Aust-Lofoten videregående skole

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Advertisements

Kunnskapsløftet – hvordan skal det bli regional virkelighet? Kunnskapsminister Øystein Djupedal Regjeringens kontaktkonferanse med fylkeskommunene 7. mars.
Fylkesnettverk karriereveiledning UTDANNINGSVALG
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Forventninger og videre arbeid…...
Foto: Peder Austrud Vest-Agder fylkeskommune folkestyre- samarbeid - kompetanse Karriereveiledning - Regional konferanse Bergen september.
…og ingen sto igjen Tidlig innsats for livslang læring
Hva skal til for å gi ungdom og voksne et bedre grunnlag for yrkes- og utdanningsvalg? Rådgiving og karrièreveiledning.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Meld. St. 18 (2010–2011) Læring og fellesskap Tidlig innsats og gode læringsmiljøer for barn, unge og voksne med særlige behov.
Skoleringssamlinger Knut Alfarnæs, avdelingsdirektør prosjektleder
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
Ny forskrift til opplæringsloven § 9-2 Retten til nødvendig rådgiving
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Rolf V. Olsen (EKVA/ILS/UiO) Sluttkonferanse for evalueringen av Kunnskapsløftet 31. oktober.
Forebygging av frafall/ bortvalg - Ingen tryllestav! Noen utfordringer sett med utgangspunkt i evaluering av tiltak i arbeidet mot frafall.
Gjennomføring I Videregående opplæring Randi Kristin SvarvaGunvor Thomassen OvergangsprosjektetOppfølgingsprosjektet.
1. 2 Innføringssplan Skoleåret 2005/2006: alle skoler med årstrinn Skoleåret 2006/2007: alle skoler med årstrinn Høst 2007: alle videregående.
Regionale partnerskap en vei å gå for helhetlig kompetanse Regional kompetanseutvikling desember 2009 Kjell Magne Johansen.
Erfaringer og veien videre Studiesentre i Nordland
s. 1 Velkommen!. Kompetansestyring i Nordland fylkeskommune Kunnskaper = å vite at (pedagogisk, y-faglig, ) Ferdigheter = kunne gjøre (samarbeidevne,
Hvordan kan samhandlingsreformen gi bedre diabetesomsorg?
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Nasjonale prøver.
NY GIV – overgangsprosjektet i Nordland Samling i rådgivernettverket Bodø Prosjektleder Siv Liland.
Organisering og arbeidet i kommunene
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
UTDANNINGSVALG i det 13.årige skoleløpet. Hele skolens ansvar! Elev Foresatt Lærer Karriereveileder Rektor Skoleeier Lokalt næringsliv.
FUG-konferanse for tillitsvalgte
Lokal arbeidstidsavtale
…og ingen sto igjen Tidlig innsats for livslang læring
LP-modellen fra et rektorperspektiv
s. 1 Prosjektet En bedre skole for elevene våre Fylkesmøte i KS Foto: Bjarne Eriksen.
OECD Reviews of Migrant Education: Norway OECD DIAGNOSIS AND POLICY RECOMMENDATIONS.
Ungdomstrinn i utvikling Helhet og sammenheng 23. januar
HELHETLIG OPPLÆRINGSLØP- bedre gjennomføring i videregående skole
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
STYRKE næringsnær læring
COMENIUS REGIO Konferanse 28.4 og 30.4.
Veisøkere og elever Studieverksted Karrieresenter.
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
Erasmus + - Mobilitetsprosjekter for barnehager og skoler Gaëlle Bozec Oslo
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Hedmark fylkeskommune. Organisasjonskart HFK Fylkesrådet i Hedmark Fylkesråd 26. oktober Fra venstre leder Per-Gunnar Sveen (Ap), nestleder Aasa.
IKO-modellen i Akershus System for tett og systematisk elevoppfølging Hans-Olav Gammelsrud, avd. videregående opplæring Sarpsborg,
Lover, forskrifter, stortingsmeldinger, handlingsplaner, strategier Barnehageloven – rett til barnehageplass fra Rammeplan for barnehagen.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp Østlandssamarbeidet
Etter at du har satt inn bilde må du høyreklikke på bildet og trykke «send bakerst» REGIONAL PLAN FOR KUNNSKAPSSAMFUNNET.
Utdanningslinja Minister for forskning og høyere utdanning, Tora Aasland Kommunalkonferansen 2009.
Kompetanse for mangfold
Den gode skoleeier I Nes.
Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør SHP-konferansen, Hamar
Samarbeid raskere kvalifisering innvandrere til jobb
«Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn»
Orientering om sammenslåing karrieresenter og studieverksted
Utvikle en felles plan for faget utdanningsvalg i Vestfold
Profesjonelle læringsfellesskap
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Overgang for elever med spesielle behov
Hva er kommunenes utfordringsbilde ? Perspektiver fra Lindås kommune
SKOLEUTVIKLING GJENNOM ERASMUS+
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Viken adm prosjekt 5: kompetanse
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Aust-Lofoten videregående skole Prosjekt En bedre skole for elevene våre 2009 - 2012 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

Aust-Lofoten videregående skole En bedre skole Oppfølging av St.m 31 07/08 Kvalitet i skolen Et langvarig perspektiv knyttet til praksisnær oppfølging av elevene som bidrar til læring, mestring og gjennomføring av vidg. opplæring På kort sikt skal prosjektet prioritere tiltak som ivaretar utviklingsmålene fram mot 2010, der frafallet på HS og blant gutter på Y-fag er spesielt prioritert. Delmål: Tidlig innsats Kompetanseutvikling Støtte til bedre praksis Tettere oppfølging 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Tidlig innsats - fokusområder Etablering/videreutvikling av felles arenaer for grunnopplæringen Etablering/videreutvikling av faste tiltak når elevene begynner i vidg. skole Etablering/videreutvikling av den formelle informasjonsflyt mellom skoleslagene 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Kompetanseutvikling Etablering av samarbeid med høgskolemiljø om skoleutvikling og bruk av erfarings- og forskningsbasert kunnskap Regional etterutdanning knyttet til skoleutvikling Evaluering av samarbeid med RKK (Våren 2009) 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Støtte til bedre praksis Mestringsprosjektet Den digitale læringsboka Realfaglige satsing Tett på Karriereveiledning Entreprenørskap Skolen som lærende organisasjon Samarbeid med næringslivet Vurdering NDLA 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Tettere oppfølging Økt læringsutbytte Økende gjennomføring Forutsetter helhetlig og samordnet fokus på læringsarbeidet på alle nivå 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Gjennomføringsfaser Etableringsfase 01.01.2009 – 31.07.2009 Gjennomføringsfasen 01.08.2009 – 31.07.2012 Evalueringsfasen 01.08.2012 – 31.12.2012 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole

En bedre skole Organisering Styringsgruppe – Fylkesrådet Fylkesutdanningssjefen – Prosjekteier Prosjektledelse og regional oppfølging For nordfylket er Wenche Skar 50 % stilling 04.11.2019 Aust-Lofoten videregående skole