Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Advertisements

Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
A RBEIDSMILJØUNDERSØKELSE FOR NRKJ S J OURNALISTLAG U TFØRT AV S YNOVATE T EMA : A RBEIDSFORHOLD OG JOURNALISTIKK.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Star Tour Ferievaner September 2009
Ny lov om eiendomsmegling – til beste for forbrukerne Seminar i regi av Eiendomsmeglerforetakenes Forening Kjell Erik Øie Statssekretær
Endringer i NIFs lov og regelverk som har betydning for klubbene Arne Mathisen ass. gen.sekr.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Om Norsk Finansbarometer 2014
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Jane Haave Kompetanse på lavere nivå Tirsdag 16. september 2008.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Innhold Prosjektinformasjon 2 Sammendrag 4
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.
innovasjon i Infrastruktur
Finanskrisen og varehandel LOs frokostmøte 23. januar 2012.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Leserkretsundersøkelse © TNS Juni 2016 Leserkretsundersøkelse Juni 2016.
Status to år etter Februar 2011 Ansvarlig for analysene: Håvard Windstad Analysesjef, MediaCom Læreryrkets status i Norge.
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Resultater fra spørreundersøkelse Norske landskapsarkitekters forening januar 2012 Klikk F5 for en oppsummering på 10 lysbilder (Utdypende lysbilder er.
Rusforebyggende arbeid i et læringsmiljøperspektiv Presentasjon 2. sept i Trondheim SHoT 2014.
FoU, innovasjon, og omstillingsevne i næringslivet Kunnskap og indikatorer eller kunnskap om indikatorer: Har vi det som trengs? Lanseringsseminar for.
Innholdsmodell Salgstrakt Bevisstgjøring Vurdering Anskaffelse
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Gode venner som hjelper andre
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Analyser – eksterne for valgt kategori
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505

fakta om fagblader og fagtidsskrifter Fag- og spesialblader… •75% av befolkningen leser minst et fagblad eller fagtidsskrift i løpet av en måned •Hovedandelen av lesingen foregår i arbeidstiden – altså en mediekanal man prioriterer å bruke tid på •Fagblader er viktige informasjonskilder i forhold til å orientere seg om nye produkter og tjenester, samt gir nyttig innsikt •Blant beslutningstakere er fagblader klart viktigste kilde i forhold til å følge med i hva som skjer i bransjen •Fagblader brukes i stor grad alene, uten konkurranse fra andre mediekanaler. Dette gir både redaksjonelt innhold og reklame større oppmerksomhet fra leser. •Fagblad er den kanalen som opplever minst grad av negativitet i forhold til reklamen -> annonsørene møter lesere med et åpent sinn. •Fagblader er en viktig kanal for opinionsledere som søker kontinuerlig oppdatering.

fakta om fagblader og fagtidsskrifter 3 av 4 leser minst ett fagblad i løpet av en måned - Hovedandel av lesing foregår i arbeidstiden Når på dagen leses fagblad og fagtidsskrift? Kilde: Synovate MGI

fakta om fagblader og fagtidsskrifter Fagblader og spesialmagasiner er viktige informasjonskilder både for befolkningen totalt … Kilde: Synovate 2008 (bransje mat&drikke) % %

fakta om fagblader og fagtidsskrifter … og blant beslutningstakere % Fagpresse er en god kilde for… (%-andel enig) Kilde: PPA / The Essential Medium 2002

fakta om fagblader og fagtidsskrifter Mindre samtidig bruk gir større oppmerksomhet om det redaksjonelle og reklame % Når du leser, bruker eller ser…, hvor ofte bruker du aktivt andre medier samtidig? Kilde: Synovate 2007

fakta om fagblader og fagtidsskrifter Lav andel negative til reklame i kanalen gir muligheter for annonsør % Andel med negativ innstilling til ulike typer reklame Kilde: Synovate 2008

fakta om fagblader og fagtidsskrifter Gjennom fagblader treffer man opinionsledere •Vareprat har alltid vært et viktig element når oppfatning av en merkevare eller tjeneste dannes, uavhengig av kategori. •Dagens marked med stadig større utvalg og kompleksitet gjør det enda viktigere med tolkningshjelp, og opinionsledere har kanskje forsterket sin posisjon. •Opinionsledere er innflytelsesrike menneskene, ved at de gir og blir spurt til råds, anbefaler, kritiserer og opplyser. •For å holde seg oppdatert trenger opinionsledere informasjon innenfor sitt spesialfelt, og det er særlig gjennom spesialmagasiner, fagblader og internett de oppdaterer seg.

fakta om fagblader og fagtidsskrifter I nær sagt alle fag- eller spesialblader finner man en høy konsentrasjon av opinionsledere innenfor det interessefeltet bladet henvender seg til Kilde: Synovate MGI % %