Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNiklas Berger Endret for 9 år siden
3
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet UTSIKTEN. KULTURMENY -k ortreist kultur
4
6. Pakketering og segmentering. Innhente kompetanse fra reiselivsbransjen, med kurs/workshops. Koble lokal mat-kultur-transport. Økonomisk struktur/arbeidsdeling i henhold til alle oppgaver. 7. Visuell profesjonalisering. Design/foto og markedsføring. 8. Produkttesting. Teste produkt på kunder/gjester på Utsikten, foreta eventuelle endringer i produktet dersom behov. 9. Synliggjøre og formidle kultur- menyen overfor potensielle kunder. Personalet på hotellet – drilling i produktinfo. Sømløse tilbud, oversikt over pris og innhold. 1. Innhente kompetanse, erfaringer og suksesskriterier fra kortreist mat. 2. Definering av "kortreist kultur". ( vil pågå mens man arbeider) 3. Kartlegging av kulturutøvere. Etablere kontakt, tillit. 4. Profesjonalisering av lokale utøvere med kurs og workshops. Innhente kompetanse fra kunst/ kulturinstitusjoner. 5. Kulturformidling. Innhente kompetanse på hvordan formidle sitt kulturuttrykk med de gode historiene, historiefortellere og museumsinstitusjoner.
5
Brennende interesse for å fremme lokale produkter. Følelse av å jobbe med noe meningsfullt som er med på å gi kunden økt verdi. Tydelighet, gjensidig respekt og forståelse mellom bonde som skal produsere og hotell som skal selge. Kvalitet i alle ledd. Bred kunnskap og kompetanse fra bonde til kokk og servitør. Langsiktig perspektiv- ting tar tid. Trofast til et konsept hele veien, etablere troverdighet. Overordnet perspektiv-samle alle under en ”paraply”. Kunden har vanskeligheter med å forstå begrepet kortreist. Må kunne knytte matvaren til et sted. Historieformidling knyttet til matvaren. Kortreist mat - erfaringer og suksesskriterier.
6
historie stedstilknytning kvalitet fra nærområdet troverdige produkter langsiktig perspektiv
12
Innovasjonspraksis Utsikten Kunst # R2R Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i ny infrastruktur på nye steder med ny kapasitet (f.eks. kulturhus, museer, badeland, Abra Havn) Investering i nye back-office systemer (f.eks. CRM) Implementering av (dynamisk) prising Nye kunst & kultur produkter (skapende, kuraterende, formidlende) Nye programmeringskonsepter Nye samarbeidspartnere Nye organiseringsformer (f.eks. teater/symfoni, konsolideringer, OPS) Nye forretningsmodeller
13
Foto: Kai Wilhelm Nessler
15
«Kortreist kultur» har som mål å kartlegge mulighetene for store og små kulturutøvere i regionen å samle seg under ett felles begrep som knytter forventninger til besøk i landsdelen, opp mot de kulturproduktene som finnes her.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.