EiT Landsby nr. 39.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Advertisements

Førsteamanuensis Vidar Gynnild, NTNU
kunder i aktive prosjekt/forvaltning, 6 interne product owner proxys, to team og tre backlogger – kan det likevel ligne på Scrum? Kristin Wulff,
Gullfakslandsbyen2009.
Informasjonsmøte for kommende
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland og Helle Rånes.
Roar Bjarne Kvamme1 Foreldremøte 10. trinn Smestad ungdomsskole.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3. Formålet med vurderingen Fremme læring Uttrykke kompetanse.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Litt høyttenking på slutten av årsmøtet.  Digital kompetanse er på offentlige agenda  Bruk av verktøy er gøy  Jeg kan noe, du kan noe. ◦ Sammen kan.
1 Forberedelsene til Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Are Holen og Bjørn Sortland.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Digital vurdering og eksamen Juridiske rammer Læringsfestivalen 2015 Maren Magnus Jegersberg Juridisk rådgiver IT-direktørens stab Universitetet i Oslo.
1 EiT 2006/2007 Eksperter i team Arbeid med loggskriving Utarbeidet for EiT av Professor Are Holen NTNU - Det medisinske fakultet Institutt for nevromedisin.
Fronters nye romoppsett og anbefalt bruk av det PULS – kurstilbud våren 2016 Hanne S. Røising Seminar på IR 21. januar 2016.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
ELEKTRO PRAKSISDAGER HØST Dine mål og muligheter ›Alle løpene i programområdet fører fram til yrkeskompetanse. Det er mulig å oppnå yrkeskompetanse.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Gjennomgående ferdigheter
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Grunnlaget for innspillet
Klubb-sekretærens oppgaver
Kapittel 8: Merkeevalueringer
Matematikk 101 og 102.
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Familieråd En for alle, alle for en
Konferansesalg Vedisalg Call-team Innhold.
Utdanningskomiteen 19. mai
Nettverksledersamling
Innvovatoriet i Tønsberg Bakkenteigen
Institutt for kjemisk prosessteknologi
Relevant questions for the Reference Group
Gruppe21.
Samarbeid og medbestemmelse
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Vurdering i Kunnskapsløftet
Gruppearbeid til bolk D for emnet Digital forvaltning (DRI)
Mål Faglige mål: “Reflektiv rådgiver” Teoretisk oversikt
CAMPAIGNING From vision to action.
LØFT for foreldre - et inspirerende kurs som minner deg på hvor morsomt det er å være forelder! Målet med kurset er: Å gi dere som foreldre/omsorgspersoner.
LØFT for foreldre - et inspirerende kurs som minner deg på hvor morsomt det er å være forelder! Målet med kurset er: Å gi dere som foreldre/omsorgspersoner.
EiT : Avløpsvann som ressurs
EiT Landsby.
EiT Landsby nr. 31.
SPØRSMÅL GJENSTÅR: Question remains: G
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Studenters læring "The greatest obstacle to discovery is not ignorance – it is the illusion of knowledge." Daniel Boorstin Elaine Munthe UiS.
AVLØPSVANN SOM RESSURS
NORGES TEKNISK NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
Velkommen til foreldremøte 9.trinn
Formål og vurdering i høyere utdanning
Jordskifte Servituttgrenser matrikkelføring
Den matematiske samtalen
EKSAMENSINFORMASJON VÅR 2018.
Matematikk på ungdomstrinnet
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Klar ferdig gå….part three!
StiNe – Studieinformasjon på nett
Hvorfor Internship. BI Stavanger, 4. november 2014 Morten H
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Gjennomgang av fakultetsoppgave 10. mai 2019
Toppidrett på Nydalen vgs
Tilbud og tjenester til studenter
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Utskrift av presentasjonen:

