Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Hvorfor skal du stemme? Skrevet av Hallvar Furø, Digital Medieproduksjon i Halden
THAILAND.
Når skal Ta med troen hjem – samlingene være?! Vi anbefaler å bruke tiden under menighetens faste gudstjeneste til slike samlinger. Samlingen kan holdes.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nordmøre og Romsdal 19. Februar 2008.
Satsingsområder:.
Kurskveld 4.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Lars OpdalHøgskolen i Buskerud Hvorfor Google? ”Jeg lurer på hva som egentlig er bra med en søkemaskin på Internett som kommer tilbake med
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
STORE ER DE OG UTE STÅR DE En undersøkelse om oppbevaring av store løse gjenstander ved SIKA-museene.
En måte å lese Bibelen på
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Samtaler i Den hemmelige hagen
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Hvordan står det egentlig til? Medienettverket, 30. november 2010 Arne Jensen, Norsk Redaktørforening.
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
Styrket fellesskap Første samling 20. oktober 2009 Melhus bedehus 19:30 Kaffe 20:00 Vi starter presis 22:00 Takk for i kveld.
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Muntlige presentasjoner
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Arbeidsmiljøundersøkelse Universitetet i Stavanger Enhetsrapport for TN, Institutt for petroleumsteknologi.
Mini-Gaiden Informasjon fra Arbeidsutvalget Nr. 28 uke 42, Ansvarlig redaktør: Jarle Berge Redaktør/produksjon: Hans Olav Kirknes Et produkt fra.
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Kapittel 5 Vokabular Petters bror kommer ut av skapet …
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Oslo barnevernsamband Barn i barneverninstitusjon og tilsyn utfordringer og anbefalinger Torill Tjelflaat Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge.
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Suksesskriterier.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
10 regler for å skrive for web
Fylkesledermøte 14 februar 2014
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
Strategiweekend Vatnar Ungdomssenter Fredag 4. – 5. april 2008 Hjelpemidler for å få til en effektiv kommunikasjon.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Delprosjekt 3 Endring av praksis på lang sikt Siri A. Devik
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Utskrift av presentasjonen:

Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon

Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde av kommunikasjonen slik den foregår nå 108 besvaresler 19. september til 10. oktober Berører områdene: InfoFlyt, Bevegelse, gudstjenester, nettsider, e-post, informasjonskilder, informasjonsbehov Svakhet i metoden: undersøkelsen er gjennomført pr. web. Utvalget favoriserer hyppige webbrukere.

Hvem i all verden er disse folkene? Vi er en ung menighet. Denne viser likevel at det nok er en del over 30 og under 18 som ikke har svart.

Vi har en målrettet kommunikasjon som svært bra treffer huskirkene. Liten ”kommunikasjonslekasje”.

Bevegelse Bevegelse er en stor kilde til informasjon

Vi leser overraskende mye av Bevegelse. 80 % leser halvparten eller mer, 60 % leser det meste eller alt.

90 % tar med seg Bevegelse hjem. Om dette stemmer fungerer distribusjonskanalen.

InfoFlyt InfoFlyt er mer midt på treet. Ikke mye forskjell om vi differensierer mellom ungdom og voksne heller.

Likevel overraskende mange som tar det med seg hjem.

Nettsider Ikke rart. Nettsidene var praktisk talt nede i perioden.

Mange ønsker seg gode nettsider.

Informasjon på gudstjenester Ikke en veldig etablert kanal ennå.

E-post E-post vil kunne fungere som en god kanal.

De fleste leser e-post ofte. Kan likevel være en metodefeil her – favorisering av hyppige nett-brukere.

Informasjonskilder – sett sammen Primærkilde: x – aksen Sekundærkilde: stabler Mye av informasjonen går via leder. Kan være uheldig. Her ser det ut til at InfoFlyt står sterkere enn det tidligere vist.

Hva vil vi egentlig vite mer om? Overraskende. Vi vil helt klart vite mer fra andre fellesskap. Visjon og retning, lederskapet og bønn og profetisk er også høyt på lista. Europa er nederst, under økonomi. Overraskende.

Er vi fornøyde? Ennå litt å gå på.

Konklusjon Bevegelse står sterkt. InfoFlyt er mer midt på treet. E-post kan bli en svært sterkt kanal. Direktekommunikasjon (e-post) funkere bedre enn massekommuniksjon (gudstjenester). Nettsider vil bli tatt godt imot. Via leder er en mye brukt kanal. Dette kan være en belastning for ledere. Svært mange ønsker mer informasjon om andre felleskap. Også visjon og retning, lederskapet og bønn og profetisk ønskes det mer fra. Europa ønskes det minst om, under økonomi. Ikke nødvendigvis noe å styre etter, men sier mye om hva vi er opptatt av og hva vi har eierskap i.