GNIST Kurs for LLL/HTV, Tromsø 8. og 9. mars 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Når kunnskap blir handling
Advertisements

Rekruttering til utdanning
Praksisopplæringen – hvordan heve kvaliteten på praksis?
Kunnskapsløftet – hvordan skal det bli regional virkelighet? Kunnskapsminister Øystein Djupedal Regjeringens kontaktkonferanse med fylkeskommunene 7. mars.
Forventninger og videre arbeid…...
Nordlandsløftet Forum Nordlandsløftet 7. – 8. november, Skagen Hotel
Læring på arbeidsplassen
Global Dignity Day Informasjon til rektormøte, Telemark Thomas Horne Prosjektleder Global Dignity Norge.
VÅR FELLES REISE. Personlig synes jeg at NordlandsLøftet er en av de mest spennende og givende prosesser jeg har jobbet med (og i). Jeg har.
”Kvalitet i hver kvadratmeter” Hva er gode barnehageledere?
Fafo Nettverk for kompetanseutvikling 22. oktober 2004 Forskningsstiftelsen Fafo Anna Hagen.
Hva skal til for å gi ungdom og voksne et bedre grunnlag for yrkes- og utdanningsvalg? Rådgiving og karrièreveiledning.
Lektor-2 Innlandet. Seminar GLT-regionen, Ingunn Hermansen, prosjektkoordinator i Innlandet.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
Folkehelse i Plan 29. august 2007 Lillehammer INTRODUKSJON TIL DRØFTING Asle Moltumyr HOD/MD/SHdir.
Nordisk fagdidaktikk – konferanse Trondheim –
Veiledning av nyutdannede
Levanger kommune Oppvekst Bunntekst 1 St.meld.nr.16 ( ) ……. og ingen sto igjen Tidlig innsats for livslang læring Stortingsmeldingen presenterer.
Personalsaksarbeid i lokallagene
Opplæring for tillitsvalgte 28. september Opplæring for tillitsvalgte 28. september 2010 Program for dagen – Presentasjon av alle Informasjon.
Prosjektleder Stein R. Hagen/GNIST
Arbeidstid for undervisningspersonalet i skolen KURS ATV-VGO , Rica Grand, Tromsø Kurs ATV-VGO 30-aug 2011, Tromsø.
Strategi for ungdomstrinnet -motivasjon og mestring for bedre læring
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
1 Styres norsk utdanningspolitikk og lærerutdanning av internasjonale aktører? Møte med lærerutdannere i Nord-Norge Per Ramberg, leder for NTNUs.
Internasjonalisering Rapport fra et høgskoleperspektiv ved Jørn Wroldsen, rektor HiG.
Nye rammebetingelser for folkehelsearbeidet Samling for folkehelsekoordinatorer/HEFO koordinatorer 13.april 2010 Kjetil Drangsholt Seniorrådgiver Regionalutviklingsenheten.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Troms fylkeskommune - områderettet satsing Arktisk landbruk
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
VED NRLU:S ARBEIDSGRUPPE MELLOMRAPPORT VED ANNA-LENA ØSTERN TIL RÅDSMØTET 2 JUNI 2009 Nasjonal forskerskole for lærerutdanningene?
Lærerrollen og lærerutdanning NRLU 2. juni 2008 Hanna Marit Jahr.
Satsing på utbygging av fagskoleutdanning innenfor helse- og sosialfag Statssekretær Ellen B. Pedersen Bodø 14. mai 2009.
Aktuelt om rådgivertjenesten
Digital tools in kindergarten
Statsbudsjettet 2010 Avdelingsdirektør Joar Nybo 19. oktober 2009.
LØKTA Interkommunal kvalitetsutviklingsenhet for helse- og sosialtjenesten i Midt-Troms.
Boligsosialt arbeid Formålet med det boligsosiale arbeidet er å motvirke og bekjempe bostedsløshet ”På vei til egen bolig” er regjeringens strategi for.
Den realfaglige skolesekken Hva kan museene gjøre for å styrke interessen for realfag? Statssekretær Lisbet Rugtvedt.
Mål og prioriteringer for rekrutteringsarbeidet Svein-Erik Dippner Klubb- og medlemsutvikling, D2260.
Prosjekt tidlig innsats
Ped-6324 Utdannings- og yrkesveiledning. 18. april 2013 Det indre læringsdrivet Det indre læringsdrivet Universitetet i Tromsø, Rådgiverforum Troms.
Samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon (SAK) Sverre Rustad OU-kurs Forskerforbundet
Prosjekt FUNNKe modell for støtte til arbeidet i kommunene ved innføring av elektronisk meldingsutveksling i PLO-tjenesten Gunn-Hilde Rotvold, Prosjektleder.
Faste grep om helsa i hektiske kontor
Bakgrunn for prosjektet og forankring til konferansen.
NÆRINGS OG KULTURUTVALGET -ARENA FOR INVOLVERING OG MEDVIRKNING TIL NÆRINGSUTVIKLING I NORDREISA. VELKOMMEN Bedriftsworkshop 22. november 2012.
Handlingsplan Utdanningsforbundet Karmøy.
Norges beste skole og Norges beste barnehage
HELHETLIG OPPLÆRINGSLØP- bedre gjennomføring i videregående skole
Kompetanse for kvalitet Videreutdanning mill kr 37 nye tilbud høsten 2010, samlet 91 videreutdanningstilbud med omfang 30 studiepoeng Fire nye.
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
En politikk for Kunnskaps-Norge Statssekretær Åge R. Rosnes LOs utdanningskonferanse 2. november 2005 Sørmarka.
Nasjonale utfordringer i lærerutdanningen Per Botolf Maurseth Utdanningsforbundets konferanse om lærerutdanning 29. Januar 2007.
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side Kristin Danielsen Avdelingsdirektør Norges forskningsråd Oslo, 29. november 2005.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
Regional satsing for mobilisering og kvalifisering S3-seminar Nordland, Anja Gjærum, Forskningsrådet.
Næringsrettet HøgskoleSatsing - nHS Nordisk forsknings- og utviklingskonferanse: HSS 03 - Högskolor och Samhälle i Samverkan, Ronneby 14 -
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Kampen om kompetansen – rekruttering av arbeidskraft Karrieresentrenes rolle Karriereveiledning i skolen og tilbud til voksne Nina Tande Hansen og Gry.
Fylkesplan for Nordland Geir Davidsen Dato Foto: Bjørn Erik Olsen.
Regionalt samarbeid/ partnerskap
Utskrift av presentasjonen:

