Signatur 3.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

Kapittel 2 Språkdebatt og språkpolitikk 1830–1900
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Å gi rammer som støtte for elevenes skriving
FOKUS. MENNESKE OG SAMFUNN
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Matematikk for yrkesfag
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Litteraturhistorie oversikt.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
1 Tema Vg1, kap 2.
Alt henger sammen her også, gitt!
Faginformasjon om programfagene for
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
Kurs i Oslo 11. september 08 Åse Lill Kimestad
Skriftspråk og talemål
Eksamen i muntlig norsk
Kompetent muntlighet i det nye norskfaget
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Læreplanen sier at eleven skal kunne
Tradisjonsbevisst og nyskapende Nyskrevet for revisjonen.
Bokpresentasjon Oslo.
Kunnskapsløftet Den digitale dimensjonen i læreplanen for norskfaget.
TIDSLINJER 1.
Læreplanen Historie Vg2.
Oversikt læreplan norsk Vg2 SF
«Raskt til kjernen av fagstoffet»
Tro og tanke Komponenter Lærebok Gratis digital elevressurs
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Kapittel 2 Språkdebatt og språkpolitikk 1830–1900
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Signatur 3.
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
1 Teknisk regelverk Vedlikehold Felles bestemmelser Magne Nordgård, Jernbaneverket Infrastruktur teknikk, Elkraft September 2003.
Litteraturhistorie
Gilbert Engelsk 5. – 7. trinn, spesialundervisning ungdomstrinnet.
Kap 8: Litterære utviklingsliner
Informasjonsmøte om opplæring i samisk, Bodø, Læreplaner i samisk etter LK06 - S Innhold Nivåbasering Vurdering.
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
Digital mappevurdering - eller? IKT og MAPPEVURDERING Anne Anne Fængsrud
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
In Use Engelsk for unge og voksne
CyberBook as CyberBook er et forlag for digitale læremidler.
Komponenter i Saga en grunnbok pr. årstrinn en lesebok pr. årstrinn digitalbok nettside lærerveiledning digital og papir grammatikkbok 8-10.
LNU: Teksttyper versus sjangere Bente Heian Utdanningsdirektoratet.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
I samme verden Revidert 2013 Bilde inn. Tre integrerende grep Det religiøse livet som inngang til det sentrale Etikk framhevet som et gjennomgående.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Retorikk og skriving. Begrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
Kapittel 1 Retorikk og muntlig kommunikasjon. Mål Kjenne til og bruke prinsipper og begreper fra retorikken i arbeidet med å planlegge og utforme muntlige.
Revidert læreplan – revisjon av lærebøker. Revisjon av læreplanen Ny plan HF1: H-16; HF2: H-17 ”For omfattende og kompleks” Statsråd Røe Isaksen: Mer.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Panorama Vg1 Kapittel 5: Språket før og no De nordiske språkene Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne -gjøre greie for likheter.
Panorama Vg1 Kapittel 9 Norrønt og moderne norsk Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne -gjøre greie for likheter og forskjeller.
Repetisjon av norrønt: språk, litteratur og kilder
Samfunnsfag.
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Ny vri Kany, Lene og Mona.
SiriLundinKeller-ILS-Universitetet i Oslo
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Kapittel 14: Tale og lytte
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Revidert læreplan i engelsk
NORSK LITTERATURHISTORIE
Panorama Vg2 Tendenser og faser 1700-tallet: Språklige forhold
: Språklige forhold Panorama Vg3 Tendenser og faser
Kapittel 1 Retorikk og muntlig kommunikasjon.
Utskrift av presentasjonen:

Signatur 3

Komponentene - Papir Digitalt studiebok og tekstsamling for brett nettsted lærerressurs på nettstedet

Kapitlene i Signatur 3 8. Litteratur Lær lettere Norrøn litteratur Folkediktning Renessansen Barokken Opplysningstiden Romantikken Forestillingen om det norske Litteraturen fra 1850-1900 Litteraturen fra 1900-1945 Litteraturen fra 1945-1980 Litteraturen fra 1980-i dag 9. Arbeidet med fordypningsoppgaven Lær lettere Retorikk og skriving Digitale medier Retorikk og muntlig kommunikasjon Talemål Norrønt og moderne norsk Nordiske språk

Revisjon av forrige verk: Håndbok til eksamen Mer oversiktlig litteraturkapittel med tidslinjer og nøkkelord i tekstbokser Modelltekster til bruk i egen skriving Oppslagsdel (rettskriving, kommaregler, viktige faguttrykk) Kapitlet om retorikk omarbeida

Nye oppgaver i studieboka Hvert kapittel har førlesingsoppgaver med utgangspunkt i illustrasjon Oppsummeringsoppgaver undervegs/ til slutt i kapitlet Muntlige og skriftlige oppgaver bakerst i kapitlet Mange nye illustrasjoner

Om tekstsamlinga Nært knyttet til studieboka Mange nye tekster og oppgaver Noen av kompetansemålene fra læreplanen om litteratur behandles spesielt der Mange sentrale tekster som omtales i studieboka vil også være å finne i tekstsamlinga. Kapittelinndeling speiler dels kapittel inndeling ai sb

Utfordringa Hvordan gjøre påbyggerne best mulig rustet til skriftlig eksamen i mai? Signatur 3 kap 2 «Retorikk og skriving» er bygd opp for å møte denne utfordringa. Det tøffeste året av alle i vgo Ufattelig tidspress; 10 måneder. Er det mulig å utvikle gode skriveferdigheter på en vinter? Mange trenger tett oppfølging

Oppskrift på retorisk analyse

Modelltekst som følger oppskrifta