Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 8-Trinn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Alternative opplegg og mappevurdering Mappevurdering Stimulering av avansert tenking.
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Holtet vgs Læring i et engasjert fellesskap!.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
WRITE AN OPERA.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
VURDERING.
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Hverdagen for Ruth og Sissel.
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
OPERAPROSJEKTET. Den pedagogiske lederrollen Hvordan operaprosjektet kan påvirke den Må ta ansvar og kunne deligere ansvar Gruppeprosesser og samarbeid.
Borre ungdomsskole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Valgfag på Kastellet skole
Utdanningsvalg 10.klasse
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
som eksamensbesvarelse
2014 Onsdag 19.februar kl RISLØKKA KOMPETANSESENTER FOR YRKESFAG.
Kunst og håndverk Maleri.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Cafe med elevene.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Utskrift av presentasjonen:

Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 8-Trinn

DALI K U N S T

K U N S T Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har fremstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt for eget skapende arbeid. Underordnede mål for timene: Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kunstnerisk arbeid. Lære litt om collage og hvordan å bruke bildemateriell til kunstnerisk produksjon. Forstørre med rutenett. Lære Kunsthistorie. K U N S T

Kjennetegn på måloppnåelse: Lage collage av et portrett. Tenke annerledes slik at du kommer på en original løsning. Utvikle gode tekniske ferdigheter med så små biter som mulig som forsterker motivet. Lage bildet med god form og fargebruk. Gjøre Collagen ferdig. Levere i tide.

Vurderingskriterier for Collage kunst:   Er oppgavene levert til riktig tid? Er egenvurdering levert? Ja Nei Ikke levert Navn: Klasse: Karakter: Kompetansenivå Kunstnerisk uttrykk Tekniske ferdigheter Motivvalg Formspråk Fargebruk Selvstendighet Egenvurdering Høy Bruker Collage på en avansert kunstnerisk måte. Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Bildet er nøyaktig med små biter. Spennende detaljrikt motiv med spennende elementer fra tegneserie portrett. Avansert form. Kontrollert kontrastrik fargebruk. Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt. Middels Bruker Collage på kreativ og interessant måte. Flere gode ferdigheter. Bildene viser ide og er nøyaktig gjort. Godt motivvalg med elementer fra tegneserie portrett. God form. God fargebruk. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Grunnleggende Bruker Collage teknikk. Har ferdigheter. Har ideer. Hastverk arbeid. Har et motiv. Har form. Har fargebruk. Lettvinte løsninger. Trenger mye hjelp. Mangler refleksjon/ begrunnelser på eget arbeid.