Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Brukerundersøkelser - resultat
2
Beboere sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 101
Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer
3
Pårørende til beboere på sykehjem
Skala: 1 – Antall respondenter: 126 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Resultat for beboeren, brukermedvirkning og informasjon
4
Pårørende til beboere på sykehjem
5
Brukere av hjemmetjenester Hjemmesykepleie og hjemmehjelp
Skala: 1 – Antall respondenter: 387 Høyest brukertilfredshet: Resultat for brukeren og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og respektfull behandling I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer
6
Hjemmetjenester Brukermedvirkning og respektfull behandling
7
Brukere av psykiske helsetjenester
Skala: 1 – Antall respondenter: 60 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon
8
Brukere av dagsenter for eldre
Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – Antall respondenter: 143 Høyest brukertilfredshet: Trivsel og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og resultat for bruker
9
Dagsenter for eldre Brukermedvirkning og resultat for bruker
10
Brukere av tilrettelagte tjenester
Ny undersøkelse i 2014 Skala: ja/nei/vet ikke Antall respondenter: Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og selvbestemmelse Lavest brukertilfredshet: Trygghet og brukermedvirkning
11
Brukere av tilrettelagte tjenester Spørsmål til trygghet og brukermedvirkning
Er det noe eller noen du er redd for i boligen din? Er det noe eller noen du er redd for i nabolaget ditt? Brukermedvirkning Lytter personalet til hva du ønsker? Har du individuell plan? Får du være med å bestemme innholdet i planen? En koordinator er din kontaktperson som er ansvarlig for din individuelle plan Vet du hvem som er din koordinator?
12
Pårørende til brukere av tilrettelagte tjenester
Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – Antall respondenter: 35 Høyest brukertilfredshet: Trygghet og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og selvbestemmelse
13
Rusavhengige tjenestemottakere
Svarprosent 2011 : 83 2012 : 76 2014 : 72 Svarskala er 1 : 4 Utfordringer: Ikke kommuner å sammenligne med : kun 3 kommuner bruker undersøkelse Undersøkelsen er for sosialtjeneste…
14
Brukerundersøkelse – NAV høst 2014 hovedspørsmål
15
Spørsmål om veiledningen
16
Spørsmål om organisering og ventetid
17
Gjennomsnittlig score av alle 16 spørmål/påstander
18
Antall ganger kontakt med NAV kontoret de siste seks måneder ( % av alle)
N = 429 i 2013 og 170 i 2014
19
Videre oppfølging av resultatet i brukerundersøkelsene
Tiltaksplan med særlige fokusområder i hver virksomhet Brukere, pårørende og ansatte involveres i å finne forbedringstiltak Ny undersøkelse i 2015
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.