Foreldremøte skeie skole sfo

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SOSIAL KOMPETANSE. BARNEHAGEN SKAL FORMIDLE VERDIER OG KULTUR, GI ROM FOR BARNS EGNE KULTURSKAPNING OG BIDRA TIL AT ALLE BARN FÅR OPPLEVE GLEDE OG MESTRING.
Advertisements

Rolighetsmoen barnehage
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
"God bagasje på livets reise."
Utvikling av barnehage og SFO i Norge
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
Skiftetøy merket med navn
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Velkommen til foreldremøte i Setskog Barnehage – div info v /Vigdis – foreldreråd, m/ valg av foreldrerepresentanter
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
Velkommen til foreldremøte Stokkavannet og Mosvannet.
Hva er SFO Tilrettelagt omsorgs og fritidstilbud for barn fra 1-4 kl. Gi barna trygghet og et gode aktivitetstilbud med vekt på lek. SFO er en viktig arena.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. 3 nye barn har begynt hos oss. Jonas, Victoria og Mathilda.. Vi ser allerede at alle.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
Hva har vi gjort i August? - Vi har blitt kjent med de barna og voksne som har begynt på Regnbuen. - Vi har gått tur og sett hvor alle barna på Regnbuen.
Innskolingsdagen – 5. juni 2015 Velkommen til foreldremøte.
KK KulturSFO – foreløpig versjon Komité oppvekst 12. januar 2016.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Barnesyn og barns medvirkning
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
BOGAFJELL SFO.
Februarnytt Buorre beaivi = god dag
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
September Uke/ frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
NOVEMBER UKE MANDAG (Varmmat) TIRSDAG (matboks) ONSDAG (smørelunsj)
SFO-PLAN DESEMBER 2016 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
SFO-PLAN NOVEMBER 2016 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med mange felles opplevelser og god lek. Vennskap, respekt, inkludering og toleranse jobbes det med,
Påmelding til påskeferien senest torsdag 16.3
Glede gjennom mestring
SFO-PLAN APRIL 2017 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
SFO-PLAN JANUAR 2017 Godt nytt år!
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
SFO «Skal være en del av skolens helhetlige læringsmiljø, hvor formålet er å gi barna omsorg, trivsel og trygghet gjennom et stimulerende, lærerikt og.
På- eller avmelding senest
Årshjul rødbasen
DESEMBER November Desember
Årshjul grønnbasen
Lysaker Idrettsbarnehage Åpen dag tirsdag 20.februar kl. 17:00-18:30
Overgang mellom barnehage og skole/SFO på Søm.
Velkommen til Osloskolen og Trosterud skole
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Studentaktive undervisningsformer
FORESATTEMØTE 1.KLASSE 6. Juni 2018.
Velkommen!.
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
FORELDREMØTE 27. AUGUST 2018 «Ingen ville vel ønske å leve uten venner, selv om han hadde alle andre goder» Aristoteles.
Velkommen til nye 1. klasseforeldre!
Lek og moro skal vi ha, det gjør barn og voksne glad!
Mestring for alle – fordi vi våger!
Velkommen til Madlamark sfo
Velkommen til foreldremøte
Foreldremøte Maurtua.
Periodeplan for februar 2019
Montessori og teknologi
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Periodeplan for Januar 2019
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 7.
Voldsforebyggende opplæring
Velkommen til foreldremøte
LEK d EVALUERING OG OPPSUMMERING AV APRIL Grønn hverdag:
Vestskogen SFO.
Foreldremøte SFO høsten 2019
EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST SEPTEMBER
Utskrift av presentasjonen:

Foreldremøte skeie skole sfo 05.11.2018

Personalet skoleåret 2018-2019 trinn: Gudrun, Linda, Ida, Ann Christin/Hanne og Lili + Maren Tlf.nr. til 1.trinn; 411 68 598 trinn: Hanne/Camilla, Saroj, Anne/Robert og Kenneth Tlf til 2.trinn; 411 68 597 3. og 4. trinn: Ine, Lillian, Trude, Ingvild og Ingeborg +Maren Tlf til 3. trinn; 408 04 673 Tlf til 4. trinn; 989 93 035 Mellom 1315-1500 er vi opptatt med barna og det er svært vanskelig for oss å svare telefonen. Send sms innen 1300. Vi svarer med ok og navn når meldingen er lest. Camilla, Marcus og Sofie er faste vikarer som er inne ved sykdom

Rammeplan for sfo Bergen kommune Sammen i vennskap lek og læring. https://www.bergen.kommune.no/bk/multimedia/archive/00320/Rammeplan _SFO_320777a.pdf Formålet med SFO går fram av § 13-7 i opplæringsloven hvor det fremgår at: Kommunen skal ha eit tilbod om skolefritidsordning før og etter skoletid for 1.-4. års trinn, og for barn med særskilte behov på 1.-7. årstrinn. Skolefritidsordninga skal leggje til rette for leik, kultur- og fritidsaktivitetar med utgangspunkt i alder, funksjonsnivå og interesser hos barna. Skolefritidsordninga skal gi barna omsorg og tilsyn. Funksjonshemma barn skal givast gode utviklingsvilkår. Areala, både ute og inne, skal vere eigna for formålet.

