Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Når kunnskap blir handling
Advertisements

Kunnskapsbasert praksis – rød tråd i bachelorutdanningen Institutt for fysioterapi, Høgskolen i Bergen Liv Heide Magnussen Institutt for fysioterapi Avdeling.
Tema for presentasjonen.
N orges mest framtidsrettede fagskole, der fagmiljøene møtes og kompetanse utvikles SAMHANDLIGSREFORMEN Pål Storå avd.leder helsefag fagskolen.gjovik.no.
Status ” Felles Strategi” Oppfølging av handlingsplan Samarbeidsutvalget 1. september 2011 Kari Bratland Totsås.
Organiseringen av det helse- og sosialfaglige området i UHR
Songdalen kommune Gjennomgang av kompetansesentre
Samhandlingsreformen og nasjonal strategi for habilitering og rehabilitering Møteplass: Allmennhelse 13. Mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Sykepleiefaget i utvikling – eHelse i sykepleierutdanningen
- rolle- retning og påvirkning Kari E. Bugge Fagsjef
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Dobbeltkompetanse i psykologi - hva ønsker vi fra prosjektet?
Fagmedisinsk forening - nye muligheter for norske barneleger. Bjarne Riis Strøm Fagdirektør Soria Moria,
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Une Hallem Utviklingssenter for sykehjem i Nord-Trøndelag Rolle og funksjon i helsetjenesten 1.
Utvikle standardisert analyse og kunnskapsbase Et samarbeid mellom Fylkesmannen i Nord-Trøndelag, Helseforetaket i Nord-Trøndelag og Fylkeskommunen i Nord-Trøndelag.
| Helsedirektoratet, omgivelser og samfunnsoppdrag| 2 Om Helsedirektoratet Fagdirektorat og myndighetsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet.
UFD Kompetanse for utvikling Strategi for kompetanseutvikling i grunn- opplæringen St.meld 30 ( ): 2-3 mrd. - Aktørene: skoleeier/KS,
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Frihet Trygghet Handlekraft Bergen Offentlig fagskole konferanse.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Fellesprosjektet Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder Status
Regional transportplan Agder
Forskningssamarbeid i UH-nett Vest: Status, utvikling og perspektiver Sigmund Grønmo Samarbeidsmøte HiB 30. november 2010.
Synliggjøring og kvalitetssikring av UH-bibliotekene i ny mål-struktur og ved budsjett-rapportering til departementet Stabsdirektør Hans Martin Fagerli,
Statusoppdatering utviklingssentrene i Buskerud
Siste nytt fra NUFHO (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og oppvekstfag) Aud Larsen leder.
Krav om ”måltall” - en måte å sikre praksis og oppfylle samfunnets behov for helse- og sosialutdannende?
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Utfordringer for Universitets- og høyskolesektoren Per Botolf Maurseth, Innledning UHRs direktørskole
Riksrevisjonen – Stortingets kontrollorgan
Etiske dilemmaer i en leders hverdag
HelseOmsorg21 Et kunnskapssystem for bedre folkehelse Arnfinn Sundsfjord NFE-HS Oslo mars 2015.
Møte i NFE-HS Tor Rynning Torp
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
EVU på UiO Etter- og videreutdanning av lærere som ‘case’ Utdanningskomiteen 25. januar 2016 Eli Ottesen.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Kunnskap for en bedre verden 1 Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA), 21.oktober 2015.
Utdanning for velferd 1. 2 Mål om å videreutvikle de helse- og sosialfaglige utdanningene på alle nivåer. Flere store reformer er begrunnelsen og bakgrunnen.
Tanker rundt kommende SFU-er, og hvordan disse kan bidra til økt utdanningskvalitet Avdelingsdirektør Ole-Jacob Skodvin, NOKUT, Avdeling for utredning.
Praksisprosjektet ROL. Praksisprosjektet Prosjektet skal Vurdere behovet for og foreslå endringer i omfang og type av praksisstudier for hver utdanning.
Trondheim kommune Helsetjeneste, utdanning og forskning i Trondheim Utfordringer Forventninger til helseklyngen Adm. direktør Gunnar Bovim, St. Olavs Hospital.
Helse Midt-Norge PAS/EPJ Eneste bruker i verden av dagens systemer.
Om Nasjonal kompetansepolitisk strategi
Handlingsplan for habilitering av barn og unge
Kompetanseplan oppvekst
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Samarbeid om kunnskapsoverføring, forskning og fagutvikling
Hva gjør kommunene for å bekjempe arbeidslivskriminalitet?
MARKOM2020 Høgskolen Stord Haugesund – NTNU Ålesund – Arktisk Universitet UiT- Høgskolen i Sør-øst Norge.
Handlingsplan 2017 status Ledelse, medvirkning og ressurs
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Omorganisering av samarbeidsorganene
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
2016: Mer enn 25 prosent over 67 år 21 – 24 prosent 18 – 20 prosent
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Utviklingsplan HMR HMR 2035
Strategi- og handlingsplan forsking, innovasjon, utdanning og kompetanseutvikling (FIUK) for Helse Møre og Romsdal
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Møte i RBU : Sak 64/09 Status og gjennomgang av styresaker
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Internasjonalisering
Antikorrupsjonsprogram i Helse Midt-Norge RHF
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Regional utviklingsplan 2019 – med et perspektiv fram mot 2035
Brukerutvalget 2018 Styrearbeid og roller.
Flere studenter på utveksling Hva skjer?
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge 2015 - 2020

Formål: Utdanne helsepersonell til hele helsetjenesten og sikre god kvalitet og relevans. Forvalte og utvikle kompetansen for å møte befolkningens behov og forventninger til kvalitet i helsetjenesten

Hvordan (Handlingsplanen) Kompetanseplaner Kompetanseledelse Effektiv studentadministrasjon Styrke simulering/digital læring Samarbeid med UH Kombinerte stillinger Ny LIS-utdanning Styrke veiledningskompetanse

Revisjon av handlingsplan I tråd med styrets vedtak Behov revisjon: Oppdatere Prioritere Synliggjøre ressursbehov og økonomi

Nye prioriteringer i 2017: I tråd med: -Nasjonal helse- og sykehusplan -OD 2016 Praksisprosjektet -Anbefalinger fra SO Nye prioriteringer i 2017: Kombinerte stillinger i helsefag Søkbare midler til Regionalt samarbeidsutvalg for utdanning Effektiv adm. studenter i praksis Gjennomgang av status for lærlingeområdet og videre satstingsområder lærlinger Oppdrag til HF-ene Styrke veiledningskompetanse (LIS + praksisstudier)