Den grunnleggende ferdigheten å kunne regne i samfunnsfag Del av etterutdanningstilbud i den grunnleggende ferdigheten å kunne regne i alle fag Utarbeidet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den digitale dimensjonen i Samfunnsfag i grunnskolen Nå kommer vi og tar deg!
Advertisements

Christiane &Bianca 2013.
Samarbeidsseminar om tvangsekteskap
Skedsmo 12. november 2009 Tonje Hilde Giæver
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Guttorm Hveem Digitale tankekart i læring og undervising guttorm.hveem.no twitter.com/ghveem.
Faginformasjon om programfagene for
10Velstand og velferd.
Teknologi og forskningslære
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Læreplanen i eldre historie
Informasjonskompetanse Evnen til å… –finne –avgrense –evaluere –bearbeide –anvende –forstå –bruke lovlig og etisk …informasjon.
Muntlig eksamen med 48 timers forberedelse
Vurdering i geografi vg skole
Stemmerett 16 år: Skolens rolle Kompetansemål Demokratisk deltakelse Elevenes læring – i og utenfor skolen Stemmerett 16 år: Skolens rolle.
Læreplanforståelse og de reviderte læreplanene
Reviderte læreplaner skoleåret 2013/2014
Ellen Marie Bech Maria Duus Utdanningsdirektoratet
Timeplan ut uka Tirsdag: Vurdering og feltnøtter
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Læreplaner i matematikk
Samfunnsfaget Hva digitale verktøy tilfører faget Digitale verktøy innen samfunnsfaget er glimrende til å anskueliggjøre, illustrere og aktualisere fenomener.
LÆREPLANEN Mediefag videregående skole
TIDSLINJER 1.
Læreplanen Historie Vg2.
LÆREPLANEN Matematikk Vg2 – hovedprinsipper. Struktur (fra
Tverrfaglige prosjekt
PROGRAMFAG MATEMATIKK
Gávnos og samisk innhold i Kunnskapsløftet
Kapittel 19 Eit folk av bønder Elevane skal kunne – forklare korleis naturressursar og teknologisk utvikling har vore med på å forme tidlege samfunn –
Statistikk 2 M1 årskurs HVE 31. august 2009.
Læreplan K 06 Utdanningsdirektoratets læreplan s er matematikk
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
Kapittel 15. Konflikter og terrorisme Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 5a definere.
1 Teknologi og design 3. – 6. september 2007 Runar Baune.
Den grunnleggende ferdigheten å kunne regne Introduksjon.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Kapittel11. Etablering av bedrift Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Kapittel 9. Norsk økonomi Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne informasjon.
Kapittel 14. Fattigdom og utvikling Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 5a definere.
Kenneth Ruud Prorektor forskning og utvikling UiT 2020: Drivkraft i nord Foto: Geir Gotaas.
Flytte på hybel 1P-Y KKG Høsten Hei! Jeg heter Cecile og skal flytte på hybel. Hybelen ser trist ut, så jeg har bestemt meg for å pusse opp. Jeg.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Kapittel 2. Familie og forbruk Del 1: Individ og samfunn Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 2a definere sentrale.
Kapittel 16. Arbeid for fred og menneskerettigheter Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen:
Erfaringsutveksling i plenum: Del erfaringer fra «skriving på fagets premisser»
Nye Sinus 2P Bilde inn. Ny eksamensordning der eksamen i 2P ikke omfatter stoffet i 1P Har mye bedre tid i kurset, og kan gå grundigere inn på hvert tema.
Sannsynlighet. Fra LK trinn planleggje og samle inn data i samband med observasjonar, spørjeundersøkingar og eksperiment representere data i tabellar.
En samarbeidsdag om FYR ved Kalnes vgs, 1bata 1.april 2016.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
PROGRAMFAG MATEMATIKK Verdt å merke seg: Dersom du på Vg2 velger matematikk R1 eller S1: faller fellesfaget i matematikk (3 t) bort og du må ta enten:
Tigerfødsel Kristiansand Gjennomgang av tenking bak oppgavelaging.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
Bilde inn Forslag til justerte læreplaner for 1P, 1T, 2P og 2T.
Sinus 1P Sinus 2P Sinus 1P-Y Trondheim, 6. mai 2014.
LÆREPLAN I SAMFUNNSFAG Fastsett som forskrift av Kunnskapsdepartementet Kilde:
Samfunnsfag.
Kapittel 7. Veier til politisk innflytelse
Kapittel 8. Hva kan true demokratiet?
Internasjonalt samarbeid
Kapittel 7: Ord og bilete
Bærekraft og global bevissthet
Kort om implementering
Pensumlitteratur: Underveis Geografi 10, Kapittel 2-4
Valgfaget design og redesign
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Den grunnleggende ferdigheten å kunne regne i samfunnsfag Del av etterutdanningstilbud i den grunnleggende ferdigheten å kunne regne i alle fag Utarbeidet av Svein Arne Sikko Høgskolen i Sør-Trøndelag Knut Ole Lysø,Høgskolen i Sør-Trøndelag Vigdis Brevik PetersenHøgskolen i Sør-Trøndelag

