Oppfølging av sykemeldte

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Suksesskriterier i omorganisering og utviklingsarbeid
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Vernetjenesten Kristiansund Hovedverneombudet.
Møteplass: Ledelse Tema: Ledelse i endringstider
Å forstå seg selv og andre
Generelt ved medarbeidersamtaler
Målbilde for min halvtime • Se instruktørrolle med litt nye øyne • Øke interessen for egne medarbeidere/ lærlinger • Noen tips og råd for hvordan du kan.
KLASSELEDELSE.
Konfliktforståelse En konflikt eksisterer når 2 eller flere parter i et gjensidig avhengighetsforhold oppfatter at deres handlinger eller hensikter er.
- handlinger og holdninger
Ragnhild Wiik Direktør Handelshøyskolen BI Stavanger
”Prosjekt selvbestemmelse” Nordmøre og Romsdal
Barnehagepersonalets betydning i barns liv
Utarbeidelse og implementering av pedagogisk forankring
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Kompetente barn og unge - Verdier og kompetanse -
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Rolighetsmoen barnehage
Teambygging og fasilitering
Tilpasset opplæring i en lærende skole
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
2. Lærerprofesjonens etiske plattform i et lederperspektiv
Rotarys formål Å utvikle vennskap som grunnlag for å gagne andre
Sosial kompetanse i en inkluderende skole
VERDIGHET av sykehusprest Håvard Ervik, Molde sykehus
- Den gode utviklingssamtale
Resultater fra en undersøkelse i 7 kommuner med vekt på uteområder Rapport august Kostnader ved universell utforming i kommunene.
NORSK LEDELSE I EUROPA. Betydningen av medarbeidere Mennesker som kostnad Mennesker som ressurs Mennesker som strategi.
Den vanskelige samtalen
Sett inn synes eller tro.
Samhandlingsreformen i et kommunalt perspektiv
Selvhjelpsideologien
ROLLEN SOM TILRETTELEGGER
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Framtidens kompetanser - og hvordan vi utvikler dem
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Kommunen som arbeidsgiver
HVA ER KONSEKVENSPEDAGOGIKK ? Stein O. Gjesteby
Varige forbedringsresultater ”Sustainability - Bærekraft” Utfordringen er ikke å komme i gang, men å fortsette etter at den første entusiasmen har lagt.
Kampen skole Vår visjon:
Å lede i det skapende spenningsfeltet - KS’ policy for god ledelse
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
Læringsledelse og rolleforståelse i voksenopplæringen
HOLDNINGER OG HANDLINGER
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Modellkommunene Hva er unikt?
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Med kikkerten for det blinde øyet? Innlegg på nHS’ prosjektledersamling Hallgeir Gammelsæter.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Eksamen Hva har jeg lært?.
Hva er ledelse? Intro org ledelse 2009.
Førstelektor Knut-Rune Olsen Forelesning for A1ab 2008
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Hvorfor skal vi ha barnehager?
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
LC Sotra desember 2012 Innlegg til debatt: Hvordan nå Lions mål, gjennom våre handlinger bygget på Lions etiske norm? Målsetningen med å legge opp til.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Makt og autoritet. Makt Makt er muligheten til å få en annen til å gjøre noe han ellers ikke ville ha gjort Makt brukt på en konstruktiv og forsvarlig.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Velkommen til foreldremøte Brunes naturbarnehage 24.september 2015 «Trivelig og annerledes - En herlig barndom»
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Oppdragstaker: Utviklingspartner DA
Kommuner som har gått ut av ROBEK-lista
Velkommen til foreldremøte
Sosial kompetanse i yrkesrollen
Utskrift av presentasjonen:

Oppfølging av sykemeldte Ann-Rose Dahl Halden kommunale voksenopplæring (HKVO) Hvem er jeg ?

Ledelse Forutsetter styring Styring innbefatter ledelse Forebygge ? Slukke branner ?

” Ett skritt videre – for alle ”

Hva er viktig for meg ? Hvordan må jeg tre fram for mine medarbeidere ? Hvilken effekt har jeg på mine medarbeidere ? Hva ønsker jeg ? Hvilke krav må jeg oppfylle ?

Menneskesyn ? Forståelse og respekt for den enkeltes særpreg Individet hele tiden er under utvikling og kan forandres Individets utvikling ikke er bundet til sosial arv eller sosial skjebne Konsekvensforståelse er et viktig ledd i utviklingen

For å oppnå selvrespekt og for å få respekt må man vise respekt Sosial læring skal sidestilles med annen faglig læring Individet har eierskap til egne handlinger og må selv ta ansvar for sine handlinger Ingen er verken gode eller onde fra fødselen

Individet er målrettet og ikke årsaksbestemt Mål skapes primært gjennom handling og konsekvens Personligheten utvikles gjennom subjektive prosesser Det sosiale fellesskapet er det som gjør individet til en person

Det enkelte individ har en fri vilje og dermed også et ansvar

” Viljen til å ville gir evnen til å kunne ”

KAPITALFORVALTNING Mennesker den viktigste kapital Må handteres slik at det gir avkastning Medarbeidernes innsats avgjørende for resultatet Ansvaret ligger hos leder

Hvordan forvalter jeg menneskelig kapital for å få avkastning og gode resultater ?

Selvinnsikt Relasjonskompetanse Autoritet Tillit Aksept

Mitt verdigrunnlag Selvbestemmelse Selvhjulpenhet Ansvarlighet Troverdighet Respekt Samarbeidsvilje Mottakelighet

Hva med praksis ? Tydelig ledelse Synlig ledelse Omsorg Entusiasme Faglighet Humor Eksempler på vellykkede oppfølginger