Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Skrive for å lære: mikrooppgave C-G
Kursleder Eevi E. Beck Link – universitetspedagogikk og Inst. for pedagogikk Epost
2
Oppg D: Definisjon 1. Definer begrepet teori
3
2. Sett dere sammen to og to (fysisk eller virtuelt), les definisjonene for hverandre - hva er likt? - hva er ulikt? Prøv å bli enige om en definisjon
4
3. Les arket med definisjoner av «teori». Hva samsvarer/samvarer ikke med definisjonen dere kom frem til? Gjør eventuelle endringer.
5
Oppg E: “Overskriving”
1. “Det er flere gode grunner til å bruke små skriveaktiviteter i undervisningen. For det første.....” (Skriv i 5 min) 2. Overta en annens tekst, skriv videre. (5 min) 3. Overta en tekst du ikke har vært med på, skriv en oppsummering. (5 min)
6
Oppg F. Logg, 2. gang Fortsett på samme ark som før. ”Noen spørsmål jeg sitter igjen med om småskriving i min undervisning, er: …”
7
Oppg G (variant av oppg B+D): Komme i gang med et nytt tema
Individuelt: Bruk 4 min til å beskrive hva ”teleløsning” er. Skriv kontinuerlig uten stans. I par: Les høyt og sammenlign beskrivelsene. (5-7 min). I par: Sammenlign med den leksikalske definisjonen. Hva er annerledes? Hvorfor?
8
Teleløsning Leksikal definisjon:
tele|løsning m1, f1; el tele|løysing m1, f1 1 det at telen går ut av bakken, telesmelting 2 tid på året da teleløsning foregår (pr 22/8-2018)
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.