Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

EiT : Avløpsvann som ressurs

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "EiT : Avløpsvann som ressurs"— Utskrift av presentasjonen:

1 EiT : Avløpsvann som ressurs
Landsbyleder: TorOve Leiknes Institutt for vann- og miljøteknikk IVT – fakultetet Student assistent: Maria Henriette Bakken

2 Gjennom et tverrfaglig samarbeid skal studentene utvikle:
Læringsmål: For våren 2004 gjelder følgende læringsmål Gjennom et tverrfaglig samarbeid skal studentene utvikle: Innsikt i egen atferd og hvordan den påvirker teamet Innsikt i hvordan den enkelte lar seg influere av teamet Evne til å anvende dette til å løse tverrfaglige problemstillinger

3 ”Gjennom arbeidet med prosjektet skal studenten utvikle innsikt, holdninger og ferdigheter knyttet til samarbeid i en løsningsorientert arbeidsgruppe der medlemmene av gruppen har ulikt faglig ståsted og ulik innfallsvinkel til problemforståelse og løsningsmetodikk. Studenten skal gjennom en faglig utfordrende problemstilling erverve seg kunnskap innenfor sitt fagområde samtidig som hun/han lærer å ta ansvar for at kunnskap fra eget fagområde bidrar positivt til løsningen av arbeidsgruppens fellesoppgave”. (Emnebeskrivelse jf. Studiehåndboken)

4 Hva er egentlig Eksperter i Team?
Definisjon på et team: A team is a group of people with complementary skills who are committed to a common purpose, performance goals and to which approach they are going to use. They hold themselves mutually accountable for the process and the product and because of that they hold the team goal more important than their own individual goal. Resultat av samarbeidet – selve produktet Fagrapport Evaluering og refleksjon om hvordan målet og sluttproduktet ble til. Prosessrapport

5 EiT i et nøtteskal: Et prosjektsamarbeid mellom tre parter: Student-
landsby NTNU Problem- eier En landsbyleder Faglige veiledere fra instituttene 1-3 stud.ass. Kurs Bibliotek Rapport It’s:learning 6 grupper á 5 studenter Hver gruppe def. sin oppgave og læringsmål Studentene selv ansvarlig for drift og organisering Problemstilling Informasjon Bakgrunnsmaterial Vurdering av produkt

6 Landsbymøtet er deltakernes ansvar!
Undervisningsform: Ukentlige gruppemøter (onsdager) og selvstendig arbeid Ukentlige landsbymøter (obligatoriske) Føring av loggbok Prosessrapport Fagrapport og presentasjon En typisk landsbydag: Landsbydag Tema Ansvarlig Gruppemøte Grupper Landsbymøte Landsby Gruppemøte (inkl. refleksjonsskriving – 30 min) FASI/BITI Landsbymøtet er deltakernes ansvar!

7 Evaluering: Grunnlaget for karakter i emnet EiT skal være:
Fagrapport 50% Prosessrapport 50% Emnet avsluttes med en muntlig presentasjon som inngår i evalueringen. Karakteren settes på gruppen som helhet. Studentassistentene er ikke med på å sette karakter Informasjon om evaluering vil bli satt på It’s:learning

8 Kurstilbud: LMS-verktøy Informasjonssøkerkurs Rapportskriving
- It’s:learning skal brukes av gruppene - opplæring 2.Landsbydag? Informasjonssøkerkurs - nærmere opplysninger vil komme - viktig og anbefales! Rapportskriving - nærmere opplysninger vil komme Presentasjonskurs - nærmere opplysninger vil komme

9 “Arbeidsrom” Student paviljong Det er satt av arealer som følger:
Hver gruppe får tildelt hvert sitt gruppe rom i ”Paviljongen” Kollokvierom 315 og 316 Begge er utstyrt med PC m/tilknytning er satt av til landsbyprosjektet hele onsdag (Booking av tid inst.admin. Ragnhild Sundem om nødvendig) 3. Rom 340 Settes av hver onsdag i tiden 1015 – 1200 for Landsbymøtet – bruk utenom avtales 4. ”Vrimlearealer” – kan brukes om det er ledig/passer PC rom Student paviljong


Laste ned ppt "EiT : Avløpsvann som ressurs"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google