Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevsamtalen i Færder videregående skole
Advertisements

Teknologi i klasserommet
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Etablering av ”MATEMATIKKROM”
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Lek og læring.
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
BU 2000.
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Kroppsøvingsdidaktikk
Velkommen til foreldremøter for Vg1 Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. MESTRING ENGASJEMENTRESPEKT.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.
Veiledet lesing Mørkved skole
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
VURDERING.
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Du har gjort et godt utdanningsvalg – arbeidslivet har bruk for deg
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Foto: Carl-Erik Eriksson Realfagsamlinger – i Trondheimsskolen MESTRING _ MOTIVASJON _ MULIGHETER.
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Presentasjon PULS a Nordland fylkeskommune 29. mars 2012
Prosjektsamling 5. mars Fra julebrevet: – det hjelper ikke å redusere klassestørrelsen dersom lærerne fortsetter med den samme undervisningen. Nordlandsforskning.
Prosjektsamling 4. mars 2013.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Vurdering – hva og hvorfor?
1 Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-3.
LK06 – fra ord til handling Prosjekt Åfjord vgs/Rissa vgs
Vurdering for læring i Kunnskapsløftet en Europeisk dimensjon Inger Langseth Program for Lærerutdanning 1.
Vurdering for læring.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Foreldremøte 8.september trinn
Mål og læring hos elever
ForVei Konferansen MEG Informasjon om.
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
Nasjonal demonstrasjonsskole Tidlig innsats mot frafall 7. april 2010 Ulsrud videregående skole.
Vi bryr oss om Finnmark. Skoleeiers ansvar Skoleeiers ansvar å legge til rette for en kvalitativ god skole, hvor opplæringsloven følges og hvor elevene.
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
EKSAMEN I PEL Marthe Gangsø,
Kroppsøving og andre fag ved Hadeland VGS
Lorentzen, GLSM, 2005, Datamaskin frå 1. trinn IKT Fra første årstrinn.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Kroppsøving # Formål # Hovedområder # Vurdering # Mål og tiltak.
Matematikk og motivasjon Matematikkhjelperen Hanan M. Abdelrahman Kristiansand
Lær Kidsa Koding! og Kodetimen Karl Arne Dalsaune Heimdal vgs/Kodeklubben
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Utviklingssamtalen og vurdering. Vurderingens oppgave: Å skape dissonans mellom nåværende ståsted og ønsket ståsted som oppleves som en positiv utilfredshet:
Velkommen til Foreldremøte for 8. trinn
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Betraktninger om gjennomføring
NDLA og Kahoot EngelskNDLA TyskNDLA Sorsamisk1NDLA HistorieNDLA
FORELDREMØTE NYTT 8.TRINN
Egenskaper og ferdigheter omhandler både den fysiske, sosiale og mentale delen av oss.
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Pedagogisk basiskompetanse RESULT 2017
Vurdering og undervisning
DIN VEG Ingen har varda den vegen du skal gå ut i det ukjende ut i det blå Dette er din veg berre du skal gå den og det er uråd å snu og ikkje vardar.
Nasjonale prøver på 5. trinn høst 2017
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Den vanskelige samtalen
Trygg Trafikk orienterer. Ungdomsrådet på Notodden
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Oppgaver Med ”forhold” menes: Aktiviteter Bygninger/arenaer
Hvordan jobbe før-under- etter i ressursteam. § 1- 4.
Lærerens rolle Kurs 3 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Utskrift av presentasjonen:

Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill

Motivasjon

Øke motivasjon Redusere fravær Redusere frafall Forbedre karakterer

Rollespill

Lærer (Gud) Motivasjon Heimdall’s Quest Rammeverk Rollespill Klasserommet + Innsats + Ansvar

Team Class (Roller) Powers (Evner) Points (Poeng)

Class (roller) Teambuilding Professions Friheter

Systemet bygger på motivasjons- og læringsteorier. Self Determination Theory – Deci og Ryan Experiential Learning Theory – Kolb Flow Theory – Csikszentmihalyi

Flow

Mestring Mestringsfølelsen kommer når elevene har oppnådd et nytt nivå (Flow).

Tilpasset opplæring Kobles opp mot elevenes egen progresjon, ikke mot karakter. Tillater at elevene strekker grensene i klasserommets rammeverk.

Resultater Vi ser at fravær har gått ned Mindre frafall Bedring av orden- og atferdskarakterer Bedre eksamensresultater Bedre klassemiljø

Hva synes elevene? De liker at de kan oppnå fordeler ved å jobbe hardt. De merker at det er morsomt å gå opp i nivå De opplever teamwork som viktig Når de ser at medelevene oppnår et nytt nivå, inspireres de til å jobbe hardere.

Heimdall’s Quest heimdallsquest.no | facebook.com/heimdallsquest Jason Tlf: Karl Arne Tlf: Vil du prøve Heimdall's Quest? Ta kontakt!