Ulike perspektiv på læring

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
Advertisements

Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Foreldremøte Apalløkka skole høsten 2014
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Foreldremøte 9. trinn 24. Mars 2015.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Praksis for GLU 5-10, 2010 Camilla Wiig, HIVE. Agenda Individuelt arbeid med skjema for vurdering av praksisopplæringen 2. studieår Oppsummering Informasjon.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
IHR-studier Workshop februar 2011 Vettre Hotel.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
MÅL: Norsk: Lese nøye og utføre oppgaver så godt jeg kan på Nasjonal prøve Matte: Øve på å lese matematikkoppgaver nøye og regne selvstendig Engelsk: Lese.
Velkommen til Foreldremøte Vg1 og Vg2 Danielsen Videregående Skole
Institutt for pedagogikk Velkommen til Bachelorprogrammet i pedagogikk.
Gruppeveiledning Eksamensforberedelse for studenter som deltar i prosjektet Veiledning i akademisk skriving.
Klasseledelse: Oppstart av en undervisningstime Berit Bratholm:
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
Uke – 18. mars. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1 Stasjoner Matematikkens dag Tur Påskeguds tjeneste 2 Stasjoner Matematikkens dag Tur Samfunnsfag.
Nettverk for virksomhetsstyring Risikostyring v/ Anette P. Simonsen, DFØ v/ Christine Vik, DFØ 17. Februar 2016.
GENG , A 08:30-11:15 B 11:30-14:15.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
Sosiokulturellt perspektiv på læring Camilla Wiig, uke
Sosiokulturelle perspektiv på læring Camilla Wiig, torsdag 27. januar 2011.

Arbeidet med prosjektskissen
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
SEPTEMBER UKE: MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG FRUKT
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Informasjon om eksamen
Noen kritiske spørsmål
Et kognitivt perspektiv på læring
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Studentforberedte innlegg uke 5
Ulike perspektiv på læring
6. November 2015 VURDERING FOR LÆRING. Høyskolen i Østfold.
Studentaktive undervisningsformer
Samtaletrekk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Læring på ungdomstrinnet
Samtaletrekk B – Samarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Misoppfatninger knyttet til tallregning B – Samarbeid
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Praktisk i 1.klasse
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Oppgave 7 Side 109 i arbeidsboken
Steng ruteren før skolegangen ryker,- eller?
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Modul 4 – Representasjoner
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Seminar om litteraturgjennomgang
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
Skrive for å lære: mikrooppgave A tom. C (assosiasjonsoppgaver)
Forslag til formål Seminaret skal bidra til å skape god kultur for nytenkende undervisning Seminaret skal være bidra til erfaringsutveksling mellom deltakerne.
Skrive for å lære: mikrooppgave C-G
Workshop #1 – Administrativ organisering
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Modul 3 – Intensiv opplæring
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Hva skjer på 10. trinn? Høst 2019:
Utskrift av presentasjonen:

Ulike perspektiv på læring Line Wittek og Camilla Wiig, uke 5 2011

Mål for uken: Studentene skal selvstendig og i fellesskap: Analysere klasseledelse og læringsaktivitet i lys av teoretiske perspektiv på læring Reflektere over lærer- og elevrollen med bakgrunn i teoretiske begrep Begrunne praktiske valg i undervisningen med teoretiske innfallsvinkler Camilla Wiig

Agenda tirsdag 1. februar 08.30 – 0915 Eklektisk perspektiv på læring med praktiske implikasjoner for undervisning Line 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 1015 – 1030 1030 - 1115 Filmsnutt utgangspunkt for diskusjon: Gutten med stolen: Diskuter hva som skjer? Er dette god klasseledelse (med utgangspunkt i dagens forelesning)? Hva ville dere ha gjort annerledes? Camilla 1120 – 1230 Oppsummering/Fremlegg fra gruppene Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda onsdag 2. februar 08.30 – 11.00 Skrive for å lære Line Ca. 11.00 – 12.00 Sitter i studentkantinen tilgjengelige for samtaler Line og Camilla Line Wittek og Camilla Wiig

Agenda torsdag 3. februar 0830 – 0915 Oppsummering og sentrale begreper Tavle/Smartboard oppsummering Line og Camilla 0915 – 0930 Pause   0930 – 1015 Studentfremlegg: IRE –struktur (Mari og Valbona) Boaler prosjektskole ( Karl) 1015 – 1030 1030 - 1200 Avslutning Sitter i kantinen for spørsmål og veiledning. Line Wittek og Camilla Wiig