Å kunne regne i samfunnsfag ”Å kunne rekne i samfunnsfag inneber å behandle og samanlikne talmateriale om faglege tema, og å bruke, tolke og lage tabellar og grafiske framstillingar. Rekning i samfunnsfag handlar òg om å gjere undersøkingar med teljing, bruke målestokk på kart og rekne med tid.”

Hensikten med kurset At lærerne skal kunne Gjennomføre undervisning der regning er en naturlig del av samfunnsfaget Gjennomføre undervisning der regning kan gi dypere forståelse av faget Gjennomføre undervisning der regning kan vise nye aspekter ved faget

Diskusjon Egne erfaringer med lærebøker undervisning Egne opplevde problemer problemer med å gjennomføre den grunnleggende ferdigheten å kunne regne i samfunnsfag problemer med manglende regneferdigheter hos elevene

Kompetansemål Kompetansemålene er hentet fra Læreplan i samfunnsfag i LK06

Kompetansemål etter 4. årstrinn Historie Bruke omgrepa fortid, notid og framtid om seg sjølv og familien sin Presentere historiske emne ved hjelp av skrift, teikningar, bilete, film, modellar og digitale verktøy

Regnemessige berøringspunkter Tall Ordinaltall Tallinje Måling Bruk av tidslinje

Kompetansemål etter 4. årstrinn Geografi Setje namn på og plassere heimstaden, heimkommunen, heimfylket og landet sitt på teikningar, kartskisser eller modellar Samle opplysningar frå globus, kart og digitale kjelder og bruke dei til å samtale om stader, folk og språk Peike ut og orientere seg etter himmelretningar og gjere greie for kvifor det er tidsskilnader Planleggje og presentere reiser til nære stader ved hjelp av kart og Internett

Regnemessige berøringspunkter Geometri Bruk av rutenett og koordinatsystem Bruk av kart og globus Lengde- og breddegrader som koordinatsystem på jordkloden Måling Klokka 60-tallssystemet Gradinndeling av sirkelen Vinkler Tidssoner Målestokk Lengder og avstander på kart

Kompetansemål etter 4. årstrinn Samfunnskunnskap Gjere samfunnsfaglege undersøkingar som krev teljing og rekning, og presentere resultata av undersøkingane Finne fram i trykte og digitale medium, sortere innhaldet i kategoriar og produsere materiale som kan publiserast Beskrive pengebruken til jenter og gutar og samtale om forhold som påverkar forbruk Utforme og praktisere reglar for samspel med andre og vere med og ta demokratiske avgjersler i skulesamfunnet

Regnemessige berøringspunkter Tall Kardinaltall De fire regneartene Andeler, proporsjoner og prosentregning Måling Penger Kjøp og salg Statistikk Innsamling og sortering av data Presentasjon av datamateriale Grafisk framstilling Tabeller

Kompetansemål etter 7. årstrinn Historie Bruke omgrepet periode og vise samanhengar mellom fortida og notida ved å plassere ei rekkje historiske hendingar på ei tidsline Undersøkje greske og romerske samfunn i antikken og finne døme på korleis kulturen deira har påverka vår eigen kultur Gjere greie for sentrale trekk ved tidsepokane mellomalder, renessanse og opplysningstid i Europa, og diskutere grunnar til denne tidsinndelinga Bruke historiske kart og framstille oppdagingsreiser som europearar gjorde, skildre kulturmøte og samtale om korleis dei ulike kulturane opplevde møtet

