VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN
VERDIER VI VIL VÆRE EN ÅPEN OG INKLUDERENDE ENHET SOM BASERER VÅR VIRKSOMHET PÅ KUNNSKAP OG KVALITET. VI VIL MØTE BRUKERE OG KOLLEGER MED RESPEKT, ÆRLIGHET, LOJALITET OG TYDELIG ANSVAR.
STRATEGIER KUNNSKAP Felles kunnskap om enheten. Hver seksjon har operative opplæringsplaner basert på virksomhetsplan. Plan for videreutdanning og kompetanseheving. Medarbeidersamtaler – benytte denne arena til faglig og personlig utvikling.
STRATEGIER KVALITET Milepælskart for enhet og seksjonene. Virksomhetsplan for hver enkelt seksjon. Internkontroll. Gode rutinebeskrivelser, HMS og utøvelse av tjenesteproduksjon i h h t lover, forskrifter, reglement og avtaleverk. Det er ønskelig å legge til rette for en los i enheten. God informasjon på internett. Ressursperson i hver seksjon. Tydelige funksjonsbeskrivelser. Fokus på lederskap – struktur, ansvarsdeling, informasjon og ressursutnyttelse. Årlige lederseminar.
STRATEGIER OMSORG Etikk og verdibaserte samlinger. Et brukerråd for tjenesteområdene i enheten.
STRATEGIER RESPEKTFULL BEHANDLING Være lydhør for tilbakemelding i brukerundersøkelser. Evalueringsskjema som benyttes aktivt i evaluering av tjenesteproduksjon – prosess.