Møte system.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kurs for kulturvertene
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Teknologi i klasserommet
2 Leseferdigheter og lesevaner
-ikke bare for zippylæreren…
4 Bruk øynene riktig.
Trygge organisasjoner
-ikke bare for zippylæreren…
22 tips for den faglitterære forfatteren
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
Generelt ved medarbeidersamtaler
Veiledning av elever / lærlinger
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Medarbeiderskap + Lean + Strategisk kompetanseplanlegging
IKT Orkide Ledelse og Skole
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
- Den gode utviklingssamtale
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Mål og prioriteringer for rekrutteringsarbeidet Svein-Erik Dippner Klubb- og medlemsutvikling, D2260.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Kommunen som arbeidsgiver
Paul Harris En kreativ og nytenkende mann Han grunnla Rotary i 1905 fordi han savnet nære venner i sin nye hjemby Reiste rundt i USA i fem år.
 Lovpålagt organ  Godkjenne årsplan  Gjennomgang av brukerundersøkelse  Høringer fra kommunaldirektøren  Status økonomi  Saker fra foresatte 
MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
Lederstil og Motivasjon.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
FAIR PLAY CHARLOTTENLUND SPORTSKLUBB. FAIR PLAY – HVA ER DET? Fair play dreier seg om mer enn å unngå gule og røde kort! FAIR PLAY HANLDER OM HVORDAN.
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
PERSONLIG UTVIKLING - COACHING/VEILDNING
Lyshovden Oppveksttun!
Øving 1 - Forretningsideen
HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN. EN FORRETNINGSMULIGHET ULIK ALLE ANDRE Økning Antall scanneroperatører i EMEA % Antallet scanninger.
Velkommen til informasjonsmøte om Eikeli VGS’ tilrettelegging for Fossums langrennsløpere og skiskyttere !
LEDERKONFERANSEN 15. MARS 2006 LØNNSPOLITISK PLATTFORM UTFORDRING FOR LEDERSKAPET.
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Politisk påvirkning.
Livsstilsending - uke 5 -
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Samvalg i målavklaringsprosessen under rehabiliteringen Sykehuset Innlandet HF, Divisjon Habilitering og rehabilitering Fagråd 2011.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Velkommen til foreldremøte!
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Utskrift av presentasjonen:

 Møte system

Hvorfor er møter så viktig? Viktigheten av møter Hvorfor er møter så viktig? Møter er selve livsnerven i din virksomhet. Uten møter har du en god idé, men ingen å dele den med eller dra nytte av. Før du planlegger ditt møte må du først stille deg tre spørsmål: Hva er formålet? Hvem er mitt publikum? Hva er mitt mål jeg håper å oppnå når møtet er ferdig?

Forretnings Aktivitets Rytme Møte System Forretnings Aktivitets Rytme Daglig 1:1 møter 12 Daglig Dusin 8 Kjerne aktiviteter 4 Basic Ukentlig P.A.S.E Månedlig Eagle Trening Super Lørdag Kvartalsvis Super Regional

Møte system Europeisk Seminar Momentum Action Plan inkluderer et møtesystem som starter med et enkelt en-til-en møte og utvikler seg til nasjonale møter sponset av selskapet. Komme inn i en rytme av å holde og spesielt delta på møter jevnlig er nøkkelen til din suksess. Tross alt, de som går på møter vokser! Super Regionale Møter Eagle trening Ukentlig P.A.S.E Hjemme møte 1 til 1

Ukentlig aktivitet Start eller delta på et ukentlig PASE møte Møte system Ukentlig aktivitet Start eller delta på et ukentlig PASE møte Foreslått plan 7:00 – 8:15 Gjennomgang av kompensasjonsplan 8:15 – 8:30 Omgås med gjester 8:30 – 9:00 Ukentlig trening modul Bli en møtevert i ditt lokale område

Månedlige aktiviteter Møte system Månedlige aktiviteter Delta på en månedlig eagle trening Foreslått møteplan: 09:00 am – 11:00 am Produkt Trening 11:00 am – 11:30 am Lokale Lederes Produkt Testimonials 11:30 am – 13:00 pm Lunsj 13:00 pm – 13:30 pm Anerkjennelse av RDs/ NDs/ EDs 13:30 pm – 14:00 pm Lokale Lederes Forretnings Testimonials 14:00 pm – 15:30 pm Forretning Bygger Trening 15:30 pm – 16:00 pm Anerkjennelse av NYE og eksisterende PDs (5-10 minutter hver) OPPFORDRING TIL HANDLING! Avsluttes av møtevert 9:00 – 11:00 – Product Training 11:00 – 11:30 – Local Leaders Product Testimonials (Osolean) 11:30 – 1:00 – Lunch 1:00 – 1:30 – Recognition RD / ND / ED (since last Regional function) 1:30 – 2:00 – Local Leaders Business Testimonials 2:00 – 3:30 – Business Building Training 3:30 – 4:00 – Recognition NEW and Existing PD’s (since last Regional function) PD Story ( 5-10 mins each) CALL To ACTION and Function Close by HOST