Regnemessige berøringspunkter Tall Konkret anvendelse av tallinje Tallsystemet vårt og dets historiske utvikling Fremmede tallsystemer Geometri Geometriens opprinnelse Koordinatsystemer Konstruksjoner med passer og linjal Tegne perspektiv med ett forsvinningspunkt Geometriske former Måling Kart og målestokk Navigering

Kompetansemål etter 7. årstrinn Geografi Lese og bruke papirbaserte og digitale kart og lokalisere geografiske hovudtrekk i sitt eige fylke, nabofylka, dei samiske busetjingsområda, Noreg, Europa og andre verdsdelar Registrere og ordne spor etter istida på heimstaden og forklare kva istida hadde å seie for danning av landskap og heile landet Forklare samanhengar mellom naturressursar, næringar, busetnad og levevis Samanlikne og påvise likskapar og skilnader mellom land i Europa og land i andre verdsdelar

Kompetansemål etter 7. årstrinn Geografi forts. Forklare korleis produksjon og forbruk kan øydeleggje økosystem og forureine jord, vatn og luft, og drøfte korleis dette kan hindrast og reparerast Forklare korleis vi i Noreg bruker ressursar frå andre stader i verda Registrere flyktningstraumar, forklare kvifor somme rømmer frå heimlandet sitt, og drøfte korleis det kan vere å kome til eit framandt land som flyktning Planleggje og presentere reiser til Europa og andre verdsdelar ved å bruke digitale verktøy

Regnemessige berøringspunkter Tall De fire regneartene Andeler, proporsjoner og prosentregning Geometri Koordinatsystem Forflytninger

Regnemessige berøringspunkter forts. Måling Kart og målestokk Lengde- og breddegrader Tidssoner og tidsforskjeller Lengder og avstander på kart og globus Beregning av areal Temperatur Statistikk og sannsynlighet Lese og tolke statistiske framstillinger Bruk av regneark

Kompetansemål etter 7. årstrinn Samfunnskunnskap Forklare korleis informasjon frå massemedium og kommersiell påverknad kan verke inn på forbruksvanar Drøfte spørsmål omkring bruk og misbruk av tobakk og ulike rusmiddel

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Statistikk og sannsynlighet Lese, tolke og vurdere tabeller og grafiske framstillinger Planlegge og samle inn data i forbindelse med spørreundersøkelser

Kompetansemål etter 10. årstrinn Historie Søkje etter og velje ut kjelder, vurdere dei kritisk og vise korleis ulike kjelder kan framstille historia ulikt Forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Statistikk og sannsynlighetsregning Bruke databaser Kritisk tolkning av data Diagrammer og tabeller

Kompetansemål etter 10. årstrinn Geografi Lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart og kunne bruke målestokk og kartteikn Lokalisere og dokumentere oversikt over geografiske hovudtrekk i verda og samanlikne ulike land og regionar Fortelje om naturgrunnlaget med vekt på indre og ytre krefter på jorda, rørsler i luftmassane, krinsløpet til vatnet, vêr, klima og vegetasjon, og drøfte samanhengar mellom natur og samfunn Beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet

Kompetansemål etter 10. årstrinn Geografi forts. Vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt Gjere greie for storleik, struktur og vekst i befolkningar og drøfte befolkningsutvikling og flytting i nyare tid, inkludert urbanisering Forklare og drøfte variasjonar i levekår i ulike delar av verda og samanlikne og vurdere dei store skilnadene mellom fattige og rike Drøfte premissar for ei berekraftig utvikling

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Geometri Globus, kart og koordinatsystem Måling Målestokk i 2 og 3 dimensjoner Sammenhenger mellom ulike måleenheter Lengde- og breddegrader Tidssoner og tidsforskjeller Lengder og avstander på kart og globus Beregning av areal

Regnemessige berøringspunkter forts. Statistikk, sannsynlighetsregning og kombinatorikk Tabeller og diagrammer Analyse og presentasjon av data Kildekritikk Funksjoner Lineære modeller Prosentvis vekst

Kompetansemål etter 10.årstrinn Samfunnskunnskap Planleggje, gjennomføre og presentere problemorienterte samfunnsfaglege undersøkingar og vurdere arbeidsprosessen og resultata Finne fram til og presentere aktuelle samfunnsspørsmål, skilje mellom meiningar og fakta, formulere argument og drøfte spørsmåla Leggje ein plan for å starte og drive ei bedrift ut frå ei undersøking av grunnlaget for ei slik bedrift Analysere utviklinga av rusmiddelbruk og røyking i Noreg og reflektere over haldningar til rusmiddel

