Barns perspektiv Tine T, Fredrik og Christine F1A
”Barnehagen må gi rom for ulike barns ulike perspektiv og vise respekt for deres intensjoner og opplevelsesverden” (Barnehageloven, , s. 102)
Hvilket barnesyn representerer partiet? Konsekvensen ved å ta barns perspektiv gjør at utformingen av barnehagen må være tilrettelagt for hvert enkelt individs behov(KD, 2006)
Sosialpolitikk Kulturpolitikk Økonomisk politikk
Hvordan blir barns medvirkning ivaretatt?
- Kunnskapsdepartementet, ( ), Barnehageloven, [Internett] Tilgjengelig fra: [Lest: ] - Kunnskapsdepartementet, (2006), Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, Oslo, Kunnskapsdepartementet - Tholin, K.R., 2008, Yrkesetikk for førskolelærere, Bergen, Fagbokforlaget - Emilson, A. Barnet i sentrum- et spørsmål om perspektiv. I: Johansson, E., Samuelsson, I,P. (RED) Barnehagen- barnas første skole, Grønland, Pedagogisk forum. - Bjervås, L. Det kompetente barnet. I: Johansson, E., Samuelsson, I,P. (RED) Barnehagen- barnas første skole, Grønland, Pedagogisk forum. - Jacobsen, A,I,J., Barnas kommunestyre, sist endret , [Internett] Tilgjengelig fra: kommunestyre-1http:// kommunestyre-1 [Lest ]