Ulike perspektiv på læring Line Wittek og Camilla Wiig, uke 5 2011
Mål for uken: Studentene skal selvstendig og i fellesskap: Analysere klasseledelse og læringsaktivitet i lys av teoretiske perspektiv på læring Reflektere over lærer- og elevrollen med bakgrunn i teoretiske begrep Begrunne praktiske valg i undervisningen med teoretiske innfallsvinkler Camilla Wiig
Agenda tirsdag 1. februar 08.30 – 0915 Eklektisk perspektiv på læring med praktiske implikasjoner for undervisning Line 0915 – 0930 Pause 0930 – 1015 1015 – 1030 1030 - 1115 Filmsnutt utgangspunkt for diskusjon: Gutten med stolen: Diskuter hva som skjer? Er dette god klasseledelse (med utgangspunkt i dagens forelesning)? Hva ville dere ha gjort annerledes? Camilla 1120 – 1230 Oppsummering/Fremlegg fra gruppene Line Wittek og Camilla Wiig
Agenda onsdag 2. februar 08.30 – 11.00 Skrive for å lære Line Ca. 11.00 – 12.00 Sitter i studentkantinen tilgjengelige for samtaler Line og Camilla Line Wittek og Camilla Wiig
Agenda torsdag 3. februar 0830 – 0915 Oppsummering og sentrale begreper Tavle/Smartboard oppsummering Line og Camilla 0915 – 0930 Pause 0930 – 1015 Studentfremlegg: IRE –struktur (Mari og Valbona) Boaler prosjektskole ( Karl) 1015 – 1030 1030 - 1200 Avslutning Sitter i kantinen for spørsmål og veiledning. Line Wittek og Camilla Wiig