Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brukerundersøkelser - resultat

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brukerundersøkelser - resultat"— Utskrift av presentasjonen:

1 Brukerundersøkelser - resultat

2 Beboere sykehjem Skala: 1 – 6 Antall respondenter: 101
Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer

3 Pårørende til beboere på sykehjem
Skala: 1 – Antall respondenter: 126 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Resultat for beboeren, brukermedvirkning og informasjon

4 Pårørende til beboere på sykehjem

5 Brukere av hjemmetjenester Hjemmesykepleie og hjemmehjelp
Skala: 1 – Antall respondenter: 387 Høyest brukertilfredshet: Resultat for brukeren og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og respektfull behandling I 2013 ble det gjennomført en forenklet undersøkelse med ja/nei-alternativer

6 Hjemmetjenester Brukermedvirkning og respektfull behandling

7 Brukere av psykiske helsetjenester
Skala: 1 – Antall respondenter: 60 Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og helhet Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og informasjon

8 Brukere av dagsenter for eldre
Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – Antall respondenter: 143 Høyest brukertilfredshet: Trivsel og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og resultat for bruker

9 Dagsenter for eldre Brukermedvirkning og resultat for bruker

10 Brukere av tilrettelagte tjenester
Ny undersøkelse i 2014 Skala: ja/nei/vet ikke Antall respondenter: Høyest brukertilfredshet: Respektfull behandling og selvbestemmelse Lavest brukertilfredshet: Trygghet og brukermedvirkning

11 Brukere av tilrettelagte tjenester Spørsmål til trygghet og brukermedvirkning
Er det noe eller noen du er redd for i boligen din? Er det noe eller noen du er redd for i nabolaget ditt? Brukermedvirkning Lytter personalet til hva du ønsker? Har du individuell plan? Får du være med å bestemme innholdet i planen? En koordinator er din kontaktperson som er ansvarlig for din individuelle plan Vet du hvem som er din koordinator?

12 Pårørende til brukere av tilrettelagte tjenester
Ny undersøkelse i 2014 Skala: 1 – Antall respondenter: 35 Høyest brukertilfredshet: Trygghet og respektfull behandling Lavest brukertilfredshet: Brukermedvirkning og selvbestemmelse

13 Rusavhengige tjenestemottakere
Svarprosent 2011 : 83 2012 : 76 2014 : 72 Svarskala er 1 : 4 Utfordringer: Ikke kommuner å sammenligne med : kun 3 kommuner bruker undersøkelse Undersøkelsen er for sosialtjeneste…

14 Brukerundersøkelse – NAV høst 2014 hovedspørsmål

15 Spørsmål om veiledningen

16 Spørsmål om organisering og ventetid

17 Gjennomsnittlig score av alle 16 spørmål/påstander

18 Antall ganger kontakt med NAV kontoret de siste seks måneder ( % av alle)
N = 429 i 2013 og 170 i 2014

19 Videre oppfølging av resultatet i brukerundersøkelsene
Tiltaksplan med særlige fokusområder i hver virksomhet Brukere, pårørende og ansatte involveres i å finne forbedringstiltak Ny undersøkelse i 2015


Laste ned ppt "Brukerundersøkelser - resultat"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google