Ei munter fortelling om Båtsfjordingan som ville lære mer. 

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Advertisements

Vurdering for læring.
Samarbeid mellom skole og hjem
Forsering av fag på høyere nivå - forseringsprosjektet
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Vurdering for læring UDF/AH 3. og 4.november 2010 Else Ravn
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Kapittel 9: Utdanning i Norge
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Vurdering for læring på Linderud skole
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Høring om baseskoler NSLF v/Petter Tresselt.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Lillian Kjeldsrud Faglærer HS Dokka Videregående skole Lærerrollen og faglig leder sin “nye rolle» i prosjektet og i Kunnskapsløftet. Konkrete endringer.
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Vedtak i bystyret 2008: ”Drammensskolen – Norges beste skole, en skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Undervisningssektoren 2015
Samkommunestyret – Kunnskapsløftet v/Tone Volden Rostad Kunnskapsløftet er en ny og omfattende reform av hele grunnopplæringen. Visjonen er å.
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Horten vidergående skole
Det viktige samarbeidet
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Ungdomsskolen u-trinnet
Vi bryr oss om Finnmark. Skoleeiers ansvar Skoleeiers ansvar å legge til rette for en kvalitativ god skole, hvor opplæringsloven følges og hvor elevene.
Samarbeid skole-arbeidsliv Eirik Sundan Foto: Crestock.
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
av Rune Thodesen rektor Elihu Kristne Grunnskole
Hva er viktig for elevers læring?
MOT v/Sandnessjøen videregående skole. Dette er MOT: MOT er en ideell organisasjon som har livet til ungdom i sentrum MOT bevisstgjør ungdom til å ta.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Kompetanse for mangfold
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Internasjopnalisering
Mål for skoleåret – «indremedisin»
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Vurdering og undervisning
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
SKOLEUTVIKLING GJENNOM ERASMUS+
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Studiespesialisering
Tospråklige lærere i Asker Kommune
Meldingen omhandler faktorer og resultater knyttet til mål på områdene:
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Ei munter fortelling om Båtsfjordingan som ville lære mer.  13 (18) – ÅRIG SKOLELØP Leselys(t) i husan. Ei munter fortelling om Båtsfjordingan som ville lære mer. 

VISJON Å SKAPE BEDRE KULTUR FOR LÆRING GJØRE SKOLENE I BÅTSFJORD SÅ GODE AT FOLK VIL FLYTTE HIT!

HOVEDMÅL Å sette eleven i sentrum for all opplæring. Å verdsette det hele menneske. Å ha målstyrte planer for opplæringa. Å opprette et kvalitetssystem som sikrer positiv utvikling av Båtsfjordskolene.

DELMÅL - elever Vi vil ha bevisste elever som ønsker å lære. Tilpasset opplæring, elevmedvirkning, selvstendige elever. Vi vil ha elever som bidrar til felles trivsel.

DELMÅL - lærere Vi skal gjøre hverandre gode! Ildsjeler, kollegaveiledning, stabil lærersituasjon, team-arbeid. Vi skal lage et ”rapporteringssystem” mellom de tre skolene og styrke vi-følelsen skolene imellom.

DELMÅL - foreldre Vi vil ha aktive og engasjerte foreldre. Kjennskap til pensum, læringsarbeid, læringsstrategiene. Vi vil ha regelmessige brukerundersøkelser.

2. KVALITETSSIKRING NASJONALE PRØVER MÅLRETTEDE PLANER Avvikles på 4., 7., 10. og 11 trinn MÅLRETTEDE PLANER Årshjul for det 13-årige løpet Kompetansemål i de nye fagplanene Halvårsplaner Ukeplaner

KVALITETSSIKRING Hvordan formidle resultater uten å bli Tabloide. Respekt, lov å være forskjellige, mangfoldige, lære av å lykkes, synliggjøre flere arenaer.

Hvor er vi i dag? Engasjerte foreldre. Variable resultater men veldig positiv tendens. Økt andelen ungdommer som ser det som helt naturlig å ta utdannelse. Flere Båtsfjordungdommer i ferd med å ta høyere utdanning.

Vi e sulten på mer.  Vi har økt andelen Båtsfjordungdommer med videregående og høyere utdanning. Flere av eneforsørgerne våre har fått formell studiekompetanse, og studerer nå videre. Ungdommene tar Båtsfjord med i fremtidsplanene på en annen måte en før. Når man tenker Båtsfjord tenker man også lettere Finnmark.