Satsingsområder Vennskap og fellesskap Lek Læring

Vennskap og felleskap I SFO utvikler barn vennskap og fellesskap i et varmt og inkluderende sosialt fellesskap med aktive og lydhøre ansatte som anerkjenner og verdsetter dem. Alle barn skal føle seg sett og anerkjent for den de er, og barna skal oppleve at det finnes mange måter å tenke, handle og leve på. Godt vennskap gir en opplevelse av å være betydningsfull og respektert, de opplever glede og samhørighet. De lærer balansen mellom omtanke for andre og ivaretakelse av seg selv, noe som er selve kjernen i sosial kompetanse.

Lek Leken har egenverdi og er en arena for barns utvikling av vennskap, samhandling og fellesskap I leken stimuleres barns kreativitet, fantasi, innlevelse og kommunikasjon, samt evnen til samarbeid og problemløsning. Gjennom lek får barn mulighet til å uttrykke og bearbeide opplevelser, følelser og erfaringer. Leken gir mulighet til å utforske og utfordre evner og anlegg, samt oppleve mestring, både sammen med andre og alene. Barnets lek er indre motivert, en drivkraft for utvikling av kompetanse og en forutsetning for lystbetont, livslang læring

Læring Læring skjer gjennom aktivitet og samhandling med andre i et sosialt fellesskap. Gjennom vennskap, lek og læring skal SFO fremme barns kompetanser Et godt grunnlag for livslang læring er at barnet gis rom til å følge sine initiativ og interesser. En viktig del av barnets læring er også å møte utfordringer og håndtere motstand.

Aktiviteter i sfo Fysisk aktivitet Kulturaktivitet Måltid Koding 3. trinn

Fysisk aktivitet De ansatte legger til rette for fysisk utfoldelse gjennom fri lek. Fri lek har god plass i SFO. De ansatte legger til rette for og motiverer barna til deltakelse i ulike leker og fysiske aktiviteter ute og inne. De ansatte legger til rette for og lar barna få utforske og prøve ut idrett og fysiske aktiviteter i nærmiljøet. De ansatte legger til rette for friluftsliv ved aktiv bruk av natur og nærmiljø på ulike årstider. Barna og de foresatte opplever at SFO tilbyr et godt og variert aktivitetstilbud innen fysisk aktivitet og lek.

Aktivane Samarbeid mellom Idrett Bergen sør, ungdomsskoler og skole/sfo Mandager 3. og 4. trinn 20-24 barn i gymsalen Tirsdager 2. trinn 20-24 barn i gymsalen.

Kunst og kultur aktiviteter De ansatte legger til rette for deltakelse i varierte kunst- og kulturaktiviteter i samarbeid med barna. De ansatte legger til rette for og lar barna utforske og delta i kunst og kulturaktiviteter i nærmiljøet. De ansatte legger til rette for at barna har tilgang til og får ta i bruk variert materiell og utstyr. De ansatte motiverer og inspirerer barna til å bli kjent med forskjellige kunst- og kulturuttrykk. Barna og foresatte opplever at SFO tilbyr et godt og variert aktivitetstilbud innen kunst- og kulturaktiviteter.

Dans Dans på musikkrommet Mandager 2. trinn 12-15 barn Onsdager 1. trinn 10-15 barn Torsdager 3. og 4. trinn 10-15 barn

Kulturkarusellen Kulturkarusellen er et samarbeid mellom sfo og kunstfaglærere i Bergen kulturskole https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/bergen- kulturskole/9175/9181/article-149565 Tilbudet skal være et forpliktende, langvarig kvalitetssamarbeid om kulturaktiviteter mellom kulturskole og SFO, og er et nybrottsarbeid i nasjonal sammenheng Kulturskolen samarbeider høsten 2018 med 12 skoler i Bergen og gir tilbud innen dans, teater, billedkunst, arkitektur og musikk.  Alle  skoler/ SFO i Bergen ble i august forespurt om samarbeid, og 31 skoler meldte sin interesse.

Måltid De ansatte setter av tilstrekkelig tid til hvert måltid. De ansatte legger til rette for et trivelig og sosialt spisemiljø i samarbeid med barna. De ansatte legger til rette for at barna får delta i planlegging, tilberedelse og gjennomføring av måltidet. De ansatte sørger for god hygiene før og under måltidene og ved oppbevaring og tilberedning av mat i tråd med gjeldende retningslinjer. * Barna og de foresatte opplever at barna får et enkelt og sunt smøremåltid hver dag som arena for sosial samhandling og fellesskap.

Koding De ansatte legger til rette for og lar barnet utforske og ta i bruk digitale verktøy. De ansatte bidrar til at barna utvikler digital dannelse. De ansatte legger til rette for at alle barn på 3.trinn får lære koding i SFO tiden. De ansatte motiverer og inspirer barna til å lære av hverandre i bruken av koding som verktøy.

Samarbeid sfo-hjem Foresatte skal oppleve godt samarbeid med skolefritidsordningen. Fornøyde foresatte er viktig for god gjennomføring av arbeidet i SFO. De ansatte skal gjøre de foresatte trygge på at barna har det godt på SFO Foresatte skal oppleve at det er et tett og godt samarbeid i overgangen fra barnehage til SFO, slik at det skapes trygghet for barna og sammenheng i barnets helhetlige læringsløp. Informasjon legges ut på Skolens hjemmeside https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/skoler/skeie- skole/7843

Merk merk merk merk merk Alle klær, sko, matbokser, leker mm som tas med på skole /sfo må merkes med navn. Vi bruker innesko Fredag skal yttertøyet hjem, da får renholderne våre vasket garderobene ordentlig. Mange barn har mye klær som skal hjem denne dagen, fint viss du kan komme å hjelpe.