Verdibasert ledelse gjennom vennskap, kunnskap, klokskap, lidenskap … og litt galskap Foredrag ved hotelldirektør & entusiast – AGNES BERNTSEN – Strand.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Er du 50+? Har du tid du ønsker å fylle med mer mening?
Advertisements

Læring i organisasjoner - hva er en organisasjon
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Music: Nightengale Serenade
Gratis webinar med emili nova montana kirkegaard
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Inkluderende arbeidsliv – fra ord til handling HMS-konferansen 2010, Lederne,
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Presentert av Jan Fikke
NHO – Bistandskonferanse 10. februar 2010 Våre erfaringer fra Afrika – Mulighetenes kontinent!
Hvorfor en Nordic Choice Tour?
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Knoppskyting i Trondheim Firmakultur Roar Paulsen.
Japan Karate Association Norway
Noen ord om meg selv: Navn: Agnes Berntsen Født: 1964
Lørenskog Idrettsforening
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Læreryrket – en viktig og krevende profesjon
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
Medarbeiderskap HMS grunnkurs Lise Reierskog
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
Flink med Folk, 25.november 2008 Ingolf S.Markussen Dialog som Tilnærmings- og arbeidsform.
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Mangfold er bra for Stormberg Kurs LDO. Historikk.
IKEA for de mange mennesker
Tormod Knutsen Avdelingsleder på Byggesaksavdelingen siden
Markedsføring er den veien du må lage til, for å lede kjøperen frem til kjøpstidspunktet.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Rotary Youth Leadership Awards Lederseminar for ungdom fra 18/19 til 24 år. Distrikt – 21. mars 2010 Tyriheim ved Sundvollen Arrangør: KOLSÅS.
. Hovedmål: ILN skal søke, og selv bidra til å utvikle, medarbeidere som kombinerer kompetanse, engasjement, selvstendighet og ansvarsbevissthet.
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
God kommunikasjon – vær trygg
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
Røvær kompetanse I samarbeid med Kristoffer Omdal fra Scan learn arrangerer Røværkulturhotell Kurs i PRESENTASJONSTEKNIKK Sentrale tema:  Den gode presentasjonen.
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Aust-Agder fylkeskommune Tannhelsetjenesten Bergen april 2008 ”Den gode tannklinikken” Tanker om organisering av tannhelse- tjenesten, i dag og.
KOMMUNIKASJON.
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
LEDERKONFERANSEN 15. MARS 2006 LØNNSPOLITISK PLATTFORM UTFORDRING FOR LEDERSKAPET.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Årets markedsfører i Aust-Agder Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Rekruttering i Skatteopplysningen Øst Rett kompetanse på rett plass Tonje Faraasen.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Fylkesseksjonskonferanse i Oslo 13.februar 2009 Seksjon helse og sosial v/Signe Hananger, avd leder.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Foreldremøte, Osvika og Røda Tirsdag, 18. september.
Sammen får vi ting til å skje
Overskrift framside.
Kapittel 1 SAMSPILL.
Overskrift framside.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Verdibasert ledelse gjennom vennskap, kunnskap, klokskap, lidenskap … og litt galskap Foredrag ved hotelldirektør & entusiast – AGNES BERNTSEN – Strand Hotel Fevik

25 år med Arbeidsglede! Hotelldirektør/medeier Strand Hotel Fevik Etablerte konsulentfirma Tangoo AS Hotelldirektør/medeier Jæren hotell Konsulent J.B Gundersen Markedssjef Telenor Bedrift Driftsjef Hotell Alstor Avdelingssjef SAS Service Partner Gründer, firma XPO Selger/salgssjef i EKD Markedskonsulent Vestlandske reklamebyrå

En Jærsk steingard Steingal? Bygge stein for stein? Kanskje er det kombinasjonen som er meg …

Mars 2003 ”Jeg er glad jeg ikke har lært å stille de riktige spørsmålene” ”Det er ingen som tror du får det til”

Fra 6. divisjon til eliteserien på 9 år 2003 Omsetning 6 millioner Permitteringer Kjøttkaker og wienerbrød Dårlig omdømme Lite tillitt i markedet Minner om glanstid 2012 Omsetning 37.5 millioner 25 faste stillinger Matprosjekt/kvalitetskjøkken Godt omdømme Tillit i markedet Historien er varemerke

