Oppsummering PSY 1000 Våren 2005

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Program-fagene: Psykologi 1 og 2
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Skrivetrening Profesjonsstudiet (1.-3. semester)
Oppgaveløsning Metode og tilnærming.
Fredagstimen Jeg har veldig dårlig stemme i dag, så jeg skriver instruksjoner for timene her. I dag skal vi jobbe i grupper fram mot en muntlig framføring.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Treningslære 2 Evaluering av eksamen våren 2011
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Vitenskapsteori Forelesninger høsten aug sep sep.
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Konflikthåndtering i norsk arbeidsliv Eksamensrelatert stoff
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Hva vi skal se på Prosjekt og prosjektfaser Oppgaveskriving
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Hvordan skrive en god utredning?
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Prosjekt og forskningsrapport
Evaluering ”Studentene har talt, men hva har de sagt?”
2002 Toril Bakke FAGLIGE RETNINGSLINJER Toril Bakke HELSELSEPERSONELLOVEN: § 4 : Helsepersonell skal utføre sitt arbeid i samsvar med de krav til.
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
Psykologi som grunnforskning Anvendt psykologi
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Christine Mohn PSY 1000 Våren 2005 Christine Mohn
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Hva er kunnskap?.
Erfaring med ulike evalueringsmetoder Tanja Storsul UiOs evalueringsseminar 23. april 2007.
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Håvar Brendryen, Stipendiat, Psykologisk institutt Wikipediaprosjektet 2. seminar – 6. okt
Oslo kommune Kommunerevisjonen KOMMUNEREVISJONEN - INTEGRITET OG VERDISKAPING Rapport 9/2009 Avgangskarakterer i grunnskolen - Likebehandles elevene i.
Bevissthet PSY 1000 høsten 2003 Christine Mohn
Bevissthet Høsten 2004 Christine Mohn
PERSEPSJON PSY 1000 høst 2003 Christine Mohn
Våren 2005 Christine Mohn Persepsjon Våren 2005 Christine Mohn
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Motivasjon Våren 2005 Christine Mohn
Forklaringsprinsipper, positivisme og falsifisering
Oppgaveskolen -V07_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2007 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger – hva er behovene ?
Oppgaveskolen -V06_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2006 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger Leseliste – litteratur.
Pensum Bordens: Research design and methods A process approach 5. eller 6. utgave Kap Fordeling: Bjørnebekk har spesielt ansvar for delen ”Qualitative.
Personlighetspsykologi - PSY 2600
Personlighetspsykologi - PSY 2600
Motivasjon Våren 2004 Christine Mohn
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
PED2000 – vår 2008 Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN.
Eksamensseminar SGO1001 høsten Eksamensform 6 timers skriftlig eksamen (9.12 kl. 09:00). 9 oppgaver, hvorav 7 velges Oppgaver fra ulike deler av.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
Samfunnsvitenskapelig metode – innføring Forelesning 4/
Gruppeveiledning Eksamensforberedelse for studenter som deltar i prosjektet Veiledning i akademisk skriving.
PSY 1000 Våren 2006 Christine Mohn
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
En standard oppgave Oppdraget Produktet
Metodekurs – Forvaltningsrett I
Samfunnsvitenskapelig metode – innføring
Case og empiri <Fag> <Navn> Institutt for statsvitenskap
Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Det eksterne blikket på eksamen Erfaringer med tilsynssensor
Prosjekt og forskningsrapport
Hvordan påvirker demokrati økonomisk utvikling
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Ашық сабақ Тақырыбы: Отан туралы М.Мақатаев
Utskrift av presentasjonen:

Oppsummering PSY 1000 Våren 2005 Christine Mohn h.c.mohn@psykologi.uio.no

Generelt om psykologi Basalforskning vs. klinisk forskning Biologiske, kognitive / affektive og sosiale / miljømessige faktorer

Om eksamen Mandag 23. mai klokken 9-15 6 av 10 oppgaver besvares Stryk på 2 oppgaver = generell stryk

Om eksamensbesvarelsen I Ikke så strenge krav til oppgavenes struktur som på skriveseminarene Dette kjennetegner gode besvarelser: Avgrensning og definisjon av begreper Teori (hvis relevant) Så mye empiri som mulig Sterke og svake sider ved teori og empiri Sterke og svake sider ved metoden som er brukt

Om eksamensbesvarelsen II Lengde: 4-5 håndskrevne sider holder stort sett Følgende faktorer skal ikke påvirke karakteren Referanser til forskernavn og årstall for studier Dårlig språk Referanser til egne erfaringer fra feltet

Om eksamensbesvarelsen III Oppgi kilde hvis stoff utenfor pensum refereres (f. eks. forelesninger, seminarer, avisartikler) Unngå politiske innlegg eller bombastiske konklusjoner – forsøk å belyse begreper og studier fra flere sider

Generelt Dere kan mer enn dere tror Eksamensresultatet påvirkes ikke av at en ikke har sovet natten før eksamen….. LYKKE TIL!

Evaluering I 1. Hvor fornøyd er du med Passer & Smith? svært misfornøyd 1 2 3 4 5 svært fornøyd 2. Hvor fornøyd er du med forelesningene i PSY 1000?

Evaluering II 3. Hva var det beste med forelesningene? 4. Hvordan kan forelesningene forbedres? 5. Eventuelle kommentarer og forslag: Svarene leveres anonymt til meg (CM) etter denne forelesningen eller til min posthylle på Psykologisk Institutt