Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Introduksjonskurs i opplevelsesdesign

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Introduksjonskurs i opplevelsesdesign"— Utskrift av presentasjonen:

1 Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Informasjon om kurs i opplevelsesproduksjon Et kurs utviklet av Lapland Centre of Expertise for The Experience Industry (LEO) og Mimir as. Lisens i Norge Mimir as

2 Fra idé til salgbart produkt
Opplevelsesdesign er et nytt og spennende fagområde i reiselivet. Flere aktører har erfart hvordan systematisk arbeid kan bidra til økt betalingsvilje, sesongforlengelse og/eller nye målgrupper. Bedriftene som deltar på kurset får innsikt i en ny og inspirerende måte å jobbe med dette temaet på. Deltakerne får presentert flere verktøy som kan brukes til å utvikle meningsfulle opplevelser som begeistrer gjesten – og gir økt lønnsomhet for verten. Kurset gir også konkrete eksempler på hvordan du som aktør kan benytte fysiske omgivelser eller samhandling som virkemidler i utviklingen av en opplevelse. Kursene har altså en praktisk tilnærming. Sentrale tema er: –  En grunnleggende innføring i opplevelsesøkonomien –  Hvilke drivkrefter påvirker etterspørselen etter opplevelser? –  Opplevelsespyramiden - et verktøy for å se sammenhengene i opplevelsesproduksjon –  Opplevelsesgrinda - et praktisk arbeidsverktøy med 24 spørsmål på veien fra idé til en meningsfull opplevelse for gjesten Introduksjonskursene gjennomføres over ett døgn – fra lunsj til lunsj. Dette betyr at kursene er kortere enn de ordinære kursene som er på fire dager. De gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger, øvelser og litt arbeid med egen bedrift. Hvert kurs gjennomføres av to eksperter som er godkjent av LEO-Mimir. Ekspertene har ulik bakgrunn: fra egen opplevelsesbedrift, fra teater/regi eller fra utvikling/opplæring.

3 Fra idé til salgbart produkt
Foredragsholdere; Ann-Jorid Pedersen. Rådgiver i Mimir as. Ann-Jorid har mer enn 20 års erfaring fra reiselivsbransjen, der hun har jobbet med utviklings- og markedsarbeid på flere områder. Hun var ansvarlig for oppbygging og drift av selskapet Basecamp Spitsbergen på Svalbard fra etablering i 1998 fram til 2003 da hun fikk ansvaret for å etablere destinasjonsselskapet Opplev Fredrikstad AS. Hun har dermed lang erfaring fra hvordan opplevelser kan brukes strategisk for å skape attraksjonskraft, sesongforlengelse på destinasjonsnivå, og hvordan man på bedriftsnivå kan utvikle og drive verdifull opplevelsesproduksjon. Ann-Jorid er godkjent ekspert hos LEO. Hun har gitt ut bøkene ”Opplevelsesøkonomi. Kunsten og designe opplevelser” og «Opplevelsesbasert verdiskaping» på Cappelen Damm Akademisk. Torill Olsson. Rådgiver og partner i Mimir as. Torill har mer enn 20 års erfaring med markedsføring, strategi, utviklings- og omstillingsarbeide i norsk reiseliv og har arbeidet bla i Oslo Promotion og SND. I Mimir har hun vært siden Hun har dermed lang erfaring fra hvordan opplevelser kan brukes strategisk for å skape attraksjonskraft, sesongforlengelse og økt betalingsvilje. Torill er godkjent ekspert hos LEO En fornøyd deltaker sa det slik; ”Er fasinert av modellen som et praktisk verktøy. Ingenting av teorien og innholdet er nytt i seg selv, men måten det er satt sammen på fungerer likevel som noe nytt. Gir en fantastisk mulighet til å gå igjennom produktet og få kundefokus” .


Laste ned ppt "Introduksjonskurs i opplevelsesdesign"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google