LIVE_LIFE Gruppe 2, IKT og KUNST.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Advertisements

BILDE SOM TEKST Nytt undervisningsprogram på Rogaland Kunstmuseum.
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Substitutor tegn en forklaring med hjelp av mentale rom
Fra ord til liv Mars 2011.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. ”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut” Galaterne 6.
Et pilotprosjekt med digital kunstformidling i den videregående skole
22 tips for den faglitterære forfatteren
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Teknisk løsning av Bernt Rygg.
Studie forberedende formgivingsfag
Bildekomposisjon.
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
VANN LOKALT OG GLOBALT.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Hva er aktivitet og deltakelse?
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Fra ord til liv desember 2008 " Men la din vilje skje, ikke min " (Lk. 22,42)
Hvem er Jesus?.
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Aboriginere Et urfolk i Australia.
estetiske virkemidler
Noen illustrasjoner til Svebaks foredrag (NB
Egyptisk kunst og arkitektur
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Kunsten å lese skjønnlitteratur
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
I dag snakker vi om: Brukergrensesnitt med kvalitet Bruksegenskaper Normans 7 stadier Testing med papirprototyp.
Høgskolen i Oslo Litt om LMS. Hva er et LMS? l Et internettbasert, brukeravgrenset system for elektronisk kommunikasjon, publisering av elektroniske filer.
En beskrivelse av IKT i skolen Sett fra en lærers ståsted
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
1 ”Blandet drops” IKT og utfordringer for barnehagemyndighet i kommunen.
Fra ord til liv April 2010.
Fra ord til liv Februar 2010.
Kapittel 2: Episk diktning
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
OPERAPROSJEKTET. Den pedagogiske lederrollen Hvordan operaprosjektet kan påvirke den Må ta ansvar og kunne deligere ansvar Gruppeprosesser og samarbeid.
OM INNOVASJON I OMSORG ”Utrede muligheter og foreslå nye innovative grep og løsninger for å møte framtidas omsorgsutfordringer” Utvalgsleder Kåre Hagen:
Samordning, arkitektur, PKI Hva skjer? Endre Grøtnes, Statskonsult
Redd Barna og Sinna mann
BlindernLive Anders Evenstuen Henrik Wingerei Jon Torstein Dalen Øyvind Hoff Midtbø.
1 Prototyping: verktøy og teknikker u Årsaker til å lage en prototyp u Konsekvenser for prototypen u ”Lag og kast” vs. evolusjonær utvikling u Horisontale.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kroppen som Gud har villet
Kunst og håndverk Maleri.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Exfac for historieprogrammet Gruppeundervisning våren 2005
Learning by tablet Kan bruken av tablet endelig gi oss mulighet for en papirløs verden?
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Kap. 9 – Computer Intelligence How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Fagkveld om psykisk helse «GOD PSYKISK HELSE MED KRONISK SYKDOM» Hva er psykisk helse? Livskvalitet og kronisk sykdom Tankens kraft – tanker, følelser,
1 Kan det finnes gode argumenter for at Gud eksisterer?
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kap. 4 – Cases of Formalization How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A.
Kap. 4 – Cases of Formalization
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Identitet handler om hva du tror er den dypeste og mest virkelige virkeligheten, om hvem eller hva som beskriver denne virkeligheten, hvordan du forholder.
Kap. 4 – Cases of Formalization
Hva er et menneske? Å tro at «menneskets hensikt er å arbeide» får andre konsekvenser for livet, enn å tenke at «menneskets hensikt er å bygge gode relasjoner»
Skapelse og evolusjon – hvordan gå inn i disse spørsmålene når eieres og ansattes og foreldres syn spriker? Espen Ottosen.
Obs. Denne presentasjonen er ikke ment å vises til barna
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Utskrift av presentasjonen:

LIVE_LIFE Gruppe 2, IKT og KUNST

Gruppe 2 Nina Lundberg 24 år Studerer arkeologi

Gruppe 2 Magnus Nordseth 24 år Studerer elektronikk

Gruppe 2 Liliana Martinez 32 år Studerer engelsk

Gruppe 2 Kjetil Jørgensen 25 år Studerer datateknikk

Oppgaven Tar utgangspunkt i Espen Gangviks LIVE_LIFE Utrede og implementere hardwareplattform Utrede og implementere en softwareplattform Foreslå motiv Med fokus på bruk av tid som virkemiddel, sette det kunstneriske uttrykket inn i et kunsthistorisk perspektiv

