman med barnet i følelsen

Forsøk på å ”presse” barnet til å føle seg bra igjen.

Setje ord på barnets situasjon / engstelse / redsel Trygge Viss mamma / pappa er ute av stand til å beskytte pga sjukdom / søskens sjukdom – kven skal då ta vare på meg? Skape eit hierarki av omsorgspersoner som trygger barnet på at en vaksen har ansvar og omsorg for barnet uansett kva som skjer.

Kriser påvirker heile familiesystemet Kasus.