Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHildur Clausen Endret for 9 år siden
1
Nærhet, Kunnskap, Engasjement Smidige prosjekter... halleluja! …men hvor blir det av kunden? Erik Mong, Know IT Objectnet AS
2
2 Mange suksesshistorier! Konsulentbransjen og noen av de store it-brukerne har ofte vært pådrivere •Høyere kvalitet på leveransene •Funksjonell match med behovene •Teknisk? •Økt synlighet i prosjektene •Kontinuerlig læring og forbedring •Økt motivasjon •Bedre dialog mellom kunde og leverandør
3
3 men, vi bommer noen ganger... •smidig er trendy! •vi er flinke til å argumentere for hvorfor smidig! men... •er kunden i stand til å motta et smidig prosjekt? •dekker de smidige prosessene alle behov i et prosjekt? Prosjektleder utenfor den smidige prosessen?
4
4 Individuals and interactions over processes and tools Working software over comprehensive documentation SAMHANDLING er grunnmuren i smidige prosesser •Vi innser at vi ikke vet nok om løsningen før vi lager den. Vi må derfor sammen lære av løsningen for å lage den best mulig! Customer collaboration over contract negotioations Responding to change over following a plan
5
5 Kunden må sitte i førersetet •Forretnings- og domenekunnskap •Innholdet i leveransen Prioritering Avklart beslutningskjede •Validering av leveranse •Stille krav til synlighet
6
6 Utfordringer for den smidige bevegelsen! •Mer fokus på samhandling med kunde, brukere og leverandør! Mindre fokus på teknikker •Leverandørene av smidige prosjekter må ta ansvar for at kunden forstår hva som leveres i et smidig prosjekt og hva som er kundens forpliktelser inn mot dette smidige prosjektet! •Klarer vi å få kundene mer på banen i den “Smidige bevegelsen”? •Prosjektet i sin helhet!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.