Orientering om: RV.19 MOSS

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KDP E18-korridoren i Asker
Advertisements

Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Utfordringer for KVU Torsdag 10. april 2014 – Rådhuset, Leknes Nils Petter Rusånes, Statens vegvesen Region nord Prosjektleder KVU E10 Fiskebøl - Å.
Grensekryssende jernbaneforbindelse mellom Halden og Trollhättan Problemer og utfordringer Møte med Dalslandspendel i Halden 2.juni
Innspill fra Salten Regionråd til planprogram for RTP Nordland Møte 4. mars Norsk Luftfartssenter.
Miljøsertifisering Hvor står NØK NØK produserer og leverer bare miljøvennlig energi! Vi har internt høy fokus på HMS Kraftbransjen var (er) av enkelte.
Ny bro over Glomma i Fredrikstad Presentasjon av planprogram Åpent møte
Ny ishall på Risenga Rådmannens innledning til formannskapet
TEMAMØTE 22. OKTOBER Reiseliv, fritidsbebyggelse, skiløyper/brøyting, landbruk, miljø og utmark. «Bakgrunnsteppe» for arbeidet med kommuneplanens.
Ny GIV og et ungdomstrinn i utvikling Kunnskapsminister Kristin Halvorsen.
Kompetansesenter rus, Nord-Norge KoRus-Nord
Vedtekter kommunenivået Lokallag i Finnmark. Vedtektene  § 55 LOKALLAG  55.1 Utdanningsforbundet er inndelt i lokallag – ett i hver kommune.  55.2.
KK KulturSFO – foreløpig versjon Komité oppvekst 12. januar 2016.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
Revidert programplan VRI Anja Gjærum Informasjonsmøte om VRI 22.april 2013.
Velkommen! Politisk dialogmøte 29. mars Ole Haabeth Østlandssamarbeidets leder.
SAMARBEIDSMØTE – KONSTITUERING FAU Onsdag Vestmyra skole.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Informasjonsmøte 19.juni 2017 Konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen.
Kommunal planstrategi
Kommuneplanen En helhetlig kommuneplan består av: Samfunnsdel
Oppsummering av merknadsbehandlingen
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Oppsummering av merknadsbehandlingen
RÅDGIVINGSUNDERSØKELSEN
Bompenger som politisk virkemiddel
Effektiv og god planprosess for IC-utbyggingen
VELKOMMEN TIL NYTT SKOLEÅR Trøgstad ungdomsskoles visjon:
Velkommen til informasjonsmøte
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Hvorfor en tilsynsdugnad for barns skolemiljø
Definisjon av begrepet ”makt”
Næringslivets muligheter i Horisont 2020 – Møre og Romsdal
Marienlyst stadion Gamle Gress Mulighetsanalyse
Prosjektutløsende behov
«Et FAU blir det som vi foreldre gjør det til»
…og de selvkjørende bilene og bussene
Samlokalisering etter fusjon
Tema 5 ePlanSak og digitalisering av planprosessen
Transportsystemer Kort introduksjon til modulen.
Fv 260 Frogner bru Åpent møte 28. mai
NTP godsanalyse - kommentarer
Kommunemøter RPBA - om RTP
Garmin 60CSx Slå på GPS’en (knapp på toppen)
«Fra Kyst til Marked» RTP Handlingsprogram har et bilde på forsiden av parkerte laksebiler ved Nova Sea på Lovund. Det skal illustrere overordnet strategi.
Hvor kan vi bygge - hvor skal vi bo?
Planprosess - litt om roller og oppgaver
Forprosjekt E39 Thamshamn-Klett
Fornebubanen Erfaringer.
E18 Akershus grense - Vinterbro
Samhandling Hvordan få til god samhandling mellom regionale aktører?
Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen
KULTURSTRATEGI FOR TRØNDELAG
Hålogalandsvegen – en region Planleggingen
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
Oppfølging av Høstrapporten
Anbud billettkontroll
Vi kartlegger først og fremst for å kunne legge fram data på utviklingssamtalene. Observasjon- og kartleggingsverktøy kan brukes til planlegging og tilrettelegging.
Møte med Tjønnveien BL dato
«én innbygger - én journal» 7. mars 2019 Christine Bergland
1. RKG sekr – innledning Reference site velferdsteknologi
Utredningsgruppe samferdsel
Nytt dobbeltspor Sandbukta - Moss - Såstad
Rv.19 Moss –Presentasjon av prosjektet
Utskrift av presentasjonen:

Orientering om: RV.19 MOSS Av: Jyar Dara & Anne Line Heksem Vatne

Kort om prosjektet: Ny riksforbindelse/Rv.19 mellom E6 og fergeleiet Næringstransport og kollektivtrafikk skal få god fremkommelighet og forutsigbar reisetid Trafikken mellom kanalområdet og E6 er ikke lenger til hinder for en god byutvikling i området. Løsninger som kan bidra til at flere velger miljøvennlige transportformer Trafikkens negative innvirkning på omgivelsene er redusert ved at trafikkårer i minst mulig grad utgjør barrierer, og nivåene for støy og lokal luftforurensing ligger innenfor nasjonale mål.

Sluttprodukter i denne fasen: Forprosjekt for plassering av fergeleie Silingsrapport for valg av korridor Planprogram Forprosjekt (Ferjeleie) Silingsnotat (Korridor) Planprogram (Reg./KDP)

Foreløpig fremdriftsplan for Rv.19 Moss Oppstartsfasen Prosjektbestilling Prosjektgruppe prosjektstyring Forprosjekt Fergeleie Silingsrapport Rv.19 korridorvalg Planprogram Utarbeidelse Varsel om planoppstart Planen legges ut til O.E. Behandling av innspill Sluttbehandling Vedtak Informasjonsmøter 2020 2019 1. kvt. 2021 2. kvt. 3. kvt. 4. kvt. Utarbeidelse Behandling av plan Neste planfase etter planprogram skal være enten reguleringsplan eller kommunedelplan. Prosjektet har stramt fremdriftsplan og den er avhengig av godt samarbeid mellom prosjektet og andre aktører.

Orientering om grunnundersøkelser: 98 boringer i området Fra Havnen og opp mot Vansjø I området fra havnen og opp mot Kransen er det borret 50meter uten å finne fjell. Øvrige punkter varierer fra 3-30 meter boringer til fjell. Vi har fått bekreftet det vi har trodd tidligere, ingen ny informasjon Jobber med digitalisering Resultater oversendes Bane nor Det er ikke tatt lab-prøver slik at vi vet ikke noe særlig om hvilke materialer som finnes. Kun kontroll av fjelloverflate.