Tjenestestedets navn ARBEIDSLAGSMODELLEN BÆRUMS VERK ARBEIDSLAG.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Advertisements

Bakteppe. Definisjon av rehabilitering
Samarbeid mellom barnehage og barneverntjeneste
AVLASTNING Melhus
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Rammelån.
Norsk Skolelederforbund Samling – Troms 24. november 2009
Tre grunnleggende elementer Lover og regler Kommunikasjon Lojalitet
Arbeidsmiljø i hjemmetjenesten Sandefjord 8.Mars 2007
11 Om Norsk Finansbarometeret 2011 • Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens.
Årsmøte 2010 Autismeforeningen i Norge Akershus fylkeslag.
Rehabiliteringskonferanse i Østfold
Nærhet, Kunnskap, Engasjement Smidige prosjekter... halleluja! …men hvor blir det av kunden? Erik Mong, Know IT Objectnet AS.
Prosjekt KomUt Kommunal utbredelse av meldinger
«Ferdig rehabilitert, men ikke ferdig»
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Rådmannens informasjon til sektorutvalgene 2011
L O S Ledelse, organisasjon og styring i Bærum kommune
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Line Richardsen Fagleder KS Forskning, Innovasjon og Digitalisering
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Medbestemmelse gjennom samarbeid Regionale kurs 2012
Driftsstyrets rolle og oppgaver I styringslinje mellom etatssjef og rektor.  2 foreldre  2 ansatte  3 eksterne Innstilles av FAU, personalet og bydel.
Arbeid med bistand Rapportering.
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
Helsefremmende arbeidsmiljø i hjemmetjenesten
Studentenes medvirkning i kvalitetssikringsarbeidet. Stine Hjerpbakk (PS) og Emilie Bjerke Melbye (StL) NOKUT-konferansen Oslo 2010.
Tjenestestedets navn Barnehager har tiltak som forebygger mobbing HP
Erfaringer fra IA arbeidet
Kommunen som arbeidsgiver
 Sosialtjenestens ansvar etter LOST § 6-1 og § den sier at det koordinerende arbeid i forhold til rusmisbrukere er tillagt sosialtjenesten. - §
Foreldrenes og elevenes nettverk i Bergen kulturskole
Hvordan holde orden i eget hus? Internkontrollforskriften
MEDBESTEMMELSE OG ROLLEN SOM TILLITSVALGT PÅ ARBEIDSPLASSEN
Nettverkene – mer enn en læringsarena KS Effektiviseringsnettverkene 2006.
Kommunenes arbeid med likestilling Resultater fra kartlegging.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
”Justert organisasjon” Økonomiplanseminar 8.mars 2006 Inger Marie Bakken.
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
Resultat av konsernrevisjon Sykehuset Østfold
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
av Rune Thodesen rektor Elihu Kristne Grunnskole
Liv M. Lassen og Nils Breilid
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Roller og spilleregler. Du skal representere innbyggerne Du har en styringsrolle Du har en folkevalgt lederrolle Du har en arbeidsgiverrolle Du er en.
Samhandling med eldre Tekst, figur, bilder etc.. Hvem er de eldre?
Eierstyring Sigdal kommunestyre 16. – 17. januar 2012.
Kommuneplanens arealdel Karttekniske utfordringer.
Trivsel på jobb - Utfordringer - Trygghet -
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Eg ser at du e trøtt men eg kan ikkje gå alle skrittå for deg Du må gå de sjøl men eg vil gå de med deg Eg vil gå de med deg.
SAMSPILLMETODEN DIALOG Informasjon til foreldre Bergen 2012.
Organisatoriske barrierer i Statoil
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Selskapskontroll og eierskapsforvaltning
Dialogkonfernse Ruter
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Helsesøsterkongressen 2017
Samtidig innsats fra NAV og behandlere - fullt mulig!
Organisering av fagskolesektoren
Hva jobbet vi med i går? Kommunen i systemet Rollene og spilleregler
SAMSPILLMETODEN DIALOG
Kommunal styring og planlegging av Helse- og omsorgtjenesten
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
utfordringer i en ny region
Opplæring Koordinatorer 1. november 18
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Velkommen til grunnopplæring for koordinatorer
Utskrift av presentasjonen:

Tjenestestedets navn ARBEIDSLAGSMODELLEN BÆRUMS VERK ARBEIDSLAG

Tjenestestedets navn Arbeidslagsmodellen omfatter Utvikling av lagkultur Nær og tydelig ledelse Utstrakt ansvar og myndighet til alle ansatte Høyskoleutdannede leder av eget fag

Tjenestestedets navn Brukeren i fokus Arbeidslag er en prosess hvor de ansatte jobber for brukeren(kunden) og ikke for arbeidsgiver. Det er samhandling og samarbeid satt i system til brukerens beste Det er ikke leder som styrer arbeidsprosessen men arbeidslaget Arbeidslagsmodellen gir bedre rom for kreativitet og styring over egen jobb

Tjenestestedets navn LEDELSE Tilrettelegger for selvstendighet Utvikle prosesser Opptatt av dialog og samarbeid Veileder ”Rammevokter”, dvs være tydelig på hvilke rammer, mål, handlingsplaner og lovverk arbeidslaget skal forholde seg til

Tjenestestedets navn ANSATTE Mål:Alle føler ansvar for driften av laget Ansatte får betydelig ansvar og myndighet innenfor eksisterende rammer Skal ta egne initiativ og avgjørelser Alle får delegerte oppgaver utfra ønsker og kompetanse

Tjenestestedets navn Utvikling av lagkultur Arbeidslaget er bevisst sammensatt av ansatte med ulik formal-og realkompetanse Laget har ansvar for rett person på rett sted slik at bruker får best mulig hjelp og den ansatte får brukt sin kompetanse Laget skal kontinuerlig evaluere seg selv samt ha kompetanse til å hjelpe og veilede hverandre

Tjenestestedets navn Fag og kvalitetsutvikling Fokus på at høyskoleutdannede leder eget fag De høyskoleutdannede har plikt til å ta helhetsansvar i forhold til å veilede andre De høyskoleutdannede har plikt til til å være pådrivere i kvalitetsutvikling også ved å delta i kvalitetsutviklingsgrupper og faglige fora