Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Nettstedet – struktur.
Et digitalt læremiddel i matematikk for 8.–10. klasse.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Med forskning på timeplanen
4ªsesión 7 y 8 de abril 2011 Formación continua Proyecto piloto Español como lengua extranjera en la escuela primaria 4. samling Forsøk med fremmedspråk.
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Læring, kunnskap, formidling Prosjekt moderne kunsthistorie Fagerlia videregående skole KUNSTHISTORIE.COM Prosjekt moderne kunsthistorie Fagwiki som læringsarena.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Velkommen til opplæring- en ny start!
Veiledet lesing Mørkved skole
L97 - Informasjonsteknologi ”Opplæringa skal medverke til at elevane utviklar kunnskap om, innsikt i og holdningar til utviklinga av informasjonssamfunnet.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
Veiledning av studenter
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Fag / tema Matematikk Trinn 1.klasse
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Høgskolen i Oslo Den flerkulturelle skolen: Internettsøk – oppøve bevissthet rundt ulike søkeord Introduksjon til nettsøk og kildekritikk for KRL-studentene.
Kildekritikk A04 – V2006 Fagenhet for IKT. Nettressurser - kildekritikk På Internett kan hvem som helst publisere nær sagt hva som helst –Side om side.
FOU prosjekt ved Sjøkrigsskolen
PBL - PROSJEKT.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Dialoggruppe™ Metode i reflekterende lytting. Dialoggruppe™ En metode med fokus på å lytte En metode for forståelse og likeverdighet En metode for åpenhet.
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
LEKNE ELEVER og MORALSKE LÆRERE ? INTERNETT som ETISK (og pedagogisk) UTFORDRING.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Tankekart og læringstrategi
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Gen og arv.
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Kunnskapsfokusering og elevsentrering EKH/RE 05/06
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
VURDERING I KUNNSKAPSLØFTET
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Didaktikk: teori om undervisning og evt. anvisning for undervisning
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Om TPO: Utdrag fra artikkel Berit Bratholm:
Basert på Brandsford et. Al   Hva vet vi på grunnlag av nyere forskning samlet sett?  Tre nøkkelaspekter ved læring og undervisning:  Elevsentrering.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Et satsingsområde for Rauma kommune og Åndalsnes barneskole fra og med høste  Vi skal skoleres og lære oss.
Koding i skolen = fremtidens skole
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Gruppelederopplæring Nord-Troms oktober 2008
Ny vri Kany, Lene og Mona.
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen

Fagfornyelsen Vi skal fornye læreplanene ved å gjøre dem mer relevante for framtiden. Fagene skal få mer relevant innhold, tydeligere prioriteringer.
Som ble fylt med programmering
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
Utskrift av presentasjonen:

Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering

Applikasjonen La oss gå til nettstedet (går gjennom metoder og prosesser underveis)

Undervisningsopplegget Kunnskapsmål Elevene skal i undervisningen tilegne seg kunnskap om emnet arv og miljø. De skal få kjennskap til sentrale prosesser, for eksempel celledeling, og viktige begreper som gener, arv, kromosomer og miljø.

Undervisningsopplegget Holdningsmål Elevene skal lære seg å bruke kilder på en fornuftig og kritisk måte. Elevene skal få innsikt i etiske dilemmaer innen emnet arv og miljø, for eksempel kloning og genmanipulering.

Undervisningsopplegget Ferdighetsmål Oppøve ferdigheter innen bruk av IKT som hjelpemiddel i skolehverdagen, for eksempel ved bruk av tekstbehandling og internett. De skal også lære seg fornuftige søkemetoder og oppøve et kildekritisk blikk.

Målsetting Bidra til økt forståelse av sentrale emner innen Arv og miljø gjennom aktiv søken etter informasjon ved hjelp av informasjonsteknologi.

Målsetting Nettstedet blir utviklet for å dekke behovet for oppdatert kunnskap uten store investeringer på den enkelte skole. I tillegg vil nettstedet bidra til økt tilpasning av undervisningen i den enkelte klasse.

Evaluering Har oppnådd de målene vi satte på en, etter vår vurdering, tilfredsstillende måte. Tilbakemeldingene fra elevene bekrefter vår design og programidé.