Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fjes til Fjes innsamling Røde Kors

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fjes til Fjes innsamling Røde Kors"— Utskrift av presentasjonen:

1 Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Øystein Sollien Salgsleder Øst og fungerende Seksjonsleder Feltsalg

2 Historikk 2005 – 0/år 2007 – 1k 2012 – 10k 2016 – 30k 2005- Oppstart Rekrutteringsenheten. Unge folk, høyt under taket, støy i gangene og tillit bygges internt. Stand butikk og Kjøpesenter, D2D bedrift. Prøv og feil. Noe bra og noe dårlig. Stein på stein. 2011 – Feltsalg – Egen seksjon og struktur. Seksjonsleder, salgsleder, koordinator. 2016 – 286 ansatte – 5 salgsledere – nye givere. Fra papir til Ipads.

3 Fundraiseren God rekruttering er alt! Og arbeidsmiljø er resten.
Fundraiser i Røde Kors Det viktigste man har i denne bransjen er solide fundraisere. Hvis de trives med hverandre, tror på produktet og ivaretas – blir de lenge og utvikles. Teamledere, koordinatorer og salgsledere. Slik er man med på å utvikle sin egen arbeidsplass. Nøkkelfaktorer: Klare mål, rutiner og forventningsavklaring – Etikk og taushetserklæring, Code of Conduct, HMS, IKT regler, tydelige kontrakter og arbeidsbeskrivelser. En aktuell organisasjon God opplæring. Grunnopplæring, elektronisk repetisjon, salgsteknikk, fagbrifer, førstehjelpskurs, work shops, individuell oppfølging Ansvarliggjøring, eierskap Trygghet i arb.forholdet – Faste stillinger etter 6 mnd. Bygge salgskultur – Facebook, flere team, verdsett det lille ekstra, positiv psykologi

4 Kvantitet vs. kvalitet Ett evig dilemma og man kan ikke kun fokusere på det ene. Vi jobber med mennesker som skal jobbe med mennesker, talspersoner, kollegaer, venner og medlemmer. Kvalitet og fokus på verdig fremtoning, må gå sammen med salgsmål og driv mot stadig flere givere. Flere måter å gjøre dette på. Vi velger vekk arenaer der kvaliteten er begrenset, men tracker viktige indikatorer, følger opp og gjør ansvarlig hver enkelt. Sunt eierskap og ansvarlig frihet. Teamledere er viktige. Analyse, rapportering og oppfølging av kvalitet er en betydelig del av virksomheten som ligger utenfor seksjonen som jobber med selve salget. God dialog, felles kontorer og gjensidig forståelse fremmer beste resultat.

5 Vi blir flere - Verdien av å snakke sammen
Inhouse forum Rotasjonsplan for Gate i Øst og Vest Code of Conduct Jevnlige møter Åpen dialog om planer og ønsker Gode ideer og felles erfaringer Gjensidig forståelse Koordinering Vi lever av samme marked og er tjent med god dialog på tvers for å avdekke ukultur, kommunisere klager som går til feil organisasjon samt enes om ett sett med Best practise kjøreregler. Dette fungerer fint, men det er utfordrende med ett stadig voksende antall kommersielle aktører som verver for stadig flere organisasjoner.

6 Fremtiden Relativt utholdent marked
Viktig å behandle ansatte skikkelig Respekt for markedet Respekt for «konkurrenter» – snakk opp, ikke ned! Kvalitet gir fremtid. Vi er bekymret for økt press på markedet, spesielt fra flere mindre kommersielle aktører som konkurrerer på pris. Det vil være uheldig om tendensen går imot svakere stillingsvern og skjerpede salgskrav. Vi er ansvarlige for en generasjon med deltidsansatte unge som om få år blir vår kjernegruppe som faste givere, frivillige og bedriftsledere. Våre fundraisere, gateambassadører, prosjektpartnere, selgere, promotører osv. er verdens mest oppegående gruppe på sosiale medier, de har store kontaktflater, de bryr seg om rett og galt - og viktigst av alt; de er våre kollegaer og fortjener respekt og behandling på linje med alle oss andre. Sørg for at de får eierskap til det som er bra og at de går videre i livet med økt respekt og forståelse for arbeidet som gjøres av frivillige og ansatte i alle aktive organisasjoner. Takk for meg.


Laste ned ppt "Fjes til Fjes innsamling Røde Kors"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google