OU-prosess utdanningsavdelinga

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Advertisements

IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Rekruttering til utdanning
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Tema SaksbehandlerDato Skyggerapportering til FN-komiteen for rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne Liv Arum, Generalsekretær i FFO.
Nesodden Tennisklubb Mandat/ramme for halldriftskomitè (arbeidsgruppe) Mandat, ramme og retningslinjer vil kunne endres og utvides frem til hallen står.
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
Difi-strategien Erfaringer og resultater av strategiprosessen
Internkontroll i kommuner
IKT Orkide Ledelse og Skole
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
1 DROF konferanse Fysisk og psykisk helse for beboere i mottak – vår utfordring UDIs ERFARINGER OG VURDERINGER Sigrun Rajendram Underdirektør,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
HARSTAD KOMMUNE I Harstad bor det ca
Jurist Lene Duesund Svendsen Seniorrådgiver Helene Kløcker
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
«Forbedringsprosess(en)»
KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL
Presentasjon Økonomisjefsamling i Ørsta/Volda mai
Delprosjektets status og framdriftsplan Prosjektleder Hilde Skyvulstad.
Kommunikasjon mellom nødetatene under krisehåndtering – Hva er gjort?
SSP Ny målstruktur Ny målstruktur i SSP SSP-aktiviteterSSP-leveranser Anvendelser/ut bredelse i sektoren Effekt Andre tiltak.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
Klare mål for kvalitets- og miljøarbeidet Nye utfordringer krever nye tanker: Skal vi sertifisere oss? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar.
Rogalandsmetoden for en helhetlig fag- og yrkesopplæring IKT – VfL UiS
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Mål i prosjekter.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Hvordan holde orden i eget hus? Internkontrollforskriften
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
”Regjeringens reformtanker” Statssekretær Lisbeth Normann Bergen
Hovedkontormodell og HMS
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Kari Jølle TIDLIG INN I PROSJEKTET VÆRT MED I PROSJEKTGRUPPEN VÆRT MED I ARBEIDSGRUPPEN I NAMDAL «FAGBREV PÅ JOBB»
Hva skjer med klienten i brukerens tidsalder? Ingerid Aamodt
Bjørnar og Kjerstin.  Jobbet med helsesøstersaken i 15 år!  Hatt ulike innspill - stykkprisfinansiering  Ulike kartlegginger - hvor mange minutter.
Resultat av konsernrevisjon Sykehuset Østfold
DELTAKELSE, TILHØRIGHET OG VENNSKAP - muligheter og utfordringer
Intern revisjon ved XXXXX avdeling XX
Planlegge og prioritere tiltak
Temamøte Skole 2. februar 2009 Velkommen !. Skolen og grenda.
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
LYSTLUNDEN Horten vidergående skole. ROM – OG FUNKSJONSPROGRAM Programmet skal redegjøre for alle funksjoner i skolen, og hvilke fysiske krav som må være.
Samhandlingsreformen
Evaluering av Barne- og familieenheten(BFE ) Direktør for oppvekst og utdanning Planlagt startdato: Fase 1: 15. juni 2013 Planlagt sluttdato : Fase 1 +
-Hvor går veien videre? ”Alt som gjøres for at idrettslaget utvikler seg fra dagens situasjon til en ønsket bedre situasjon.”
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
«Forsøk med NAV-veileder i videregående skole» er et samarbeidsprosjekt mellom Arbeids- og velferdsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet. Forsøket finansieres.
Egenvurdering av økonomisk stønad og råd og veiledning til unge mellom 17 og 23 år Laholmen 16. juni 2016 Nina Westby Evensen.
Etter at du har satt inn bilde må du høyreklikke på bildet og trykke «send bakerst» REGIONAL PLAN FOR KUNNSKAPSSAMFUNNET.
Pilotprosjektet. Gunnar Morken.
Dialogverktøy Et praktisk verktøy som egnes seg både til å utforske problemstillinger og finne konkrete løsninger.
Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter. Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter.
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Rekruttering Fremtidens sykepleiere
Fem faser når plan- og byggesaksområdet skal fornyes..
Tilsyn i enkeltsaker Medarbeider-undersøkelser Politikk, reformer, styringssignaler PWC-rapporten Kulturkartlegging Tilbakemeldinger fra eksterne samarbeids-partnere.
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Prosjekt tverrfaglig samarbeid barn/unge i Nordre Land kommune
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Å se, å huske, å begripe. Alt kommer an på hvor man står.
Informasjonsmøter for ansatte
Oppfølging STUA seminar i februar
Utskrift av presentasjonen:

OU-prosess utdanningsavdelinga

Eksempel på OU-prosess Behov for å endre? Nytt driftsår Fase 1 Kartlegge og analysere Fase 2 Konkretisere løsninger/ tiltak Fase 3 Gjennomføre endringer 1/7 31/12 1/1 1/7 Bevisstgjøring og oversikt Fremtidsbildet Visjoner og mål Kartlegge ståstedet i dag Utforske mulighetene Skissere løsninger og tiltak – og prioritere Work-shop Videre utredninger Detaljering av løsning Beskrive tiltaksplan Arbeidsmøter i arbeidsgrupper Prosessanalyser Iverksetting av tiltak Oppfølging av arbeidet med tiltakene – føre dem i mål Egne arbeidsmøter Felles møter Oppfølging gjennom ordinære møter Vi er nå inne i fase 2. Samu S

Fase 2: Konkretisere løsninger / tiltak Har etablert 11 arbeidsgrupper. A - C er av kortere varighet og skal være med på å legge grunnlag for D – K. Innhold i arbeidsgruppene: Helhetlig oversikt over alle tilsatte i avdelingen. Hvem gjør hva, skal legges ut på internett – lettere å finne fram / nå oss. Helhetlig årshjul for utdanningssektoren. Kunne se de ulike prosessene og møtepunktene i sammenheng. Helhetlig oppgave- og ansvarsmatrise. Første versjon ble 3 meter og 20 cm lang. Hvem arbeider med hva? Hvor mangler vi kompetanse? Hvor mangler vi back up? Sårbarhet? Samu S

d) Kvalitetssikring av formidlingsprosessen d) Kvalitetssikring av formidlingsprosessen. Dokumentere hvordan arbeidet er organisert og hvilke aktiviteter som tilhører prosessene. Sikret kvalitet og at alle rutiner er på plass. e) Gjennomgang av system for oppfølging av ungdom som faller utenfor den ordinære opplæringen. Dette delprosjektet er bestemt utsatt. f) Rolleavklaringer og arenaer for samhandling. Hvordan må samhandlingen være med andre avdelinger og stabsfunksjonene? g) Etablering av forsvarlig system. Sammenheng og kvalitet i oppgaveløsningen. Gode rutiner og klare roller. Samu S

h) Utvikle hjemmesiden til Utdanningsavdelingen i) Utvikle økonomistyringssystemet. Gjennomgang av økonomisystemet og prosessen for økonomistyring. j) Intern organisasjonskultur – «hvordan vil vi ha det hos oss?». Møte / møtekultur. Fysiske arbeidsforhold. Standarder. k) Vurdering av organisasjonsstrukturen. Blir sett på i lys av hva som kommer fram i A – J. Samu S

Tidsplan: Litt ulik fra delprosjekt til delprosjekt. Men mål om at gruppene har arbeidet fram forslag til påske / april. Samu S