Informasjon om Bacheloroppgave

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Muntlig eksamen i historie
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Kunsten og skrive Del II Skriving og argumentasjon
Velkommen til informasjonsmøte om det selvstendige arbeidet på master
Kunsten og skrive Del I Introduksjon
Kunsten og skrive Del III Skrivetrening
- Bak enhver tekst er det arbeid
Seksjonsleder/hygienesykepleier
Merkantil fagskole Modul:Grunnmodul Fag:Regnskap Emne:IKT i regnskap Fagansvarlig:Norsk eLæring Fagutvikler:Karl R. Klaussen Veileder: Merkantil fagskole.
Forskningsdesign Bjørnar Sæther SGO 4001.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Treningslære 2 Evaluering av eksamen våren 2011
Om veiledning II.
Erfaringer med prosjektmodellen i Sør-Trøndelag
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Hva vi skal se på Prosjekt og prosjektfaser Oppgaveskriving
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Min hverdag som student
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag Gruppearbeid eller.
Sensorenes rolle.
Erfaringer med kvalitetssikring av masterstudiet i utdanningsledelse: tilsynssensorordningen som del av et helhetlig system for vurdering 30.april 2008.
Muntlig eksamen realfag: Retningslinjene for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune: Realfag 7.april 2008.
Stein Dankert Kolstø, IPP Integrering av teori og praksis: Hvilke muligheter kan IKT-verktøy by på? Stein Dankert 30. November 2001.
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
Avdeling for ingeniørutdanning
Kvalitative og kvantitative metoder
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Masterdag
©Byrådsavdeling for oppvekst
Oppsummering PSY 1000 Våren 2005
Jour4110 Journalistikkforskning: teori og metode Studiepoeng: 20 Obligatorisk for alle masterstudenter i journalistikk.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
PROSJEKT VÅREN 2014 I løpet av våren 2014 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
EST4001: Metode og prosjektbeskrivelse Introduksjon onsdag Ragnhild Tronstad.
Prioritert utvikling våren 2014: Min side: personlige timeplaner for studenter.
Essay SGO 4001 Bjørnar Sæther. Hva forventer vi av et essay? Forventningene skiller seg ikke mye ut fra arbeider dere tidligere har levert –Redegjør klart.
Introduksjon til øving 3
Akademisk skriving Kull 2008 Undervisning Benny Huser HSH.
HSH Torbjørn Veiteberg, Benny Huser. 1 Informasjon om 6. semester HSH Kull 2005 Vår 2008.
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Validitet og reliabilitet: Fra teori –> via operasjonalisering –> til empiri Et teoretisk utsagn er en framstilling av sammenhengen mellom abstrakte begrep.
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag/obligatoriske kurs.
Skrive for å lære Berit Bratholm Pedagogikk årsstudium.
Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Arbeidet med prosjektskissen
Info. til Geofag 1 om oppgaveskriving, prosjektoppgave
Vurderingspraksis i lærerutdanningen ved UiO
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Det eksterne blikket på eksamen Erfaringer med tilsynssensor
Hvordan lage problemstilling ut fra et gitt tema?
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Informasjonsmøte om VEILEDNING
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Oppsummering av FINF litt om hjemmeeksamen
Skrive 30 poengs masteroppgave i forvaltningsinformatikk
Hva er saken? Vi ser for ofte at legeattester leveres de siste dagene før innlevering av masteroppgave og ber om forlenget frist med uker eller måneder.
Eksamen Sluttvurdering- regelverk Skolebasert kompetanseutvikling
Utskrift av presentasjonen:

Informasjon om Bacheloroppgave Kull 2004 våren 2007 HSH, 08.01.07

Rammer Innleveringsfrist 15. mars. I studenttorget, se websider HSH Omfang 8000 ord +/- 10 % Retningslinjer for skriving av oppgaver i CF Retningslinjer for kildebruk og litteraturlister; websider Bibliotek HSH

Retningslinjer Mål Arbeidsmåte og –form: 6 ukers hjemmeeksamen Gruppe eller individuelt En veileder pr. gruppe/student Sjølvalgt tema; godkjennes av fagteam Problemstilling og metode godkjennes av veileder (skjema i CF) Teoretisk eller empirisk prosjekt

Veiledning Veiledning i storgruppe 02.02. Jobbe med oppgavas grunnlag (pentagonmodell) Prosjektplan: Problemområde og problemstilling Metode Tidsplan Disposisjon over hele oppgava Veiledning med veileder: inntil 3 ganger, min. 1 gang Studenten ber om veiledning Veiledning avtales med veileder Veiledning via e-post

Oppgavens hjørnesteiner 1. Hva spør du om? Problemformulering 2. Hvorfor spør du? Mål for oppgava 5. Hvordan spør du? Framgangsmåte for oppgava 3. Hva spør du på bakgrunn av? Oppgavas data, empiri, fenomen, case 4. Hva spør du med? Oppgavas teori, begrep

Pentagonmodellen er hentet fra: Rienecker, Lotte og Jørgensen, Peter Stray 2006, Den gode opgave. Forlaget Samfundslitteratur, Fredriksborg Danmark. Norsk utgave: den gode oppgaven, Fagbokforlaget, 2006.

Vurdering og karakter Vurderingskriterier Karakterskala A til F Intern sensor (veileder) Ekstern sensor Ved stryk: Forbedre 1 gang Deretter ny oppgave Generelle regler for eksamen og klager