Kriterier for valg av hardware Hyllevare Små fysiske dimensjoner Tilgjengelighet av utviklingsverktøy Pris Leveringstid

Vurderte løsninger Cyrix GX1-300Mhz 128 MB RAM 6.5” LCD 185 x 135 x 36mm Pris 9800,- eks mva

Vurderte løsninger MiniITX hovedkort 17” LCD skjerm Bygge selv Prisoverslag 6000,-

Vurderte løsninger mARMalade Utviklingskit ARM 720 T, 75 MHz 16 MB RAM 7.8” LCD Pris ca. 3000,-

Valgt hardware mARMalade Pris Størrelse Utviklingsverktøy Leveringstid Espen Gangvik

Software Linux uClibc busybox Toolchain for krysskompilering Utvikler på x86 Kompilerer for arm arkitektur

Grafikkbibliotek DirectFB Problematisk For demonstrasjon Tynt abstraksjonslag Støtte for enkle grafikkoperasjoner Velegnet for embedded linux Problematisk For demonstrasjon Skriver rett på framebuffer

Arbeidsflyt x86 arm emacs arm-uclibc-gcc test RS232 minicom lrz

Laboppsett

Montering / Innramming Fra siden Forfra

Motiv for LIVE_LIFE LIVE_LIFE er et skjermbasert prosjekt som viser animert grafikk med en tilnærmet umerkelig fremdrift i tid. Geometriske grunnformer som over lang tid endrer karakter og form. Bilder som lever sitt eget liv i sitt eget tempo uberørt av omgivelser og utenforstående fysiske og mentale prosesser. Et animert stilleben. Et ”bilde” kan ha en syklus så lang som ønskelig.

Geometriske grunnformer som over lang tid endrer karakter og form

Diatomer - motivasjon levende eksisterer i ‘sin egen verden’ geometrisk regelmessighet former - vakre og spennende i sin enkelhet alltid variasjon i form og farge livssyklus - kort og forutsigbar kan brukes som 'byggeklosser' i mer kompliserte og uforutsigbare formasjoner

Historie

encellede eukariotiske pigmenterte fotosyntetiske finnes på fuktige overflater eller undervannsflater

Menneskeskapt diatomarrangement

Naturlig diatomarrangement

Formasjoner

Implementasjon

Krav til realiseringen av motivet motivet skulle realiseres som programvare plattformuavhengig - skulle virke på for øyeblikket ukjent maskinvare til hvilken grad skal vi holde oss til virkeligheten? hvor mange detaljer skal det være (estetiske og tekniske rammer ) ? http://home.online.no/~ltiana

LIVE_LIFE og Tid LIVE_LIFE er et skjermbasert prosjekt som viser animert grafikk med en tilnærmet umerkelig fremdrift i tid. Geometriske grunnformer som over lang tid endrer karakter og form. Bilder som lever sitt eget liv i sitt eget tempo uberørt av omgivelser og utenforstående fysiske og mentale prosesser. Et animert stilleben. Et ”bilde” kan ha en syklus så lang som ønskelig. Betrakteren kan, i hvert fall teoretisk, gjennom et helt liv følge en parallell progresjon i et LIVE_LIFE bilde.

Emner som vil bli forsøkt belyst tid som filosofisk tema oppfattelsen av tid i ulike kulturer til ulike tider hvordan man har målt tid ved hjelp av forskjellige typer kalendrer og klokker hvordan tid har blitt fremstilt i kunsten (maleri) elektronisk kunst

Syklisk og lineær tid Opplevd og målt tid Drømmetid Menneskets forhold til klokka

Tid i dag oppfatter tida som lineær og historisk alle kan klokka tiden som en viktig struktureringsfaktor for folk effektivitet har blitt en form for mål på om det vi gjør er bra nok stress

Tid og kunst personifisering av tiden – den greske guden Kronos

Livets gang

Vanitas symbolikk

Tid som øyeblikk

Tid som bevegelse

Elektronisk kunst - kunstuttrykk som produseres eller vises ved hjelp av elektroniske medier mulighet for faktisk bevegelse kjøre videoer manipulere gjenstander til å bevege seg kombinere bilde med lyd. interaktive kunstverk hvor kunstverket blir til ut i fra hvordan betrakteren beveger seg i rommet, hva han trykker på, hva han sier o.s.v. Kunstneren kan styre store deler av prosessen på forhånd og vite noenlunde hva som vil skje, eller man kan la det hele utfolde seg mer tilfeldig

Installasjon: Bill Viola. The Crossing

Dataskulptur: William Latham The Evolution of Form