TVO media pedagogisk opplegg og tv-produksjon www. Tilopp.no Tink Design webdesign og 3D-animasjoner Digitalhjelp drift og oppdatering av webserver ToRaTeam.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Forventninger og videre arbeid…...
Gjennomføring i videregående opplæring høst 2013 Foto: Bjarne Eriksen.
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
Hva er NDLA? Initiativ fra fylkeskommunene Hensikt:
NyGIV Hvordan kan NyGIV bidra til at flere gjennomfører videregående opplæring? Sheila Benestad, prosjektleder Overgangsprosjektet i Vest-Agder.
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Prøvebanken Per Kristian Larsen, Vurdering 2
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Digitale læringsressurser i skolen
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Gratis digitale læremidler for videregående skole
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Hvordan skal vi få fler til å velge samiske fag i videregående opplæring?
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Øving 6: Med utgangspunkt i Internett/Web teknologi skal vi se på hvordan vi kan opprette nye foretningsmodeller. Vi skal ta utgangspunkt i lærebok-produksjon.
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett.
Kort om Hapro Bakgrunn for prosjektet Samarbeidsavtalen  Samarbeid på systemnivå  Samarbeid på individnivå Metode/læringsmapper.
Arbeider for medlemmenes lønns- og arbeidsforhold Utdanningspolitikk Vektlegger profesjonen/yrkesutøvelsen – Medfører kobling utdanningspolitikk og tradisjonell.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Forside/oversikt Fag / tema Sosial kompetanse, Norsk og KRL Trinn
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Borre ungdomsskole
Programfag til valg Et individuelt tilpasset opplegg.
Veien til egen bolig – ungdom og personlig økonomi
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Fellesmøte – mandag Oppdatering – OTH-prosjektet –Begrepsinnlæring (Solveig) –Digitale mapper – arbeidsmappe – sluttmappe (Åshild) –Skriverammer.
LK06 – fra ord til handling Prosjekt Åfjord vgs/Rissa vgs
Hovedmålsetninger:  Forebygge psykiske problem hos ungdom  Utfordre unges holdninger og deres fordommer overfor psykisk helse og psykiske problemer.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Vurdering; Hvem, hva hvorfor
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
ARBEIDSLIVSFAGET Hensyn til variasjon mellom elevene Bedre motivasjon til flere 5 kommuner 2009/10 –Imponerende evne og vilje til å bidra i nybrottsarbeid.
FRAVÆRSFØRING AV LÆRERE. Elevene uttrykker frustrasjon over: –Lærere som ikke møter opp –Lærere som forlater undervisningen –Lærere som møter opp for.
Temamøte Skole 2. februar 2009 Velkommen !. Skolen og grenda.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Hvem er Aksjon helsefagarbeider? Hvorfor? Hva gjør vi?
Maria Tindberg.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
CyberBook as CyberBook er et forlag for digitale læremidler.
Utviklet av pedagoger i
Prosjekt til fordypning Østlandssamarbeidet 11. februar 1Prosjekt til fordypning.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Ungdomstrinn i utvikling Om den nasjonale satsingen og arbeidet ved vår skole.
Johannes Læringssenter  Barnehage  Grunnskole barn/ungdom  Grunnskole voksne  Spesialundervisning  Norskopplæring  Introduksjonsprogram  Undervisning.
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Hvorfor iPad i grunnskoleopplæringen?
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Nasjonale prøver Sandved skole
Fagforbundet Vest-Agder
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Velkommen til Apalløkka
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Fylkesrådsleder Alf Daniel Moen Stiklestadkonferansen 2008
Valgfaget design og redesign
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

TVO media pedagogisk opplegg og tv-produksjon www. Tilopp.no Tink Design webdesign og 3D-animasjoner Digitalhjelp drift og oppdatering av webserver ToRaTeam kvalitetssikring, prosjektering, dokumentasjon Med digitale læremidler inn i fremtiden inn i fremtiden

Et pedagogisk konsept for digital, tilpasset opplæring. www. Tilopp.no Opplæringen er temabasert og pedagogisk tilrettelagt av erfarne lektorer. Konseptet tar utgangspunkt i ungdommens ”You Tube”– og ”My Space”kompetanse m.m. Web-tv, video, undervisningssituasjon lærer/elev, 3D-animasjoner pedagogisk gjennomgang og løsning av et spesifikk tema. Max 3 minutter. Ide’

Mål for konseptet www. Tilopp.no Økt kunnskap i basisferdighetene: lesing, skriving, regning, muntlig fremstilling og digital kompetanse. På nasjonalt plan. Stadig flere elever skal fullføre videregående skole. Tilgang på tilpasset opplæring skal være der hvor elever og lærlinger er… på pc’n.

… Skoleflinke elever … Skolesvake elever … Elever som ikke fullfører videregående skole Hvem? www. Tilopp.no … andre kunnskapsøkende mennesker: mennesker med handicap, rullestolbrukere, soningsfanger m.fl.

En digital løsning av tilpasset opplæring, basert på intensjonene i Kunnskapsløftet. Gratis temabasert undervisning på web-tv. Alltid tilgjengelig. Støttefunksjon for elever, lærere, vikarer, foresatte, leksehjelpere o.a. Hva? www. Tilopp.no

Samfunnet trenger stadig flere faglærte arbeidere innfor alle mulige yrker. Det kreves stadig økt kunnskap for å beherske jobb og samfunn, samt de daglige gjøremål. Ungdom må oppleve mestring i skolehverdagen! Hvorfor? www. Tilopp.no

er et unikt konsept for tilpasset opplæring basert på elevenes web-kunnskaper. Hvordan? www. Tilopp.no

Pedagogisk tilrettelagt av erfarne adjunkter og lektorer. Illustrert med 3D-animasjoner. Temabasert undervisning www. Tilopp.no Eks. på tema: ”Areal av sirkel” ”Areal av firkant” ”Volum av sylinder” ”Volum av kule” Play on demand!

Pedagogisk merverdi www. Tilopp.no Slow motion ”Frys” bilde ”Full”-skjerm visning Reversere Teksting, evt. dubbing på engelsk, urdu, arabisk, kroatisk o.a. AnimasjonRepetisjon

Hjelpen er der når eleven har tid og/eller er motivert. Kjerne- fanene ligger ofte oppe på skjermen: MSN, YouTube, Facebook og MySpace m.fl. Tilgjengelighet Hvorfor ikke også ?

www. Tilopp.no Kompetanse for fremtidens arbeidsliv Digital kompetanse Muntlig fremstilling Regning Skriving Lesing

Websiden er utviklet i samarbeid med ………….. www. Tilopp.no

Vår utfordring:  Økonomiske midler til utvikling og gjennomføring av prosjektet  Samarbeidsmønster  Kravspesifikasjon  Kvalitetssikring  Evaluering  Videreutvikling ”DIGITALT LÆREMIDDEL - INN I FREMTIDEN”