Kompetansemål etter 10. årstrinn Samfunnskunnskap forts. Beskrive korleis forbruksmønsteret har utvikla seg i Noreg og gjere greie for rettane til forbrukarane Utforske kva som krevst for at samfunn skal kunne halde fram å eksistere og samanlikne to eller fleire samfunn Gje døme på og drøfte demokrati som styreform, gjere greie for politisk innverknad og maktfordeling i Noreg og bruke digitale kanalar for utøving av demokrati Beskrive hovudtrekk i norsk økonomi og korleis vår økonomi heng saman med den globale økonomien

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Valg og mandatfordeling Regnskap og budsjett Statistikk, sannsylighetsregning og kombinatorikk Tabeller Grafiske framstillinger Tolkning av data Kombinatorikk

Regnemessige berøringspunkter forts. Funksjoner Lineære modeller Prosentvis vekst

Kompetansemål etter Vg1 Individ og samfunn Rekne ut inntekter, planleggje pengeforbruk i ein familie ved å bruke ulike verktøy og vurdere korleis sparing og låneopptak påverkar personleg økonomi Gjere greie for økonomiske og juridiske sider ved å gå inn i eit samliv og diskutere følgjer av samlivsbrot

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Funksjoner Lineære funksjoner Eksponentialfunksjoner Økonomi Renteregning

Kompetansemål etter Vg1 Arbeids- og næringsliv Definere omgrepet levestandard, gjere greie for årsaker til at levestandarden i Noreg har auka og diskutere om auken har ført til betre livskvalitet Bruke digitale verktøy til å hente informasjon om ulike yrker og diskutere moglegheiter og utfordringar på arbeidsmarknaden i dag Gjere greie for årsaker til arbeidsløyse og drøfte måta å redusere arbeidsløysa på

Kompetansemål etter Vg1 Arbeids- og næringsliv forts. Gjere greie for organisasjonane sin plass i arbeidslivet og drøfte faktorar som bestemmer lønn og arbeidsvilkår Vurdere utfordringar ved å etablere ei bedrift Trekkje ut hovudlinene i resultat- og balanserekneskapet til bedrifter med manuelle og digitale verktøy

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Andeler, proporsjoner og prosentregning Funksjoner Eksponentialfunksjon Derivasjon

Regnemessige berøringspunkter forts. Statistikk Tabeller og grafiske framstillinger Økonomi Budsjett og regnskap Skatt og avgifter Lønn

Kompetansemål etter Vg1 Politikk og demokrati Gjere greie for sentrale kjenneteikn ved norsk økonomisk politikk Forklare kva som ligg til grunn for velferdsstaten og vurdere utfordringar som velferdsstaten står overfor Gjere greie for styreforma og dei viktigaste politiske styringsorgana i Noreg og drøfte fleirtalsdemokratiet i forhold til urfolk og minoritetar

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Valg og mandatfordeling Økonomi Prisindeks Budsjett og regnskap Skatter og avgifter Lønn Valuta

Kompetansemål etter Vg1 Kultur Definere omgrepet kultur og gje døme på at kultur varierer frå stad til stad og endrar seg over tid Presentere hovudtrekk ved samisk kultur i dag og reflektere over kva det vil seie å vere urfolk Beskrive hovudtrekk ved kulturen til nokre minoritetar i Noreg og drøfte utfordringar i fleirkulturelle samfunn

Regnemessige berøringspunkter Tall og algebra Tall og tallord i ulike kulturer, til ulike tider og til ulike formål For eksempel tylft og snes, alen, sjømål, mark tall og telling på ulike språk Ulike temperaturskalaer

Kompetansemål etter Vg1 Internasjonale forhold Gje døme på internasjonalt samarbeid og beskrive Noreg som internasjonal aktør Gjere greie for årsaker til at somme land er fattige og somme rike og drøfte tiltak for å redusere fattigdom i verda Diskutere samanhengen mellom økonomisk vekst, miljø og berekraftig utvikling

Regnemessige berøringspunkter Funksjoner Lineære modeller Eksponentialfunksjon