Morten H. Abrahamsen BI Stavanger,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
H.Høie/N.Dolve april 2005 Oppgaveløsning i pedagogikk
Advertisements

Hvordan gjøre en god eksamen?
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Erfaringer med prosjektmodellen i Sør-Trøndelag
Eksamenstips.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Introduksjon til øving 3
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Å jobbe med en eksamensoppgave. Før lesing Forside-bildet Tekst-info Oppgaver – hvor mange, hva slags? Bilder og tekste(er) – sjanger? Eksamensinfo –
Kunst og håndverk 10. trinn
Kapittel 7 Analyse av sakprosa SG- design/Fotolia.
Gruppeveiledning Eksamensforberedelse for studenter som deltar i prosjektet Veiledning i akademisk skriving.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
GENG , A 08:30-11:15 B 11:30-14:15.
Fagdag engelsk Hamar 1. november 2016 v/ Helle Kristin Gulestøl, engelsknemnda.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Sokrates.
Erfaringer som Skyggesensur ved ISP
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
Praktikumsoppgaver - med eksempler fra alminnelige formuesrett
Eksamen! Bergen, 5. desember 2008 Advokat Kristian S. Myrbakk
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
BTI-illustrasjoner Redigerbare.
Økt 2 Analyser ei lampe.
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Hypotese og teori.
Å skrive noveller.
Muntlig vurdering – å veilede andre
Informasjon om eksamen
Gruppearbeid til bolk D for emnet Digital forvaltning (DRI)
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Oppsummering, DRI 3010 Dag Wiese Schartum.
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
Hvordan forberede meg til tentamen?
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering
Intervju.
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Leseutvikling og læringsstrategier
Naturfaglig kompetanse B – Samarbeid
Den matematiske samtalen
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Hvordan ser arbeidsmarkedet ut for BI-studenter. Morten H
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Oppsummering, DRI 3010 Dag Wiese Schartum.
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Modul 4 – Representasjoner
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Sokrates.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Gjennomgang før eksamen
Skrive for å lære: mikrooppgave A tom. C (assosiasjonsoppgaver)
Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Skrive for å lære: mikrooppgave C-G
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 3 – Intensiv opplæring
Forberedelse til praksis
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Utskrift av presentasjonen:

Morten H. Abrahamsen BI Stavanger, 29.09.08 Eksamensbesvarelsen Morten H. Abrahamsen BI Stavanger, 29.09.08

Innhold Før eksamen Struktur Stil Innhold Oppgaveteksten Jernteppe

1. Før eksamen Organisering – planlegging Lag disposisjoner - Tankekart? Se på eksamensoppgaver Jobb sammen

2. Struktur Les gjennom oppgaven nøye Svar på alle spørsmålene Planlegg tiden Lag en disposisjon

3. Stil Skriv forståelig Bruk streker/bullets hvor det er naturlig Innledning/hoveddel/avslutning

4. Innhold Ikke gjenfortell oppgaveteksten Bruk modeller hvor det er naturlig Vis til modellen i teksten Bruk relevant teori for å underbygge svaret ditt Du skal skille deg ut fra en som ikke har tatt dette kurset

5. Oppgaveteksten Diskuter… Drøft… Evaluer… Vurder… I hvilkan grad Beskriv… Gjør rede for… Nevn…

6. Jernteppe !!! Pust rolig Forankring/kontakt Ta pause

Gjør det lett for sensor å gi deg en god karakter!