”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNGDOM OG PSYKISK HELSE
Advertisements

TØYENSTANDARDEN.
Samarbeid mellom skole og hjem
Arbeid med atferdsproblemer Med LP-modellen i verktøykassa
Rusforebyggende plan for Skogmo videregående skole
Veiledning av elever / lærlinger
Vi møter sommeren med respekt og undring… med utgangspunkt i eget ståsted er vi nysgjerrig i møte med * ulike årstider – nye erfaringer *små og store dyr.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
SKOLEREGLEMENT.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2013 Rektor Merete Eskelund
Mosjøen 4.mai 09 Kjell Amundsen 1 Kommunikasjon og Sosial kompetanse Dialogkonferanse Mosjøen Kjell Amundsen.
-ikke bare for zippylæreren…
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
FORELDREMØTE STALSBERG SKOLE
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Hilde Holen / Svein Liane sept -07
Lyshovden Oppveksttun!
Drop-In metoden i skolen
Foreldremøte Jåtten skole klasse 2B
Arbeid med et inkluderende læringsmiljø bygger på:
BARNAS BARNEVERN 2020.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
ELLER. Ringe Spille Se TV You tube Ta bilde / video Kommunisere på sosiale medier GPS/kart Handle/bank tjenester Styring av strøm hus bil Nyhetsoppdatering.
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
For å skape et positivt skolemiljø og motarbeide mobbing vektlegger vi: - overgangen barnehage/skole, bl.a. med jevnlige besøk siste år før skolestart.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
 Fra 1. august starter vi innskolering av de nye barna på SFO.  Alle vil få mail om oppstart på SFO.  Der er to valg av SFO plass.  Dersom barnet.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Høsten Adresse: minskole.no/bogafjell (som før)
Bli med! Barn.
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Helsesøster Revheim skole
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Skole- hjem samarbeid.
Velkommen til foreldremøte!
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Bli elevmentor i Drømmeskolen!
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
1 Kommunikasjon.
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Oppstart 1. trinn Velkommen Diverse info om skolen Om elevgruppa
Foreldremøte 10.trinn
Konflikt Forslag til spørsmål: - Hva ser dere på bildet?
Sosial kompetanse og psykisk helse.
«Den gode timen på Saltvern»
Sinne Film:
Vold Hva tenker dere om dette bildet?
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
HELSESTASJONS- OG SKOLEHELSETJENESTEN
HVORDAN FORSTÅ OG STØTTE FORELDRE OG BARN SOM HAR OPPLEVD SEKSUELLE OVERGREP?
KONFLIKTTRAPPA Gjør det verre Gjør det bedre
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Velkommen til kurs for språkhjelpere
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og Gudeberg skole ”Fortet” på Gudeberg    Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og foresatte

Et sted der du kan få råd og veiledning Gudeberg skole Fortet skal være: Et sted å lære   Et sted å være Et sted der du kan få råd og veiledning En base for vekst

Fortet er åpent: hele skoletiden etter behov skal være åpent Gudeberg skole Fortet er åpent:   hele skoletiden etter behov skal være åpent i alle skolens pauser

er et sosialpedagogisk og spesialpedagogisk tiltak, som Gudeberg skole Fortet på Gudeberg er et sosialpedagogisk og spesialpedagogisk tiltak, som er utviklet over mange år, forandrer seg hele tiden

Alle elever har rett til et godt klassemiljø. Gudeberg skole Alle elever har rett til et godt klassemiljø. Målet er at alle elever er i klassen sin Dette er et felles ansvar, det er ikke et ansvar som den enkelte lærer har alene Fortet skal gi et fullverdig tilbud til elever som ikke får det til i klassen sin

Av og til kan det av ulike årsaker være vanskelig å være i klassen: Gudeberg skole - et sted å være: Av og til kan det av ulike årsaker være vanskelig å være i klassen: en kan føle seg uvel ha skadet seg trenge noe å spise være for urolig til å jobbe og følge klassens regler ha noe som en ønsker å snakke med en voksen om trenge hjelp til konfliktløsing

Disse jobber på ”Fortet”: Gudeberg skole Disse jobber på ”Fortet”: inspektør rådgiver/ sosialpedagog sosiallærer spesialpedagoger vernepleier miljøarbeider assistenter

inspektør → ordinært inspektørarbeid rådgiver/sosialpedagog Gudeberg skole inspektør → ordinært inspektørarbeid rådgiver/sosialpedagog → rådgivningarbeid, som faglærer sosiallærer → sosiallærer for hele skolen spesialpedagoger→ arbeider ute i klassene vernepleier → arbeider med enkeltelever miljøarbeider → arbeider som musikklærer, assistenter → arbeider med enkeltelever/grupper ute i klassene

- et sted for råd og veiledning Gudeberg skole - et sted for råd og veiledning Alle trenger noen å snakke med som en kan stole på, og som har taushetsplikt Foreldre/foresatte er velkomne til å ta kontakt med oss for å snakke om barnets skolesituasjon eller ting hjemme de føler seg usikre på

- en base for vekst som tilbyr: Gudeberg skole - en base for vekst som tilbyr: elevsamtaler undervisning i trygge omgivelser lekselesing miljøgruppe gi læringsmuligheter utenfor skolen utvikle nye undervisningstilbud

- et sted å lære: Fortet er åpent for alle. Gudeberg skole - et sted å lære: Fortet er åpent for alle. Elever som kommer hit, blir tatt på alvor og blir lyttet til. Gjennom samtaler og samhandling kan eleven lære: å løse konflikter og gjøre avtaler å uttrykke egne behov og følelser med ord å bli bevisst sine egne valg å respektere seg selv og andre å ta ansvar for egne handlinger å se, forstå og kanskje endre sin egen rolle

Gudeberg skole Tanken med Fortet er: at barnas trivsel/trygghet vekst er et felles ansvar at Fortet skal være et positivt tilbud at vi i fellesskap kan oppdage elevers vansker før de blir for store