Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Advertisements

Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Pårørendetilbud ved lett traumatisk hjerneskade
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
| 1 Rammer for god utdanningskvalitet ? Om NOKUTs kriterier og akkrediteringer Prosjektleder for revidering av NOKUTs forskrift, s eniorrådgiver.
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Brasil bilde 1 Presentasjon:
KOMPETENTE MEDARBEIDERE NØKKELEN TIL SUKSESS
Strategiske partnerskap med institusjoner i sør – Erfaringer og utfordringer Marit Egner, Forskningsadministrativ avdeling.
Erasmus + Aktiv Ungdom. Hva er Erasmus+? • Et nytt program for perioden • Bygger på erfaringer fra LLP, Aktiv Ungdom og andre internasjonale.
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Strategisk: Langvarig Målrettet Partnerskap: Fellesskap rundt felles mål Gjensidig nytte – kommer alle partnere til gode.
HVA STYRER TILDELING AV PLASS I SYKEHJEM?
Hvordan sikre relevante og levedyktige prosjekt?
The Rotary Foundation (TRF) PETS i D2250 Grete Sæbøe 9. mars 2013 District Rotary Foundation Seminar.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
”Litt bedre i dag enn i går”
1 Veien mot målet: Bakgrunn Mål for oppgaven Litt teori Funn Forslag til forbedring EiT – Jenter og Data – Gruppe 3.
Det grenseløse oppdraget Kan et godt samarbeid bidra til å løse Oppdraget? Mette Nord, Fagforbundets arbeidsutvalg 13.mars.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Regionale satsinger i EUs 7. rammeprogram Sverre Sogge Norges forskningsråd.
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Kittil Skogen - Prosjektkontoret i Telenor Nordic
1 UNG i Europa EUs program for ikke-formell læring Hva kan Dere bruke UNG i Europa til?
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Organisering og arbeidet i kommunene
Arbeids og strategiprogram Vedtas på Landsmøtet.
Resultater etter KBLs opplæring i husleieloven og forvaltningsloven
Mål for ungdomsfeltet av Erasmus+ ►Forbedre ungdommenes nøkkelkompetanser ►Styrke ungdoms deltakelse i demokratiet ►Aktivt medborgerskap.
Mål for ungdomsfeltet Styrke ungdoms deltakelse i demokratiet Aktivt medborgerskap Utfylle ungdomspolitiske vedtak Styrke samarbeid mellom ungdomsfeltet.
Husbankens boligsosiale utviklingsprogram
Kulturvertskap Organisering Prosjektdeltagere Økonomi Innhold Målsetting Møteplan Oppgaver frem til neste samling.
Synliggjøring og kvalitetssikring av UH-bibliotekene i ny mål-struktur og ved budsjett-rapportering til departementet Stabsdirektør Hans Martin Fagerli,
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
Horten vidergående skole
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Nettverk for læring og utvikling Unni Vere Midthassel Senter for atferdsforskning.
Fagsamling Prosjekt barn og unge i Hedmark
Veileder for risikovurdering
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
BIBLIOTEKSTRATEGI FOR BUSKERUD BLI KJENT MED FYLKESBIBLIOTEKET, 15. JANUAR 2015.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Levanger kommune Vårt styringssystem - Dialogseminar Åre 14. mars Kommunalsjef Alf Birger Haugnes 1 Vårt styringssystem Hensiktsmessig? Hvordan.
Søknadsrunde Oktober 2005 Forskningsbasert kompetansemegling.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Modellkommunene Hva er unikt?
WayBack 1 WayBack er en bro tilbake til samfunnet.
Lærerutdanning Spesialisering, arbeidsdeling og samarbeid Frode Hauge.
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Kriterier for myndighetsrelatert innsats Kandidat navn/virksomhet: Vurderingskriterier Poeng skala Kommentar/ referanse Tilrettelegging og nettverksbygging.
Erasmus + - Mobilitetsprosjekter for barnehager og skoler Gaëlle Bozec Oslo
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
- På vei mot universitet1 ”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering” - implementere nHS i organisasjonen Leif Aage Eilertsen Prosjektledersamling, Oslo.
SKOLEKONKURRANSE ET PEDAGOGISK PERSPEKTIV PÅ SKOLEKONKURRANSE Vibeke Steenstrup.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør SHP-konferansen, Hamar
Regions of Knowledge i EUs 7. rammeprogram
Internasjonalisering
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
Miljøperspektivet i FNs bærekraftsmål
? Innhold i program WOW Statlige tiltak og tjenester Kommunale
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Utskrift av presentasjonen:

Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations

Søknad KA105 - Youth mobility

Prosjektene vil bli vurdert ut fra følgende kriterier: • Prosjektets relevans (maksimalt 30 poeng) • Kvaliteten på prosjektets utforming og gjennomføring (maksimalt 40 poeng) • Resultater og ringvirkninger (maksimalt 30 poeng)

Prosjektets relevans (maksimalt 30 poeng) § Hvor relevant er søknaden i forhold til: - mål og prioriteringer for mobilitetsprosjekt (se "What are the aims of a mobility project" side 33 i PG)? - behovene og målsetningene til de deltakende organisasjoner og/eller individuelle deltakere? § I hvilken grad vil prosjektet kunne: - tilby deltakerne læringsutbytte av høy kvalitet? - styrke organisasjonene som deltar, spesielt den internasjonale delen av virksomheten? § I hvilken grad involverer prosjektet ungdom med færre muligheter?

Kvaliteten på prosjektets utforming og gjennomføring (maksimalt 40 poeng) § Er alle faser av prosjektet omtalt klart og forståelig, beskrevet fullstendig og har god kvalitet (forberedelsesfase, gjennomføring av mobilitetsaktivitetene og oppfølgingsfase)? § Er det samsvar mellom målene for prosjektet og aktivitetene som er beskrevet? § Hvordan er kvaliteten på de praktiske elementene, prosjektstyringen og støttefunksjonene i prosjektet? § Hvordan er kvaliteten på forberedelsene av deltakerne? § Hvordan er kvaliteten på metodene som skal brukes i prosjektet? Er de basert på ikke-formelle og deltakende læringsmetoder? Medvirker ungdommene aktivt i alle faser av prosjektet? § Er det lagt hensiktsmessige planer for hvordan det skal jobbes med å anerkjenne læringen som skjer i prosjektet og hvordan man skal bruke Youthpass? § Er det valgt hensiktsmessige tiltak for å velge ut/involvere deltakere til/i prosjektet? · Hvordan er kvaliteten på samarbeidet og kommunikasjonen mellom partnerne (og evt. andre involverte)?

Resultater og ringvirkninger (maksimalt 30 poeng) § Er det valgt gode tiltak for å evaluere resultatene av prosjektet? § Hva slags påvirkning kan prosjektet potensielt få på: - deltakere og organisasjoner (i løpet av og etter prosjektets varighet)? - samfunnet ellers (lokalt, regionalt, nasjonalt og/eller på europeisk nivå)? § Er det valgt hensiktsmessige tiltak for å spre resultatene av prosjektet internt og eksternt?

En søknad må få minst 60 av 100 poeng totalt for å kunne innvilges støtte. I tillegg må den oppnå minst halvparten av mulige poeng i hver av kategoriene (f.eks. minst 15 poeng i kategorien «Prosjektets relevans»). Dersom man får over 60 poeng totalt, men under halvparten i en av kategoriene vil søknaden avslås.