- en eksplorativ undersøkelse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Advertisements

Fra prøving og feiling til
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Et prosjekt finansiert av Regionalt kompetansesenter
Etikkutvalg for fagskolen
Fra prøving og feiling til
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
HYPOTESE Det skal vær mulig å komme seg fra A til B uten problemer innenfor gitte tidsfrister, ved hjelp av kollektiv transport.
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Ingeniørfaglig innføringsemne Evaluering av gjennomføring høsten 2011 ved HiG, HiOF, HiBu, HiVe og UiA Førstelektor Fred Johansen, HiG.
Skrivetrening Profesjonsstudiet (1.-3. semester)
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Tron E. Ingebrigtsen (BSc, BEc)
Hva trenger jeg av data, og hvordan skal jeg innhente disse?
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Meta-analyse Frode Svartdal UiTø April 2014 © Frode Svartdal.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Hva vi skal se på Prosjekt og prosjektfaser Oppgaveskriving
Sesjon 3: Organisasjonslæring
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Elever som forskere i naturfag – med wiki
SAMFUNNSVITENSKAPELIGE PROBLEMSTILLINGER
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag Gruppearbeid eller.
Prosjekt og forskningsrapport

Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
Aggression Replacement Training
KUNNSKAPSBASERT PRAKSIS
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Om å disponere masteroppgaver i forvaltningsinformatikk
Om å disponere masteroppgaver
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Skrive masteroppgave: Valg av emne, vinkling og problemstilling
Problemstillinger og metodebruk i utvalgt masteroppgave
1 EiT 2006/ Eksperter i Team Medisinsk Teknologi og Samfunnet Rapportskriving Prosjektrapport.
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
RFID på Deichmanske bibliotek
Forskning – 3 grupper (OECD 1981) Grunnforskning Originale undersøkelser som har til hensikt å skape ny kunnskap og forståelse Karakteriseres ved at den.
Skrive masteroppgave (1): Valg av emne, vinkling og problemstilling
Hovedoppgaveforberedende seminar
Oppgaveskolen -V07_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2007 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger – hva er behovene ?
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
Oppgaveskolen -V06_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2006 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger Leseliste – litteratur.
Forskningsopplegg og metoder
Oppgave i) Til 4. oktober: i) eller ii) Til 1. november: iii) i)Gjør rede for Connels begrep om ”hegemonisk maskulinitet” og Whiteheads begrep om ”The.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Introduksjon til øving 3
5 Handlingsplan kort sikt 6 Måling, oppfølging, sikre effekt
Hvordan skrive en oppgave: Innledning: skrives helt til slutt.- hva skal jeg gjøre. Problemstilling: Hva skal jeg undersøke og kanskje litt om hvorfor;
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Å drøfte Å drøfte er å diskutere – med seg selv. Diskusjonen skal foregå med argumenter. Gå alltid fra det generelle til det spesielle. Et argument er.
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag/obligatoriske kurs.
Arbeidet med prosjektskissen
Prosjektoppgaven.
Problemstillinger og metodebruk i utvalgt masteroppgave
Oppgaveskolen 2005 Introduksjon
Problemstillinger og metodebruk i utvalgt masteroppgave
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Ашық сабақ Тақырыбы: Отан туралы М.Мақатаев
Бейшева Ментай Идрисовна
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Gjennomgang før eksamen
Utskrift av presentasjonen:

- en eksplorativ undersøkelse Norske Internett-bedrifters Internasjonaliseringsprosess - en eksplorativ undersøkelse Diplomoppgave ved Handelshøyskolen BI, Sandvika 1. September 2001 Selvstendig utarbeidet som en del av siviløkonomstudiet: Geir Arne Nordengen 0257436 Sverre Krog 0256950 Morten Trippestad 0257445 “Diplomoppgaven er gjennomført som en del av studiet ved Handelshøyskolen BI, Sandvika. Dette innebærer dog ikke at Handelshøyskolen går god for metodene, resultatene eller konklusjonene”.

Her forklarer vi problemstillingen og gir en oversikt over oppgaven Del I Innledning Her forklarer vi problemstillingen og gir en oversikt over oppgaven

Del II Internett-bransjen Denne delen gir en innføring i Internett-bransjen

Del III Internasjonaliseringsteori Teoridelen gir en innføring i de tre grunnleggende teoriene i undersøkelsen

Del IV Metode Metodedelen gir en oversikt over hvordan undersøkelsen gjennomføres i praksis

Del V Presentasjon av bedriftene Her beskrives bedriftene og hvordan de ble valgt

I analysedelen sammenlignes resultatene i undersøkelsen med teorien Del VI Analyse I analysedelen sammenlignes resultatene i undersøkelsen med teorien

I diskusjonsdelen drøftes resultatene i undersøkelsen Del VII Diskusjon I diskusjonsdelen drøftes resultatene i undersøkelsen

Del VIII Konklusjon I Konklusjonsdelen oppsummeres resultatene fra undersøkelsen, og vi trekker trådene tilbake til problemstillingen

Kilder Kildene er utarbeidet i henhold til retningslinjene gitt av biblioteket ved Handelshøyskolen BI

Vedlegg Vedlegg 1: Brev til intervjuobjektene Vedlegg 2: Intervjuguide til intervjuobjektet Vedlegg 3: Intervjuguide til intervjuerne Vedlegg 4: Hype-kurven av Gartner Group