GNIST Kurs for LLL/HTV, Tromsø 8. og 9. mars 2010

GNIST -partnerskap for en helhetlig lærersatsing Utdanningsforbundet Tromss2

Partnere Utdanningsforbundet Tromss3

Hvordan lande på begge bein? Utdanningsforbundet Tromss4

Bakgrunn GNIST skal målrette og samordne innsatsen for å heve skolens kvalitet gjennom å bedre lærernes kompetanse og bidra til god og stabil rekruttering til læreryrket. Utdanningsforbundet Tromss5

Fem hovedområder Bidra til å utvikle lærerprofesjonen Endre og utvikle lærerutdanningene og bidra til et godt samspill mellom yrke og utdanning. Begge deler skal være attraktivt, krevende og relevant. Etablere nasjonal rektorutdanning Øke kunnskapsgrunnlaget for profesjonsutdanning og profesjonsutøvelse Stimulere rekrutteringen til læreryrket Utdanningsforbundet Tromss6

Informasjon om GNIST Utdanningsforbundet Tromss7

TromsGnistet Vårt første regionale om GNIST fant sted 14.oktober 2009 Tilstede: Regionkontaktene, KS, Utdanningsforbundet Troms, Institutt for pedagogikk og lærerutdanning, Fylkesmannen i Tromsd.ant st Møte nr. 2 fant sted 2. mars Tilstede: Lærerutdanninga, Fylkesmannen og Utdanningsforbundet Troms s8

TromsGnistet 25. mars, ”Stjernemøte” m/bl.a. Håvard Tjora, Rica Ishavshotell (Planlegges nærmere på møte tirsdag 9. mars) 15. april, søknadsfrist lærerutdanning Etablere gode systemer for videreutdanning Kartlegge situasjonen i kommunene (alder, fag, ufaglærte etc) Utdanningsforbundet Tromss9 Utdanningsforbundet Troms deltar i ”TromsGnistet” som ansvarlig partner. Et stort og viktig mål er rekrutteringsarbeid til læreryrket, men skal vi skape rekruttering til læreryrket, er jobb nr. 1 en økt satsing på lønns- og arbeidsvilkår. Dette vil være vårt hovedfokus inn i Gnistarbeidet!

Utdanningsforbundet Tromss10

Utdanningsforbundet Tromss11

GNIST i Nordland Utdanningsforbundet Tromss12

Organisering av regionalt samarbeid i Troms Rekruttering Etterutdanning Varig videreutdanning Veiledning nyutdannede Skoleledelse Ny lærerutdanning Utdanningsforbundet Tromss13

Organisering av regionalt samarbeid i Troms Utdanningsforbundet Tromss14 Styringsgruppe Arbeidsgruppe Rekruttering, ny lærerutdanning Arbeidsgruppe Varig system for etter- og videreutdanning Kartleggingsgruppe

Pilot i nord Utdanningsforbundet Tromss15