The Sogn og Fjordane Preschool Physical Activity Study PRESPAS Fysisk aktivitet hjå 3-5 år gamle barn i Sogn og Fjordane.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kunnskapsløftet og fysisk aktivitet: Kompetanseutvikling i skolen
Advertisements

Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Det er MIN kropp det gjelder! Et sunnere liv for jenter og kvinner med somalisk kulturbakgrunn Pilotprosjekt høsten 2009.
Bli kjent dag ved Korsgård skole – onsdag 4.juni 2014
Barns rettigheter regulert i de generelle bestemmelsene.
Fylkesmannen i Telemark Framtidens barnehage En god barndom varer hele livet Barnehagen er første skritt på den veien som heter livslang læring En god.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Rolighetsmoen barnehage
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
«Fylkesbarometeret» GSI 2010/2011:
Kunnskapsstatus Hva sier forskningen? 1.amanuensis Kjell-Arne Solli.
Fysisk aktivitet og sunn livsstil
Læringsmiljø Bunntekst.
Ny rammeplan for barnehagen
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 24 SEPTEMBER 2008
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 21 OKTOBER 2008
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
HORDALAND MUSIKKRÅD Konferanse for lokale musikkråd Bergen, 12. – 13. mars 2010.
Folkehelsearbeid i Lier kommune
Inneklima i skolen! KS Hordaland Trond Hofvind.
"God bagasje på livets reise."
PROSJEKT ERNÆRING I HALLINGDAL TEMADAG OM FOREBYGGING OG BEHANDLING AV UNDERERNÆRING.
Tidsbruk i skule og barnehage Kva bruker vi arbeidstida vår til?
Flere barnehagelærere!
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Venche Standal Byrkjeland Førskoledag Antageleg første veka i juni Invitasjon ”Klasselister”- lærer Bli litt kjent med skolen Kort dag
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Barnehagens samfunnsmandat
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Presentasjon Meistringsteamet Tysvær Therese Johnsen Inspektør Os ungdomsskule Merete Lekven Meistringsteamet, Os kommune.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
KVA ER DET? KVA ER DET? Sosialt samvær, sosial læring,sosialisering Fritid, frihet, frivillighet, fellesskap, frilek Omsorg, oppdragelse.
Venche Standal Byrkjeland Førskoledag Torsdag 11.juni 2015 Invitasjon ”Klasselister”- lærer Bli litt kjent med skolen Kort dag Foreldre.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Samarbeidsprosjekt HiSF & «skule Sogn og Fjordane» The ASK-STUDY A ctive S marter K ids.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Helsefremmende skoler og barnehager Bjørn-Are Melvik Bodø Den store roen Foto: Bjørn-Are Melvik.
Ute hele dagen 3. mars 2016 Lek, trivsel og fellesskap i uterommet, muligheter og utfordringer Kathrine Bjørgen, høgskolelektor/stipendiat ved DMMH og.
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Å stimulere til læring. Læring Læring er en aktiv prosess der mennesker gjennom trening og erfaring lærer seg nye ferdigheter i samspill med andre.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Kvifor ynskjer me dette?
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Hva: Leik og fysisk aktivitet ved Dette kan alle være med på,
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Barnehagepolitisk offensiv
Idrettspolitisk manifest for Trøndelag
alle barna sin rett til god omsorg
MÅNEDS-/ INFOBREV FOR TYRIHANS august 2018
Utskrift av presentasjonen:

The Sogn og Fjordane Preschool Physical Activity Study PRESPAS Fysisk aktivitet hjå 3-5 år gamle barn i Sogn og Fjordane

Hovudmål Gi ny kunnskap om fysisk aktivitet (FA) og fysisk aktiv leik hjå barnehagebarn i Sogn og Fjordane og korleis barnehagen kan utviklast for å stimulere til aktivitet for alle Delmål Utvikle eit godt samarbeid for kvalitet i barnehagesektoren knytt til FA Kartleggje FA-nivå hjå barnehagebarn i Sogn og Fjordane Klargjere vilkår for FA og fysisk aktiv leik i barnehagen Gje anbefalingar og råd til kommunane for tilrettelegging for FA

3 viktige argument for studien FA hjå barnehagebarn i Noreg er ikkje kjent Viktig for normal fysisk, psykisk og sosial utvikling og læring Gjennom fysisk aktiv leik opplev barna glede, meistring og fellesskap Legg grunnlaget for gode levevanar og førebyggjer livsstilssjukdomar Barnehagen er ein overlegen arena for innsats Nesten alle barn går i barnehagen store deler av dagen Barnehagen har eit klart mandat for å stimulere barna si utvikling Tidleg innsats er klart best (sosial utlikning, økonomisk effektivt) Barnehagen er ein viktig faktor for FA hjå barna Fysisk miljø (inne- og uteareal, leiker, nærområde) Satsingsområde, retningslinjer, kultur i barnehagen (t.d. ute vs. innetid) Personale (kompetanse, utdanning, interesse for FA, FA-nivå)

Utval og datainnsamling Sogn og Fjordane: omkring halvparten av kommunar, barnehagar og barn Barn 3-5 år; født i 2010, 2011 og 2012 Datainnsamling haust 2015 og vår 2016 Kartlegging – ingen intervensjon

Barnehagar/personale FA – gå med aktivitetsmålar i 14 dagar Måling av vekt og høgd, registrering av alder og kjønn Foreldre Kort spørjeskjema: Kjønn, alder, utdanning, vekt, høgd, FA Barnehagar/personale Kartlegging av ute- og inneområde: areal, kvalitetar, leikeutstyr Satsingsområde, retningsliner t.d. inne og utetid Observasjon 1 dag Personale – som barna! FA – gå med aktivitetsmålar i 14 dagar Måling av vekt og høgd, registrering av alder, kjønn og utdanning Observasjon og fokusgruppe-intervju i nokre få barnehagar

Kva skjer no? Invitasjon av utvalde kommunar/barnehagar – styrarar (vår 2015) Håpar alle vil delta! Me ynskjer eit godt samarbeid! Informasjon til barnehagar og foreldre (vår-haust 2015) Dialog med styrarar Oppslag i barnehagen Informasjon på barnehagen sine nettsider Barnehagen informerer og deler ut informasjonsskriv Barnehagen tek imot samtykke Datainnsamling (haust 2015 – vår 2016)