Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Advertisements

Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i april og hva vi skal gjøre i mai.
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Ledende vernepleier Tone Kristiansen Hva gjør utfordrende atferd med helsepersonell? Regional seksjon psykiatri utviklingshemning/autisme.
Sammen om mestring Veileder i lokalt psykisk helsearbeid og rusarbeid for voksne.
FAIR PLAY I BARNEFOTBALLEN ASKØY FOTBALLKLUBB 2016.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Alderspsykiatrisk Enhet, Molde Sjukehus Marte Meo Ger-It May-Britt Storjord Spes.spl./Marte Meo veileder.
Trond Haukedal AS Hordaland Fylkeskommune - LO - NHO Læreplasskonferansen 2016 Bergen den 11.
HORDALAND FOTBALLKRETS Fair Play i Barnefotballen.
Ledelse Metode Arbeidsgrupp e Profesjonell kunnskap Fag, ferdighet, verdi, etikk Organisasjons kunnskap System, prosess, samarbeid m.m.
FASE 3 BEVISSTGJØRE VEIEN TIL LEDELSE. Ledermobilisering Side 2 Lederkandidat-forløpet.
ALS pasienten - en utfordrende pasient? En alvorlig sykdom med symptomer som arter seg forskjellig etter hvilket område som er affisert Ulike aldersgrupper,
Hvordan kan vi hjelpe barna våre med matematikk?.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Barnesyn og barns medvirkning
Kick Off bøsseaksjonen
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
I møte med pasienten Bilde fra Google..
Faglig utvikling hos sykepleierne
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Marsnytt Vi tar farvel med vinteren og ønsker våren velkommen!
Miller-effekt (John H. Miller )
Jomfrusjekk.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PROFESJONELL YRKESUTØVELSE
Hva gjør kommunene med deltidsspørsmålet?
Refleksjoner rundt bruk av alternative behandlingsmetoder
Verdensdagen for psykisk helse
Forskningsopplegg og metodekombinasjon Tommy Tranvik, AFIN
Foreldreundersøkelsen 2018
Den matematiske samtalen
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Velkommen – presentasjon av deg selv
Oppslutning & Verving Forrige gang, på uke 7 i januar… der var de aller fleste av dere…, jobbet vi også med hvordan være synlige, hvordan vise frem forbundet.
«Hva ungdom lurer på om sex»
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
Stortings- og idrettsvalget 2017
Vold og overgrep Hvordan avdekke og følge opp vold og overgrep på helsestasjonen – hvordan kommunisere med barneverntjenesten? Hvordan er vår praksis i.
Kandidatundersøkelsen 2018
SMISO Hamar et selvhjelpssenter for:
HELSESTASJONS- OG SKOLEHELSETJENESTEN
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Modul 4 – Representasjoner
Bra for legen – bra for pasienten
Folketrygdens ansvarsområde (§ 10-8 Bortfall av rett til ytelser etter folketrygdloven kapittel 10)
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Autoritativ barnehage
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Velkommen til foreldremøte
Klubbutvikling Visjon Virksomhetsidé Verdier (3V)
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester som gir en bedre helse med utgangspunkt i brukernes ressurser og ønsker. - Buttonene synliggjør budskapet for alle som møter vårt helsepersonell. Det utfordrer nysgjerrigheten til brukere, pasienter og pårørende og er et sterkt signal til både tjenesteutøvere og -mottakere.

I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel. Maya Angelou Enten du møter et annet menneske i en profesjonell kontekst eller som privat person er det viktig å være tilstede der brukeren er. For å være der må en vite hva personen som du møter er opptatt av. 29.12.2018

Over hele landet og i Skottland markeres "hva er viktig for deg-dagen" mandag 6. juni.

What matters to you? Å bli behandlet som en person, ikke ett nummer Opplevelsen av å være informert og ha muligheter for å gjøre valg Helsepersonell som hører og tilbringer tid sammen med meg Å være involvert i pleien og ha muligheter for å spørre Funksjonell tilrettelegging Effektive prosesser (Robert, Cornwall, Brearley et al 2011) Det er gjort flere studier som har til hensikt å kartlegge ulike pasienter/brukergrupper sitt behov.

Hva trenger Olaug? Hva er viktig for Olaug? Å bo hjemme Trygghet Å kunne gå tur Hverdagsgleder Å bo hjemme Tiltak som understøtte at Olaug får bo hjemme Trygghet Tiltak som understøtter trygghet for Olaug Å kunne gå tur Tiltak som det at Olaug kan gå tur og være fysisk aktiv Hverdagsgleder Tiltak som bidrar til sosialt fellesskap og små gleder i hverdagen Etter å ha møtt Olaug eller kanskje bare lest oss opp på Olaug så har vi lett for å gå rett på spørsmålet: Hva trenger Olaug eller hva kan vi gjøre for Olaug. Men før vi kan svare på dette er det et annet spørsmål vi må besvare først: Hva er viktig for Olaug? 29.12.2018

Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester som gir en bedre helse med utgangspunkt i brukernes ressurser og ønsker. - Buttonene synliggjør budskapet for alle som møter vårt helsepersonell. Det utfordrer nysgjerrigheten til brukere, pasienter og pårørende og er et sterkt signal til både tjenesteutøvere og -mottakere.