Funkis og respekt for historien

Arkitektur – historisk og nybygg

60 bryllupsfester hvert år

Moderne luksus med havutsikt

Kurs og konferanse – med oversikt og utsikt

Hvordan kom vi dit på kort tid? Lidenskapelig ledelse Hardt arbeid Prosjekter som arbeidsmetode Gode prosjekter skaper: - Oppmerksomhet og handling - Stolthet og tydelighet - Medvirkning og samspill internt - Tidsavgrenset dynamikk - Resultater

Lidenskap, prosjekter og respekt for historien Serviceskolen 2004-2007 Matprosjekt 2006 Designprogram 2007 GRO program 2008-2009 Verdibasert personalprogram 2003-2010 Utbygging av hotellet 2010

Små tiltak, stor oppmersomhet

Glade hverdagshistorier gis oppmerksomhet

Lojalitet mot design, verdigrunnlag, kultur og leder filosofi Gro prosjektet Strand Hotel Fevik Design, profil, omdømme og personalutvikling. Samtidig. De ansattes engasjement og medvirkning i prosjektet Verdibasert ledelse Verdier i hverdagen Verdier og personalsamlinger Verdibasert service Verdier i rekruttering Lojalitet mot design, verdigrunnlag, kultur og leder filosofi

beskriver vertskapsrollen, leder filosofi, personalpolitikk og verdier Pilar Håndbok beskriver vertskapsrollen, leder filosofi, personalpolitikk og verdier

HR profil: design og struktur signaliserer kultur og verdigrunnlag

Verdiene beskriver relasjoner til kolleger og kunder Vennskap I sterke vennskap utvises både nærhet og omtanke, tillitt og ærlighet. Vi skal være ekte og sterke i våre relasjoner, både internt og overfor våre gjester. Klokskap Vi ønsker å framstå som en kreativ og løsningsorientert aktør, som i samspill med våre kunder finner unike og profesjonelle løsninger. Klokskap skal prege vår bedriftskultur gjennom åpen, tydelig og ærlig kommunikasjon. Vår evne til å konstant jakte på løsninger og muligheter både internt og for våre gjester, skal være vårt varemerke. Kunnskap Å søke kunnskap er å vise engasjement. Kunnskapsrike medarbeidere utviser trygghet og yter profesjonell service. Som service- medarbeider må du også innta rollen som formidler av vår historie og våre omgivelser. Lidenskap Våre dager skal preges av sterk tilstedeværelse, høyt engasjement og godt humør. Vi skal framstå som et profesjonelt og dyktig arbeidsteam, og vi utfører vår jobb med glimt i øye og stor iver. Å være lidenskapelig oppatt av jobben betyr ikke å jobbe flest mulig timer, men å by på flest mulig smil og gode opplevelser.

Verdifulle verdier i hverdagen Vi har et ”skap” som inneholder informasjon, suksesshistorier og arbeidsglede. VERDI SAMLINGER - 4 verdisamlinger pr år - Bruker omgivelsene, fag og fornøyelse - En av verdiene som tema - Verdiene ”pakkes opp” og gir mening for den enkelte i hverdagen klokskap kunnskap lidenskap vennskap

Verdi samling for leder teamet tirsdag 10.september 14.00-18.00 AGENDA   14.00 – 15.00 VERDIFULLE VERDIER I HVERDAGEN Litt teori, litt om prosjektet, Pilarhåndboken, verdier som verktøy. Gunn 15.00-15.30 VERDIER SETT FRA ET LEDERPERSPEKTIV. Agnes  15.30-16.30 VERTSKAPSROLLEN Mystery Guest mot vertskapsrollen og verdier Oppgave/diskusjon: Vertskapsrollen i ditt team 17.00-18.00 VERDIFULLE SAMTALER (medarbeidersamtalen) Hvordan forberede seg/Kloke spørsmål Utvikle skjema 18.00 Kjære VERDIfulle medarbeidere - vel heim  Fag/regi Vennskap Kunnskap Klokskap Lidenskap

Sør-prisen 2012! ”Entusiasme, hardt arbeid og pågangsmot har snudd negative resultater og dårlig omdømme til omsetningsøkning, positive tall og et meget godt renommé i Norge og utlandet!” Prisen deles ut av næringsminister Trond Giske på vegne av Sparebanken Sør.

Min filosofi og drivkraft: Lidenskapelig ledelse ”Våre dager skal preges av sterk tilstedeværelse, høyt engasjement og godt humør. Vi skal framstå som et profesjonelt og dyktig arbeidsteam, og utføre vår jobb med glimt i øye og stor iver” Definisjon av vår verdi LIDENSKAP