EiT Landsby nr. 39

Gjennom et tverrfaglig samarbeid skal studentene utvikle: Læringsmål: For våren 2006 gjelder følgende læringsmål Gjennom et tverrfaglig samarbeid skal studentene utvikle: Innsikt i egen atferd og hvordan den påvirker teamet Innsikt i hvordan den enkelte lar seg influere av teamet Evne til å anvende dette til å løse tverrfaglige problemstillinger

”Gjennom arbeidet med prosjektet skal studenten utvikle innsikt, holdninger og ferdigheter knyttet til samarbeid i en løsningsorientert arbeidsgruppe der medlemmene av gruppen har ulikt faglig ståsted og ulik innfallsvinkel til problemforståelse og løsningsmetodikk. Studenten skal gjennom en faglig utfordrende problemstilling erverve seg kunnskap innenfor sitt fagområde samtidig som hun/han lærer å ta ansvar for at kunnskap fra eget fagområde bidrar positivt til løsningen av arbeidsgruppens fellesoppgave”. (Emnebeskrivelse jf. Studiehåndboken)

Hva er egentlig Eksperter i Team? Definisjon på et team: A team is a group of people with complementary skills who are committed to a common purpose, performance goals and to which approach they are going to use. They hold themselves mutually accountable for the process and the product and because of that they hold the team goal more important than their own individual goal. Resultat av samarbeidet – selve produktet Fagrapport Evaluering og refleksjon om hvordan målet og sluttproduktet ble til. Prosessrapport

EiT i et nøtteskal: Et prosjektsamarbeid mellom tre parter: Student- landsby NTNU Problem- eier En landsbyleder Faglige veiledere fra instituttene 1-3 stud.ass. Kurs Bibliotek Rapport It’s:learning Presentasjonsteknikk 6 grupper á 5 studenter Hver gruppe def. sin oppgave og læringsmål Studentene selv ansvarlig for drift og organisering Problemstilling Informasjon Bakgrunnsmaterial Vurdering av produkt

Landsbymøtet er deltakernes ansvar! Undervisningsform: Ukentlige gruppemøter (onsdager) og selvstendig arbeid Ukentlige landsbymøter (obligatoriske) Føring av loggbok Prosessrapport Fagrapport og presentasjon En typisk landsbydag: Landsbydag Tema Ansvarlig 0815-1015 Gruppemøte Grupper 1015-1200 Landsbymøte Landsby 1230-1600 Gruppemøte (inkl. refleksjonsskriving – 30 min) FASI/BITI Landsbymøtet er deltakernes ansvar!

Evaluering: Grunnlaget for karakter i emnet EiT skal være: Fagrapport + Prosessrapport Emnet avsluttes med en muntlig presentasjon som inngår i evalueringen. Karakteren settes på gruppen som helhet. Studentassistentene er ikke med på å sette karakter Informasjon om evaluering vil bli satt på It’s:learning

Kurstilbud: LMS-verktøy Informasjonssøkerkurs Rapportskriving - Er dette ønskelig? Informasjonssøkerkurs Opplæring skjer 2. landsbydag kl 9-12. Viggo Pedersen fra UBiT holder kurset. Rapportskriving -Er dette ønskelig? Presentasjonsteknikkurs NTNU holder kurs som alle mastegradsstudenter kan melde seg på: http://www.ntnu.no/studentservice/kurs/presentasjon/

“Arbeidsrom” Student paviljong Det er satt av arealer som følger: Hver gruppe får tildelt hvert sitt gruppe rom i ”Paviljongen” Kollokvierom 315 og 316 Begge er utstyrt med PC m/tilknytning er satt av til landsbyprosjektet hele onsdag (Booking av tid inst.admin. Ragnhild Sundem om nødvendig) 3. Rom VG21 (NB! står som rom 340 på tegningen under)settes av hver onsdag i tiden 1015 – 1200 for Landsbymøtet – bruk utenom avtales 4. ”Vrimlearealer” – kan brukes om det er ledig/passer PC rom Student paviljong