VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra belærende til lyttende kvalitetsutvikling
Advertisements

Slik arbeider jeg med pasientsikkerhet og kvalitet i Sørlandet Sykehus
OPPFØLGING AV ARBEIDSMILJØUNDERSØKELSEN PÅ STUDIEAVDELINGEN.
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
7.-8. nov. Velkommen til Forum Nordlandsløftet. Forum Nordlandsløftet7.-8. nov. Om deltakerne/ gruppene Om programmet.
Falstad Lederseminar LEDERSKAP – ETIKK – SAMFUNNSANSVAR Erfaringer fra organisasjoner med mangfold i etnisitet, religiøsitet og kultur Torbjørn Storsve.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Det gode Det rette Det rettferdige
Hvordan stå i lederrollen? Forventninger og refleksjon
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
eksempler på HMS-faktorer:
Strategikart 2011 med noen gjennomgående mål
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Teambygging og fasilitering
BMS på gausdøl BUKERUNDERSØKELSER DIALOG VIRKSOMHETSSTYRING
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
Etiske retningslinjer for Seksjon helse og sosial
Ansvar Begrepet ansvarlig lege beskriver en aktiv rolle knyttet til behandling og oppfølging av pasienten, der også det juridiske aspektet ivaretas.
15/07/2014 Vår visjon: ”Å styrke individet”. 15/07/2014 Beboerne skal :  ha mulighet for selvstendighet og uavhengighet  kjenne seg sikre og trygge.
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
KNUTEPUNKT SØRLANDET: FORSTUDIE SAMARBEID INNEN OMSORG, HELSE OG SOSIAL Styret KnS
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Kommunen som arbeidsgiver
Kreftavdelingen skal ved hjelp av egne ressurser være en OASE for kreftpasienter, pårørende og helsepersonell. Avdelingen skal være en BASE for kreftomsorgen.
Løten kommune ● Våre utfordringer Rådmann Gaute Arneson Utvidet ledergruppe Onsdag
KRAFTSENTERET ASKIM HVORDAN HAR VI FORANKRET OG IMPLEMENTERT KORRUPSJONSFOREBYGGENDE ARBEID I ASKIM? Nettverkssamling mars 2014.
Etikk i Haugesund Kommune
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
ETIKKKAFFE Høstkonferansen Bodø 7 og 8 Oktober 2014 Elin Johansen, Dønna sykehjem.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Kvalitet i møtet med brukeren Hvordan lykkes med kvalitetsforbedring?
Horten vidergående skole
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Visjon og verdier Vikersund Kurbad AS. Respekt – profesjonalitet - trygghet og engasjement Visjon «Sammen flytter vi grenser» 2 Vikersund Kurbad AS.
Personalsamarbeid Psykososialt arbeidsmiljø
Resultatledelse med brukerfokus Tønsberg og Nøtterøy bibliotek Vigdis Gjelstad Jakobsen.
Ringsaker kommune.
Evaluering av Barne- og familieenheten(BFE ) Direktør for oppvekst og utdanning Planlagt startdato: Fase 1: 15. juni 2013 Planlagt sluttdato : Fase 1 +
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Enhet skole Hemnes kommune Strategisk plan
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Definisjoner ARBEIDSGIVERPOLITIKK er verdier, holdninger og handlinger kommunen som arbeidsgiver praktiserer og står for i forhold til de ansatte. Arbeidsgiverpolitikken.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Etisk refleksjon.  Porsgrunn deltok i 1. pulje i KS sin satsing «Sammen om etisk kompetanseheving»  Prosjektleder i 20% stilling i prosjektperioden.
Involvering og forankring av arbeidsgiverpolitikken i Gjøvik kommune. HR – sjef Elin G. Limoseth
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
Mulighetenes Oppland Ledere med mot Lederutvikling i Oppland fylkeskommune Åsmund H Sandvik HR-sjef.
PSYKISK HELSEARBEID OG RUSOMSORG
«Å bygge nye Asker kommune»
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Etikk Læren om rett og galt.
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Klubbens styrearbeid i praksis
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
økt grunnbemanning og ansvarliggjorte medarbeidere for økt nærvær
KVALITETSPOLITIKK for Rehabiliteringsklinikken
Asker Kommune Helse og omsorg
SAK Ny struktur i ny Altinnorganisasjon
Voksne for Barn Voksne for Barn 2013 Hvem er Voksne for Barn? voksne som bryr oss om barn ideell medlemsorganisasjon etablert i 1960 fremmer.
Kapittel 1 SAMSPILL.
Nasjonal konferanse i alders og sykehjemsmedisin 12. og 13. mars 2018
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Brukerundersøkelser - resultat
Sosial kompetanse i yrkesrollen
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Kompetanse Pasientsikkerhet Styring og ledelse
Prosjekt «Styrket Medarbeiderskap»
Utskrift av presentasjonen:

VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN

VERDIER VI VIL VÆRE EN ÅPEN OG INKLUDERENDE ENHET SOM BASERER VÅR VIRKSOMHET PÅ KUNNSKAP OG KVALITET. VI VIL MØTE BRUKERE OG KOLLEGER MED RESPEKT, ÆRLIGHET, LOJALITET OG TYDELIG ANSVAR.

STRATEGIER KUNNSKAP Felles kunnskap om enheten. Hver seksjon har operative opplæringsplaner basert på virksomhetsplan. Plan for videreutdanning og kompetanseheving. Medarbeidersamtaler – benytte denne arena til faglig og personlig utvikling.

STRATEGIER KVALITET Milepælskart for enhet og seksjonene. Virksomhetsplan for hver enkelt seksjon. Internkontroll. Gode rutinebeskrivelser, HMS og utøvelse av tjenesteproduksjon i h h t lover, forskrifter, reglement og avtaleverk. Det er ønskelig å legge til rette for en los i enheten. God informasjon på internett. Ressursperson i hver seksjon. Tydelige funksjonsbeskrivelser. Fokus på lederskap – struktur, ansvarsdeling, informasjon og ressursutnyttelse. Årlige lederseminar.

STRATEGIER OMSORG Etikk og verdibaserte samlinger. Et brukerråd for tjenesteområdene i enheten.

STRATEGIER RESPEKTFULL BEHANDLING Være lydhør for tilbakemelding i brukerundersøkelser. Evalueringsskjema som benyttes aktivt i evaluering av tjenesteproduksjon – prosess.