Kvartalsvise Aktiviteter Møte system Kvartalsvise Aktiviteter Delta på og promoter Super Regionale hendelser hver 90 dager Ditt mål: Ta med fire voksende ben til hver stor hendelse

Formål med møter

Nøkkelen til et vellykket møte er duplisering! Formål med møter Møte mekanikker Målet med ethvert møte skal være å utvide virksomheten din og tiltrekke potensielle medlemmer å dele planen og muligheten med. Det er viktig å sette klare møte målsettinger, uavhengig av størrelsen på møtet, slik at dine medarbeidere bli kjent med prosessen og er i stand til å duplisere hvert møte deretter. Nøkkelen til et vellykket møte er duplisering!

Formål med møter Møte målsetninger Få vedkommende som ser planen å føle seg avslappet og bygg tillit Fortell din historie Still spørsmål for å identifisere primære motivasjonsfaktorer Introduser Mannatechs Produkt & Forretnings Mulighet Tilby løsningen Mannatechs overlegne velvære produkter Skape en følelse av at det haster Takle innvendinger

Møte retningslinjer Vær en lagspiller- vit hva din rolle er! Formål med møter Møte retningslinjer Vær en lagspiller- vit hva din rolle er! Enten du er en medarbeider, en møtevert eller en gjestetaler, bør du være godt klar over din rolle før, under og etter hvert møte. Disse retningslinjene vil hjelpe deg å krysse av i boksene for å sikre at hvert møte er en stor suksess. Forventninger Vær punktlig-kom tidlig, dra sent Kle deg for suksess- passende antrekk for anledningen Alltid, alltid vær profesjonell Fokuser på det positive Smile og håndhils på mange  Cross-line støtte Ønsk dem velkommen ved å snakke høyt om sine upline team ALDRI oppfordre dem til å endre organisasjoner

Retningslinjer for forretningsmedarbeidere Formål med møter Retningslinjer for forretningsmedarbeidere Før møtet: Mingle med gjester Introdusere gjester til upline -edifiser upline Begynn på tiden During Gjennom møtet: Vær engasjert -ta notater Vis respekt -unngå samtaler med naboen når andre prater Etter møtet: Introduser gjestene til taleren -edifiser taleren Forsikre deg om at gjesten drar fra møtet med informasjonspakke Avtal et oppfølgingsmøte Alltid edifiser medarbeiderene og upline team som bragte med gjester Bli for treningen ... hjelper med dupliseringen

Retningslinjer for møtevert Formål med Møter Retningslinjer for møtevert Administrer støttepersonell å sikre møtet er klart Review Gjennomgang agenda og forventninger ved åpningen Introdusere og edifiser taleren Følg Intro-skjema Takk taleren etter presentasjonen Anerkjenn forretnings ledere Oppmuntre til samhandling og oppfølging etter møtet Innkalle til møte og takke gjester og nye medarbeidere for å delta Kunngjøre 10 minutters starttid for medarbeider opplærings-møte

Retningslinjer for taleren Formål med møter Retningslinjer for taleren Presenter godkjent forretningspresentasjon med spenning, begeistring og moro Unngå å legge til nytt innhold Hold presentasjon i 45 minutter IKKE ANNONSÉR DIN AGENDA Oppbygge lokale lederskap og deres upline, møtevert og medarbeiderne Mingle med gjester og medarbeidere etter møtet Oppmuntre gjester som deltok alene å følge opp med den som inviterte dem så snart som mulig innen de neste 24-48 timene

Ukentlige opplæringsmøter

8 ukentlige opplæringsmoduler Uke 1. Drømmen, og hvorfor Oppdag ditt livs hensikt og hvordan forretningen kan hjelpe deg med å oppnå den.   Uke 2. Lag en navneliste Lag en liste med gode kontakter å dele produktet og muligheten med. Uke 3. Kontakt og inviter Lær om den rette holdningen og tilliten som du trenger for å oppnå avtaler for å vise planen og produktet. Uke 4. Effektiv planpresentasjon Verktøyene du trenger for å dele forretnings- og produktmuligheten på en konkurransedyktig måte. Uke 5. Oppfølging / kom riktig i gang Reengasjer kontaktene dine og inviter dem til å bli en del av Mannatech-familien. Uke 6. Automatisk bestilling / kundeservice Lær hvorfor god service og automatisk bestilling er helt avgjørende for suksess på kort og lang sikt for virksomheten din. Uke 7. Les, lær, delta Utdann deg selv med informasjon som forsterker din tiltro til deg selv, produktene, forretningen og industrien. Uke 8. Vær lærevillig og pålitelig Utvikle disiplinen som er nødvendig for å oppnå Platinum-nivået og bli en leder med integritet og visdom. JOB #12709

Europa er et blankt lerret