Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING
2
RÅDGIVNING – NÆR FRAMTID
I framtiden kan rådgivning også skje gjennom bruk av s.k. intelligente roboter. Undersøkelsen tok derfor opp hvilken tillit forbrukerne vil ha til slike råd, og hvordan denne tilliten er sammenlignet med råd fra en kvalifisert rådgiver. Resultatene viser at forbrukerne har meget høy tillit til råd fra en kvalifisert rådgiver (76 %). Tilliten til et råd fra en intelligent robot er betydelig lavere (25 %). Likevel er antall forbrukere som vil ha tillit til en robot såpass stort at det utgjør et betydelig marked (ca. 1 mill. forbrukere). Høyest er tilliten i aldergruppen år og for de med husstandsinntekt over 1,4 mill. kr. (ca 35 % vil ha tillit til robotråd).
3
Opplevde å få et konkret råd (produkt/løsning) - gjennomsnitt uavhengig av produkt
4
Hvilke produkter kjøpt siste år
5
Måten kjøpet ble gjennomført på* - gjennomsnitt uavhengig av produkt
* Kun de som har kjøpt et produkt siste år. Hvis flere produkter er kjøpt, velges det ut ett produkt tilfeldig blant disse.
6
Opplevelsen av rådgivningen totalt sett
Opplevelsen av rådgivningen totalt sett* - gjennomsnitt uavhengig av produkt * Kun de som opplever at de har fått rådgivning
7
Hvor stor tillit vil du ha til de personlige rådene du får om hvilke produkter du bør velge ...
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.